Gå til innhold

Fikk fartsbot i går!

Anbefalte innlegg

bugge -jenta
Skrevet

Ja i går fikk jeg min første fartsbot. Kjørte i 61 km i timen i 50- sone, og vips ble jeg 2900 kr fattigere. Og jeg som har vært så forsiktig i det siste.

Man må virkelig passe seg.

Fortsetter under...

Skrevet

æsj, det der er ekkelt:-) fikk også en sånn påminnelse ifjor, det blinket i øynene mine i evigheter etterpå!!!! ;-)

ps... ble fotografert!!! USJ!!!

Gjest Timari
Skrevet

har ikke bil og ikke serfikat. Så den dagen jeg får en fartsbot skal hele Dol få vite om det :) Håper det ikke blir altfor lenge til

bugge -jenta
Skrevet

æsj, det der er ekkelt:-) fikk også en sånn påminnelse ifjor, det blinket i øynene mine i evigheter etterpå!!!! ;-)

ps... ble fotografert!!! USJ!!!

Ganske ekkelt å bli stoppet av politiet også. Han ene var koselig, mens han andre var sur over skitne framlykter. Jeg prøvde forsiktig å henvise til arbeidsfordelingen i familien:) men det hjalp i hvert fall ikke.

Jeg får bestandig hjertet i halsen når jeg ser politibiler. Bare det å kjøre ut igjen fra plassen etter at jeg hadde fått boten gjorde meg helt stresset.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var jammen mye i bot!

Jeg fikk 8000 for 4 år siden.

Annonse

hare1365380455
Skrevet

Jeg fikk 8000 for 4 år siden.

Det var mye! Hvordan fikk du det?

bugge -jenta
Skrevet

Det var jammen mye i bot!

Hadde jeg kjørt i 66 km i timen ville jeg fått godt over 4000 kr. 4300 kr tror jeg det var han sa. Jeg måtte jo spørre, slik at jeg kunne fortelle mannen min hvor mye jeg sparte på å ikke kjøre 5 km fortere i timen.

Skrevet

Ganske ekkelt å bli stoppet av politiet også. Han ene var koselig, mens han andre var sur over skitne framlykter. Jeg prøvde forsiktig å henvise til arbeidsfordelingen i familien:) men det hjalp i hvert fall ikke.

Jeg får bestandig hjertet i halsen når jeg ser politibiler. Bare det å kjøre ut igjen fra plassen etter at jeg hadde fått boten gjorde meg helt stresset.

Skjønner at det ikke var gøy å bli stoppet, ja.

Det er ikke så lenge siden jeg ble tatt i laserkontroll heller, og ble 1500kr fattigere. Hadde jeg kjørt 1km/t fortere hadde det blitt 2600kr.

jeg var helt skjelven etterpå...og nå kjører jeg så pent som jeg aldri har gjort før...

bugge -jenta
Skrevet

Skjønner at det ikke var gøy å bli stoppet, ja.

Det er ikke så lenge siden jeg ble tatt i laserkontroll heller, og ble 1500kr fattigere. Hadde jeg kjørt 1km/t fortere hadde det blitt 2600kr.

jeg var helt skjelven etterpå...og nå kjører jeg så pent som jeg aldri har gjort før...

Det ironiske er at jeg etter at botprisene steg har nærmest vært en liten fare i trafikken, i og med at jeg ser mer på speedometeret enn veien. Men før eller siden måtte det glippe.

Skrevet

Bøtene svir skikkelig etter at de satte opp, ja :-( Har ei på 2600,- liggende her... Sure penger, og det hjelper pokker ikke... jeg kjører likevel for fort.

bugge -jenta
Skrevet

Bøtene svir skikkelig etter at de satte opp, ja :-( Har ei på 2600,- liggende her... Sure penger, og det hjelper pokker ikke... jeg kjører likevel for fort.

Men samtidig er jeg egentlig enig i at bøtene skulle gå opp. Har nok sammenheng med at man kjenner viktigheten av det sterkt når man har en unge på småskoletrinnet. Selv om jeg fikk bot i går, har jeg skjerpet meg. Det tror jeg egentlig andre gjør også. Selv om det kan glippe. Litt dumt at det er gnitenhet som er den kanskje viktigste faktoren for å kjøre saktere, men hvis det kan redde liv... Det er forskrekkelige tall på mennesker som blir skadet og dør i trafikken. For ikke så lenge siden var jeg ute for en middels kollisjon.(totalt uten skyld.) Men siden jeg er litt "handikappet" fikk det ganske store konsekvenser for den neste månedens smerter. Denne dama ble det faktisk tatt ut tiltale mot, ikke bare forenklet forelegg. Vi kjørte i 50, hun likeså og rett over i vår kjørebane. Rakk ikke røre bremsen. Det høres ikke så raskt ut, men smellen ble relativt stor. Heldigvis sat mannen min på siden hun kjørte inn i, for han tålte det mye bedre enn meg, frisk som han er.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var mye! Hvordan fikk du det?

Kjørte i 72 i 40 sone. Mista lappen i 5 måneder. Tror de kan gi ganske heftige bøter når man også mister lappen.

Annonse

hare1365380455
Skrevet

Kjørte i 72 i 40 sone. Mista lappen i 5 måneder. Tror de kan gi ganske heftige bøter når man også mister lappen.

Bøtene svir visst virkelig nå for tiden... Du får prøve å holde fartsgrensene fra nå av...:)

Skrevet

Men samtidig er jeg egentlig enig i at bøtene skulle gå opp. Har nok sammenheng med at man kjenner viktigheten av det sterkt når man har en unge på småskoletrinnet. Selv om jeg fikk bot i går, har jeg skjerpet meg. Det tror jeg egentlig andre gjør også. Selv om det kan glippe. Litt dumt at det er gnitenhet som er den kanskje viktigste faktoren for å kjøre saktere, men hvis det kan redde liv... Det er forskrekkelige tall på mennesker som blir skadet og dør i trafikken. For ikke så lenge siden var jeg ute for en middels kollisjon.(totalt uten skyld.) Men siden jeg er litt "handikappet" fikk det ganske store konsekvenser for den neste månedens smerter. Denne dama ble det faktisk tatt ut tiltale mot, ikke bare forenklet forelegg. Vi kjørte i 50, hun likeså og rett over i vår kjørebane. Rakk ikke røre bremsen. Det høres ikke så raskt ut, men smellen ble relativt stor. Heldigvis sat mannen min på siden hun kjørte inn i, for han tålte det mye bedre enn meg, frisk som han er.

Jeg er ikke uenig at folk (meg inklusive) bør overholde fartsgrensene av alle mulige årsaker, men tilsynelatende funker ikke høyere bøter preventivt på det.

Man må finne på noen annet lurt. Endre folks holdninger! (inklusiv min egen) :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...