Gå til innhold

Blondine med godt poeng

Anbefalte innlegg

bugge -jenta
Skrevet

Joa, det er nå så. Jeg har ikke selv sett på det mer enn et par ganger, men jeg forstår naturligvis underholdningsverdien i Idol.

Likefullt er det intet annet enn avansert karaoke.

Du, nå har jeg prøvd å få sett denne filmen som jeg ble så nysgjerrig på. Men den er søren ikke lett å få tak i, og alle jeg spør ser på meg med et sånt rart blikk, og ber meg gjenta tittelen 4 ganger. Som om jeg kom fra en annen planet. Smådeprimerende:)

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

25

• cecily

13

• bugge -jenta

3

• pinkpepsi

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest tjohooo
Skrevet

Pøh, det må være noe av det dummeste jeg har hørt hittil.

Ikke det at jeg skal sitte her å forsvare idol så mye, men at de er flinke, det er det ingen tvil om, og at de kan synge minst like bra som mange andre artister er det heller ikke tvil om.

At det er god underholdning er det iallefall ingen tvil om.

Nettopp - NM i karaoke.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke det at jeg skal sitte her å forsvare idol så mye, men at de er flinke, det er det ingen tvil om, og at de kan synge minst like bra som mange andre artister er det heller ikke tvil om.

Det er også mange dyktige sangere på Trompeten i Oslo.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du, nå har jeg prøvd å få sett denne filmen som jeg ble så nysgjerrig på. Men den er søren ikke lett å få tak i, og alle jeg spør ser på meg med et sånt rart blikk, og ber meg gjenta tittelen 4 ganger. Som om jeg kom fra en annen planet. Smådeprimerende:)

Hvilken film var det igjen? Jeg har anbefalt så mange her inne at jeg går helt i surr. :)

bugge -jenta
Skrevet

Hvilken film var det igjen? Jeg har anbefalt så mange her inne at jeg går helt i surr. :)

To kill a mockingbird.

ShitDiddelyDo
Skrevet

To kill a mockingbird.

Folk er fanden døtte meg lite lærde hva film angår dersom de ikke har hørt om To Kill A Mockingbird.

En skam!

Du kan i hvert fall bestille den her:

www.platekompaniet.no

Annonse

Skrevet

Folk er fanden døtte meg lite lærde hva film angår dersom de ikke har hørt om To Kill A Mockingbird.

En skam!

Du kan i hvert fall bestille den her:

www.platekompaniet.no

Det eneste jeg vet om den boka/filmen, er at Debra i "Alle elsker Raymond" har den som favoritt og skrev hovedfagsoppgaven sin om den.

Og der slutter også min kunnskap.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det eneste jeg vet om den boka/filmen, er at Debra i "Alle elsker Raymond" har den som favoritt og skrev hovedfagsoppgaven sin om den.

Og der slutter også min kunnskap.

Det er en klassiker av de helt store.

Jeg går ut fra at jenta over har forhørt seg hos diverse filmforhandlere/utleiere, og jeg forventer i hvert fall at de som selger musikk/bøker/film har en viss kontroll på det de driver med. De er historieløse dersom de ikke har hørt om denne filmen.

Skrevet

Det er en klassiker av de helt store.

Jeg går ut fra at jenta over har forhørt seg hos diverse filmforhandlere/utleiere, og jeg forventer i hvert fall at de som selger musikk/bøker/film har en viss kontroll på det de driver med. De er historieløse dersom de ikke har hørt om denne filmen.

Jeg er veldig glad i litteraturhistorie og har vært en lesehest, men hadde likevel ikke hørt om denne boka før jeg så en episode av ovenfornevnte TV-serie.

Skrevet

To kill a mockingbird.

Psjt. Vi har den på biblioteket vi. Hah.

Skrevet

helt enig... låtene er det viktigste..det å skrive gode tekster og melodier..

men kurt er flink.. har cdene hans..og de er bra..det er ikke sprinsteen eller noe genialt..men gode velskrevene popsanger.

og jeg kan vedde på at den nye popsterna..marion ravn kommer til å gjøre det usannsynlig godt..uten å ha skrevet en eneste sang selv....

man leter etter et idol/popstjerne.

ikke noen ny bob dylan

er vel ingen som tror det..

leter etter en som kan selge mange plater

Marion Ravn skriver faktisk egne låter, det skal hun ha. Ellers virker hun jo ganske....hmmm..

Skrevet

Vel, nå anser jeg en musiker for å være så uendelig mye mer enn en god stemme, noe disse naturligvis har.

Man blir ikke gode låtskrivere av å vinne Idol, og for meg er selve låta, tekstmessig og musikalsk, det desidert viktigste.

Hvor hadde Bob Dylan, Leonard Cohen, David Bowie, Mick Jagger, Jim Morrison, halve Beatles - jeg kunne ramset opp alt og alle, vært om deres talent utelukkende ble bedømt for sine respektive stemmer?

Ingenting.

Men de jeg nevner over, og alle jeg kunne brukt hele natten på å nevne, har slått seg inn i musikkhistorien for evig og alltid.

Vent å se på Kurt Nilsen om 10 år. Han vant World Idol men er ikke engang en parentes i musikkhistorien. Det vil han aldri bli.

Kurt Nilsen har en bra stemme, men nå virker det som han mest er interessert i å leve ut sine drømmer om penger, rawknroll, osv....Musikk kommer visst i andre rekke for han.

Skrevet

De er da ikke flinke? De fleste av dem synger enten falskt, eller gudsjammerlig kjedelig. Det er en stor fornærmelse mot andre artister at å si at idol-folket er like bra som dem.

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er veldig glad i litteraturhistorie og har vært en lesehest, men hadde likevel ikke hørt om denne boka før jeg så en episode av ovenfornevnte TV-serie.

Jeg vet ikke stort om boka, men filmen er i hvert fall en stor klassiker, og bør utvilsomt være kjent blant filmfolk.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kurt Nilsen har en bra stemme, men nå virker det som han mest er interessert i å leve ut sine drømmer om penger, rawknroll, osv....Musikk kommer visst i andre rekke for han.

Eventuelt har han lite talent utover det å synge andres låter.

Skrevet

Jeg vet ikke stort om boka, men filmen er i hvert fall en stor klassiker, og bør utvilsomt være kjent blant filmfolk.

Nå er ikke jeg filmelsker, men tidligere lesehest.

Sett filmen du da?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå er ikke jeg filmelsker, men tidligere lesehest.

Sett filmen du da?

Ja. En av de bedre filmene jeg har sett.

Men jeg har ikke lest boka.

Skrevet

Ja. En av de bedre filmene jeg har sett.

Men jeg har ikke lest boka.

Såpass altså.

Hvilken sjanger?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Såpass altså.

Hvilken sjanger?

Drama.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...