cecily Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 æææææææææsj! *fryse på ryggen* Jeg har nettopp vasket og stelt alle blomstene mine. Ekle ekle spinnmidd (ifølge mamma). Jeg _hater_ insekter. Mistet helt matlysten etterpå, og jeg som hadde kokt egg og skulle kose meg med lunsj og avis. *sutre* 0 Siter
cecily Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Skrevet 19. mars 2005 Æsj, spinnmidd er ekkelt Ja, og den ene var skikkelig stor *grøss* JEg får helt gåsehud når jeg tenker på de stakkar blomstene mine. Ifølge mamma skulle jeg vaske dem med zalo i dag og om et par dager. Duger det? Det er ikke noe jeg skal spraye på? Og _hvor_ kom de fra? Har ikke kjøpt noen nye blomster i det siste. Jo, tulipaner i går, men de kommer vel ikke på et døgn. Så at de hadde gnafslet littegranne, ikke masse. Og spredd seg til alle plantene i det vinduet. *brekke seg* 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Et tips jeg har hørt mot fluer/lus på blomster: ta vann med litt grønnsåpe i og spray på blomstene. 0 Siter
amber sun Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Spinnmidd er omtrent umulig å bli kvitt, men du kan sette blomstene i badekaret og vaske dem godt med grønnsåpevann. Det kan hjelpe til å ta knekken på det. Når jeg leser sånne innlegg er jeg jammen glad jeg ikke har en eneste blomst i huset 0 Siter
cecily Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Skrevet 19. mars 2005 Spinnmidd er omtrent umulig å bli kvitt, men du kan sette blomstene i badekaret og vaske dem godt med grønnsåpevann. Det kan hjelpe til å ta knekken på det. Når jeg leser sånne innlegg er jeg jammen glad jeg ikke har en eneste blomst i huset Jeg er veldig glad i orkidéene mine, og jeg syns veldig synd på dem nå, bli spist levende av sånne ekle kryp. Jeg har vasket blader og stilker med zalo og har vasket potteskjulerne med zalo også. Mamma sa jeg skulle gjøre det om noen dager, da trodde hun at de ble borte. Den ene var skikkelig feit og diger, det synet glemmer jeg ikke på en stund. Jeg fryser på ryggen bare ved tanken. Det klør både her og der også.... *gåsehud* 0 Siter
amber sun Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Jeg er veldig glad i orkidéene mine, og jeg syns veldig synd på dem nå, bli spist levende av sånne ekle kryp. Jeg har vasket blader og stilker med zalo og har vasket potteskjulerne med zalo også. Mamma sa jeg skulle gjøre det om noen dager, da trodde hun at de ble borte. Den ene var skikkelig feit og diger, det synet glemmer jeg ikke på en stund. Jeg fryser på ryggen bare ved tanken. Det klør både her og der også.... *gåsehud* Men er ikke spinnmidd sånne edderkopplignende spinn da? Det var det jeg fikk beskjed om i blomsterbutikken da jeg spurte der da jeg opplevde noe hvitt spindelaktig på en grønn plante. Det så ikke ut som noe dyr, men som tett, tykt spindelvev. Det er det du mener, ikke sant? 0 Siter
cecily Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Skrevet 20. mars 2005 Men er ikke spinnmidd sånne edderkopplignende spinn da? Det var det jeg fikk beskjed om i blomsterbutikken da jeg spurte der da jeg opplevde noe hvitt spindelaktig på en grønn plante. Det så ikke ut som noe dyr, men som tett, tykt spindelvev. Det er det du mener, ikke sant? Det var spinn OG dyr på mine blomster. Mange dyr. Ikke tett i tett, men mer enn ett dyr er altfor mange for min del. ..... dvs ett dyr er for mye det også, egentlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.