pip Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Jeg ville faktisk syntes det var trist. At vi ikke hadde lykkes å oppdra barnet til mer selvstendig tenkende enn som så, men det er jo deres liv og når de er voksne må de jo selv gjøre sine egne feil. Men tror ikke egentlig faren er overhengende blant våre barn... Sier du at barna dine bare er selvstendig tenkende om de velger ditt livssyn? 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Jeg ville faktisk syntes det var trist. At vi ikke hadde lykkes å oppdra barnet til mer selvstendig tenkende enn som så, men det er jo deres liv og når de er voksne må de jo selv gjøre sine egne feil. Men tror ikke egentlig faren er overhengende blant våre barn... Er det feil å være kristen, da? Eller tenker du på lukkede menigheter og trossamfunn? 0 Siter
pip Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Personlig hadde jeg hatet det men det er meg. Jeg tror jeg hadde følt at hele oppdragelsen hadde vært mislykket og hadde tatt det som en personlig fornærmelse. Det at du ville følt det så stert om barna dine fikk et annet livssyn som deg, gjør det at du kan forstå at andre foreldre med et religiøst livssyn ville opplevd det veldig negativt om barna fikk et annet livssyn enn dem selv? 0 Siter
Gjest mangt sakl man høre før ørene detter av Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Jeg ville faktisk syntes det var trist. At vi ikke hadde lykkes å oppdra barnet til mer selvstendig tenkende enn som så, men det er jo deres liv og når de er voksne må de jo selv gjøre sine egne feil. Men tror ikke egentlig faren er overhengende blant våre barn... Så vi som er kristne er ikke selvstendig tenkende mennesker?? Himmel ass... 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Det at du ville følt det så stert om barna dine fikk et annet livssyn som deg, gjør det at du kan forstå at andre foreldre med et religiøst livssyn ville opplevd det veldig negativt om barna fikk et annet livssyn enn dem selv? Det tror jeg faktisk men kan ikke svare fordi de to eldste er like ikke-religiøse som meg så jeg har ikke opplevd situasjonen. Men jeg har opplevd at den eldste dåpte og konfirmerte seg og det tok jeg som et personlig nederlag. 0 Siter
Gjest SisselM. Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Det tror jeg faktisk men kan ikke svare fordi de to eldste er like ikke-religiøse som meg så jeg har ikke opplevd situasjonen. Men jeg har opplevd at den eldste dåpte og konfirmerte seg og det tok jeg som et personlig nederlag. Er du så ærekjær? Det viktigste må vel være at barna har det bra og trives med det de tror på. Gjør de det ville i såfall jeg vært fornøyd og det er fordi jeg er så enormt glad i mine barn. Jeg vil aldri presse de til det ene eller det andre. Om de trivest best som veiarbeider eller lege så spiller det ingen rolle for meg så lenge de er godt fornøyd med sitt liv. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Det hadde vært helt greit for meg! Hvis Plutten hadde blitt medlem av JV eller Children of God, som støter vekk alt og alle som ikke er innen kretsen, ville du likt det? Den møka er bare to hakk under Islam, mor... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Jeg hadde syns det var greit, men bare til en viss grad. Liker overhodet ikke fanatisme og ville ikke bli prakket på noen preken for å si det sånn ) Hvis de hadde holdt det litt for seg selv liksom så hadde det vært fint. Men jeg hadde nok gått i dåp, bryllup osv., og de hadde fått gave. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Er du så ærekjær? Det viktigste må vel være at barna har det bra og trives med det de tror på. Gjør de det ville i såfall jeg vært fornøyd og det er fordi jeg er så enormt glad i mine barn. Jeg vil aldri presse de til det ene eller det andre. Om de trivest best som veiarbeider eller lege så spiller det ingen rolle for meg så lenge de er godt fornøyd med sitt liv. Jeg har aldri presset mine til noe jeg. Jeg har bare hatt lange samtaler om forskjellige ting og håper at de har lært av det. Hadde jeg presset ungene mine eller kunne bestemt hva de skulle gjøre skal jeg love deg at jeg hadde gjort det den gangen eldstemann ville døpe og konfirmere seg. 0 Siter
cecily Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Hvis Plutten hadde blitt medlem av JV eller Children of God, som støter vekk alt og alle som ikke er innen kretsen, ville du likt det? Den møka er bare to hakk under Islam, mor... Jehovas Vitner har kontakt med familie som ikke er med i menigheten. Dvs dersom de aldri har vært med. Det syns de er helt ok. 0 Siter
tiliti Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Vel, jeg hadde sett på det som skremmende og neppe likt det, men så er jeg nesten menighets-o'fob. 0 Siter
nick Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Jeg ville blitt lykkelig dersom det var ei datter som tok skrittet, men da måtte hun også ha skrevet under på no sex before 40. Hadde det vært en sønn så ville jeg tatt han med på nærmeste PUB for avvenning. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Hvis Plutten hadde blitt medlem av JV eller Children of God, som støter vekk alt og alle som ikke er innen kretsen, ville du likt det? Den møka er bare to hakk under Islam, mor... Så var det dette med å ta det man leser i dagbladet og vg som pålitelig informasjon, da. Det er kanskje bare når det gjelder israel, slemme spedbarnsspisende muslimer, de farlige kommunistene som er overalt etc., at man ikke skal svelge allt ukritisk? "....................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Jehovas Vitner har kontakt med familie som ikke er med i menigheten. Dvs dersom de aldri har vært med. Det syns de er helt ok. Hysj! Du må ikke rokke ved det enkle synet på alt som ikke er pro-israel, eller ikke vokser i hagen til Kahn :-) "......................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Jeg ville faktisk syntes det var trist. At vi ikke hadde lykkes å oppdra barnet til mer selvstendig tenkende enn som så, men det er jo deres liv og når de er voksne må de jo selv gjøre sine egne feil. Men tror ikke egentlig faren er overhengende blant våre barn... "Jeg ville faktisk syntes det var trist. At vi ikke hadde lykkes å oppdra barnet til mer selvstendig tenkende enn som så" Maken til selvmotsigelse. Hvis du har oppdratt et barn helt uten religiøse tilbøyeligheter, og dette barnet i nærmere voksen alder velger å bli religiøst, så er det da i aller høyeste grad selvstendig tenkning og valg. At man ikke er personlig enige i barnas valg må man leve med, men da får man kalle det for det det er. ".................................." 0 Siter
asterix Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 "Jeg ville faktisk syntes det var trist. At vi ikke hadde lykkes å oppdra barnet til mer selvstendig tenkende enn som så" Maken til selvmotsigelse. Hvis du har oppdratt et barn helt uten religiøse tilbøyeligheter, og dette barnet i nærmere voksen alder velger å bli religiøst, så er det da i aller høyeste grad selvstendig tenkning og valg. At man ikke er personlig enige i barnas valg må man leve med, men da får man kalle det for det det er. ".................................." Å bli dratt inn av religiøs massesuggesjon ser ikke jeg på som å være særlig selvstendig tenkende. 0 Siter
asterix Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Er du så ærekjær? Det viktigste må vel være at barna har det bra og trives med det de tror på. Gjør de det ville i såfall jeg vært fornøyd og det er fordi jeg er så enormt glad i mine barn. Jeg vil aldri presse de til det ene eller det andre. Om de trivest best som veiarbeider eller lege så spiller det ingen rolle for meg så lenge de er godt fornøyd med sitt liv. Så om barna dine blir nynazister f.eks eller fundamentalistiske selvmordsbombere så er det greit for deg siden det gjør dem lykkelige? 0 Siter
asterix Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Sier du at barna dine bare er selvstendig tenkende om de velger ditt livssyn? Å legge opp livet sitt etter noe gamle patriarker kokte sammen for flere tusen år siden for å holde styr på befolkningen ser jeg ikke som videre gjennomtenkt, nei. 0 Siter
serendipity Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Om det ikke var værre enn som så så ok. Men jeg ville ikke likt sånne mer ekstreme tilknytninger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.