skorpionfisken Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 Hvis Plutten hadde blitt medlem av JV eller Children of God, som støter vekk alt og alle som ikke er innen kretsen, ville du likt det? Den møka er bare to hakk under Islam, mor... Det er ikke snakk om noen ekstreme retninger. De er veldig tålerante og det er veldig "høyt under taket". De er livlige, og en gudstjeneste der er faktisk gøy i motsetning til i den vanlige norske kirken. De er medlemmer av statskirken og ikke på noen måte spesielle. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 Jehovas Vitner har kontakt med familie som ikke er med i menigheten. Dvs dersom de aldri har vært med. Det syns de er helt ok. Det er ikke Jehovas Vitner, da hadde jeg vært vettskremt, ikke bare litt usikker... 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 Jeg ville faktisk syntes det var trist. At vi ikke hadde lykkes å oppdra barnet til mer selvstendig tenkende enn som så, men det er jo deres liv og når de er voksne må de jo selv gjøre sine egne feil. Men tror ikke egentlig faren er overhengende blant våre barn... Slik jeg opplever avkommet så er han absolutt en selvstendig tenkende ung mann, som har og alltid har hatt sine meningers mot, gjerne på tvers av flertallets meninger. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 Å bli dratt inn av religiøs massesuggesjon ser ikke jeg på som å være særlig selvstendig tenkende. Det er ikke det det er snakk om her. Han har mange ikke-kristne venner, og sitter gjerne oppe hele natta for å spille krigsspill på internett, så det er ikke snakk om å bli "hellig" bare kristen. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 Så lenge det hadde holdt ungen borte fra gata. stoff og denslags så hadde jeg vært glad. Med mindre h*n hadde prøvd å prakke det på meg selvfølgelig. Jeg tror faktisk ikke det er de to alternativene det står mellom her... 0 Siter
Prozak Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Skjønner jo at kristendommen er ei "hellig ku" her inne, så konseptet at det faktisk rett og slett ikke finnes noen gud er tydeligvis utenkelig(og derfor ikke seriøst) for mange. Hvor i all verden har du det fra? Jeg er f.eks ikke kristen, men jeg sitter heller ikke stille og ser på at folk snakker om ting de ikke vet noe om, hvis jeg selv faktisk vet noe om det. Jeg har ganske god og personlig kjennskap til en god del forskjellige trosmiljøer og sekter, og det som står i vg om f.eks jehovas vitner stemmer veldig sjelden. "....................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Vel, det synet på hva religion er er vel heller ikke så veldig gjennomtenkt, så slik set så ville barnet stått trygdt og godt i mors fotspor ;o) Godt poeng :-) ".........................." 0 Siter
Gjest PyjamaPants Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Mens kristne er allvitende mener du? Nei, heller tvert imot. 0 Siter
Gjest PyjamaPants Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Men jeg ser ingen grunn til at kristne mennesker vet så mye bedre hvordan man ikke skal såre andre. Bare se på Bondevik og Høybråten og alt faenskapen de gjør i Guds navn og så tror de jaggu meg at de gjør det riktige også. "Bare se på Bondevik og Høybråten og alt faenskapen de gjør i Guds navn " Dette må du forklare, jeg har ikke sett mye av det. Regjeringen gjør det de og andre politikere har blitt satt til å gjøre, de skal fordele verdiene i samfunnet. Og uansett hvordan de gjør det, vil noen være misfornøyd. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 "Bare se på Bondevik og Høybråten og alt faenskapen de gjør i Guds navn " Dette må du forklare, jeg har ikke sett mye av det. Regjeringen gjør det de og andre politikere har blitt satt til å gjøre, de skal fordele verdiene i samfunnet. Og uansett hvordan de gjør det, vil noen være misfornøyd. Jeg er egentlig dritsur i dag og gidder ikke å diskutere alvorlige saker, spesielt fordi jeg kunne kaldkvelt begge to i dag pga helsevesenet 0 Siter
Gjest Russel Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Jeg ville forholdt meg skeptisk til all åpenbart tilknytning til religion. Ikke pga troen i seg selv, men fordi religiøs tilknytning like mye er tilknytning til religiøse samfunn - menighetsarbeide eller annet suspekt. Du er faen ikke meg normal! Hva faen er galt med kirken asshole? 0 Siter
favn Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Du er faen ikke meg normal! Hva faen er galt med kirken asshole? Kirken asshole har jeg aldri hørt om. Er du medlem? 0 Siter
MsSophie Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Kirken asshole har jeg aldri hørt om. Er du medlem? ...han er sikkert pastor der....! 0 Siter
Gjest malun Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Kirken asshole har jeg aldri hørt om. Er du medlem? *fnis* 0 Siter
Gjest GA Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Nei, jeg ville ikke likt det. -jeg blir mer og mer ateist jo eldre jeg blir... Men det er jo ungens valg, og jeg håper jeg hadde klart å respektere det selvom det skulle holdt hardt! 0 Siter
Gjest hodet over vannet Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Skjønner jo at kristendommen er ei "hellig ku" her inne, så konseptet at det faktisk rett og slett ikke finnes noen gud er tydeligvis utenkelig(og derfor ikke seriøst) for mange. Hvor tar du det fra? Tør jeg gjette: Enten er du svært religiøst oppdratt, og har brutt med en sekt, ellers har det rabla for deg i kristendomstimen... Det "selvstendig tenkende"-opplegget ditt var veldig snevert... 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Skrevet 24. mars 2005 Jeg ville blitt lykkelig dersom det var ei datter som tok skrittet, men da måtte hun også ha skrevet under på no sex before 40. Hadde det vært en sønn så ville jeg tatt han med på nærmeste PUB for avvenning. Jeg ville blitt sterkt bekymret hvis min datter (eller meg selv for den saks skyld) ikke hadde sex før hun var 40 år... Religion eller ikke religion, sex er veldig viktig før du er 40... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.