Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri før pleid å pynte stort til påske, men i år har sønnen min laget diverse påskekyllinger og dilldall i barnehagen. Jeg kom fram til at jeg måtte ha en duk eller noe for å matche dilldallet, så jeg dro og kjøpte meg en.

Duken så så gul og rar og ensom ut at jeg måtte kjøpe noen lys som kunne holde den med selskap. Jeg innså at nå kunne jeg like godt ta den helt ut, så jeg gikk ut i skogen og skar et bjørkeris. Det er pyntet med fjær og malte egg. Heimen ser særdeles smakløs ut, men lillegutt er storfornøyd:-)

Hehe :-)

Koselig for guttungen, da!

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinna

11

• amber sun

3

• Lillemus

3

• favn

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Pynter med diverse som ungene har produsert. 4 unger har kommet hjem med hvert sitt, så det blir litt.

Synes det er ok å markere årstiden - at sola og våren kommer omsider. Det blir en del gult, ja...

Har ikke noe religiøst forhold til høytiden. Det er rett og slett Vårfeiring.

Mm..påske er vårfeiring her og! Enig i det med farger og lys!

Skrevet

Å faen. Holder på å shine opp leiligheten til ungene kommer i ettermiddag - må vel i kjelleren og hente frem hønsefarmen og resten av påskepynten også...

Høres litt lite lystbetont ut, da... Men ungene synes sikkert det er stas med fjærkreene!

Husker jeg "matet" mine barndoms påskekyllinger med tobakk (!) og førte en daglig (kadaver)disiplin i flokken mtp plassering rundt den fineste kyllingen!*mimre*

Gjest rutangis netu
Skrevet

Pynter denne helga her. Hiver det ut første arbeidsdag.

Det er gule lys og påskekyllinger. Og nyinnkjøpte gule blomster. Samt påskeservietter.

Egne påske- og juleserviser har jeg aldri hatt. Pynten minker også i omfang for hvert år merker jeg. Det er stadig mer som blir liggende i eskene.

Glemte godteri i påskeegg. DET må være med.

Gjest malun
Skrevet

Nei, jeg er ingen påskepynter.

Vi har noe småtteri som guttungen har lagd i barnehagen, men utover det er huset som vanlig. Og takk for det.

Gjest Shira12
Skrevet

Pynter ikke så mye, en gul duk på bordet, litt gule lys, og påskeliljer i en vase.

Men jeg må nesten pynte med de kreasjonene guttungen kommer stolt hjem med.

Han er snart 4 år, så det er kjempestas at mamma liker det han kommer hjem med :-)

Annonse

Gjest den ekte noor
Skrevet

Åkei :-) Startet tråden for å komme frem til en bestemelse her! Da er det en-null til å ikke pynte ;-)

Blir vel pynting den dagen jeg får barn som lager pynt i barnehagen tenker jeg, men ikke før:)

Skrevet

"må vel i kjelleren og hente frem hønsefarmen og resten av påskepynten også... "

Sikker på at det er i kjelleren?

Jeg trodde det var på loftet her, jeg. Husket at jg hadde pakket det i en annen eske sist påske, men det var ikke spor av påskepynt på loftet. Tilslutt fant jeg det i et skap i kjelleretasjen, der det hadde stått og venta på bedre tider ;)

Jeg liker å pynte til jul, men denne påskepyntinga syns jeg ikke er noe særlig. Så jeg overlot det til snuppa, som nå har dekorert vinduskarmene stappfulle med diverse gule greier. :)

*Hehe* Hvis det er på loftet så betyr det at jeg må opp i leiligheten til den single mannen i fjerde... ;o) Og der er neppe påskepynten min!

Skrevet

Høres litt lite lystbetont ut, da... Men ungene synes sikkert det er stas med fjærkreene!

Husker jeg "matet" mine barndoms påskekyllinger med tobakk (!) og førte en daglig (kadaver)disiplin i flokken mtp plassering rundt den fineste kyllingen!*mimre*

Åja - Lille Frø eeeelsker hønsefarmen! :o)

Skal hente den opp snart, når jeg er ferdig med å bake ut rundstykkene.

Gjest josefine 1
Skrevet

Lillesøster og jeg har akkurat pyntet nå.

Da har jeg lagt på nyinnkjøpte gule duker.

Satt fram påskekyllinger.

Gule lys i lysestakene.

Jeg har kjøpt tulipaner og påskeliljer som pryder kjøkkenbordet, spisestuebordet og stuebordet :o).

Skrevet

Jeg pynter med gresk pynt. Har jo endel ikoner og lys hjemme fra før, men setter opp enda flere i påsken.

Skrevet

Jeg pynter med gresk pynt. Har jo endel ikoner og lys hjemme fra før, men setter opp enda flere i påsken.

Lyst til å ta en tur inn på chatten?

Annonse

Skrevet

Ja.

Pyntet i dag med kyllinger. De gule dukene legger jeg vel på bordene på onsdag kveld.

Skrevet

Jeg har pynta! Men bare fordi jeg leste innlegget ditt tidligere i dag. ;)

To påskekyllinger. En selv-laget stygg liten dvask sak, og en i porselen eller noe greier som ikke er hjemmelaget. Også en lysestake med 3 eggformede stearinlys. Det er alt jeg har av påskepynt.

Gjest midia
Skrevet

Pyntet på Fredag.

vi har fri hele påsken å skal ikke vaske eller pynte midt i ferien.

påskekyllinger,påskeegg,

gule lys,påskeduker og gul blomster er det vi pynter med.

Gjest ChiengMai
Skrevet

- når?

Pynta i går siden vi skulle feire fireårsdagen til Lillebror i dag.

- med hva?

Gule duker, kyllinger av keramikk, høner. Noen få gule lys på kjøkkenet.

- ...og hva pynter du IKKE med...?

Ikke pokker om jeg pynter med sånne lodne kyllinger med pålimte nebb og fjær. Hvis ikke det er noe ungene har laga, da. :-)

Gjest krepsa
Skrevet

Da får du jo litt av hvert da! Hjemmelaga og svigemors! Bra det bare er en uke,da!

Ja, litt av hvert blir det.

Det som sønnen på 3 har laget i barnehagen er det jo gøy å pynte med da. Han er så stolt når vi setter det fram.

Men på hytta som svigermor pynter er det litt vel mye. Ikke et sted det ikke står en kylling. :)

Skrevet

Jeg pynter ikke. Pynter egentlig aldri, jeg hater sånn ubrukelig dilldall. Barna har riktignok laget noen ting i barnehagen som de pynter rommet sitt med.

Skrevet

I såfall:

- når?

Har pyntet litt allerede, litt som gjenstår og det gjør vi i morgen.

- med hva?

Mange selvlagde ting barna har laget i år og foregående år i bhg/skole.

Noen ting vi har laget sammen.

- ...og hva pynter du IKKE med...?

Glossy ting, ikke påskepynt med masse glitter, glass eller "dollete" pynt.

Må ikke være perfekt, bare sjarmerende, bare koselig at alle ser at barn har laget det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...