Gjest kvisepia Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 jeg har ikke vært plaget av kviser tidligere derfor dette rare spørsmålet har fått en kviselignende greie innerst på låret. klemmer jeg på det så kommer det en hvitaktig guffe ut. Det kjennes ut som en kul, men går ut fra at det stammer fra en kvise. har bare aldri opplevd noen kviser på dette stedet. Får dere kviser der? 0 Siter
Gjest kvisepia Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Verkebyll? Inngrodd hårstrå? Hvis det er verkebyll eller det andre du sier, er det noe som vil gå over av seg selv? 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Hvis det er verkebyll eller det andre du sier, er det noe som vil gå over av seg selv? Jada, jeg hadde en verkebyll på skulderen og fikk klemt den ut selv. Skikkelig ekkelt! Måtte tømme den flere ganger og det kjentes ut som om den sprakk både innover og utover, men til slutt ble det tomt. Kjentes ut som en stor kvise bare. Et inngrodd hårstrå kan godt utvikle seg til en verkebyll, sørg for å få tømt den daglig og rens den gjerne med flytende pyrisept eller klorhexidin så blir det bra. Men dersom det begynner å verke og dunke så bør du gå til legen. 0 Siter
Gjest Kvisepia Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Jada, jeg hadde en verkebyll på skulderen og fikk klemt den ut selv. Skikkelig ekkelt! Måtte tømme den flere ganger og det kjentes ut som om den sprakk både innover og utover, men til slutt ble det tomt. Kjentes ut som en stor kvise bare. Et inngrodd hårstrå kan godt utvikle seg til en verkebyll, sørg for å få tømt den daglig og rens den gjerne med flytende pyrisept eller klorhexidin så blir det bra. Men dersom det begynner å verke og dunke så bør du gå til legen. Takk for svar:) Tror nok at det er en verkebyll, det er for stor til å være en kvise. Har klemt en del væske ut av den i dag. Nå er den bare vannaktig det som kommer ut. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Takk for svar:) Tror nok at det er en verkebyll, det er for stor til å være en kvise. Har klemt en del væske ut av den i dag. Nå er den bare vannaktig det som kommer ut. Rens den om du har noe å rense den med og se om den ikke er pussfylt igjen i kveld. Ikke lenge siden jeg hadde en liten en på det ene brystet som jeg skviset morgen og kveld i en liten uke før det tok slutt. 0 Siter
Gjest kvisepia Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Rens den om du har noe å rense den med og se om den ikke er pussfylt igjen i kveld. Ikke lenge siden jeg hadde en liten en på det ene brystet som jeg skviset morgen og kveld i en liten uke før det tok slutt. Men om det skulle bli verre og begynne å skikkelig verke. Hva kan legen gjøre med det? fjerne den kirurgisk? bør jeg forresten dra i svømmehallen med en slik verkebyll hvis jeg vasker den godt etterpå? 0 Siter
Gemini Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Men om det skulle bli verre og begynne å skikkelig verke. Hva kan legen gjøre med det? fjerne den kirurgisk? bør jeg forresten dra i svømmehallen med en slik verkebyll hvis jeg vasker den godt etterpå? Tror du bør holde deg unna svømmehallen, både for din og andres skyld. Men ta en tur til lege om dette er et gjentagende problem. Jeg kjenner en som får kjempestore byller på innsiden av lårene og ellers i skrittet. Fryktelig plagsomt og vondt når det står på. 0 Siter
mrxx Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Selvsagt kan du få det, du kan til og med få dem mitt i rævva:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Men om det skulle bli verre og begynne å skikkelig verke. Hva kan legen gjøre med det? fjerne den kirurgisk? bør jeg forresten dra i svømmehallen med en slik verkebyll hvis jeg vasker den godt etterpå? Legen kan snitte den opp og få tømt den skikkelig. Med mindre det renner av den er det neppe noe problem å dra i svømmehallen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Selvsagt kan du få det, du kan til og med få dem mitt i rævva:-) Det er nesten like vondt som å få dem i øret. Vet ikke om noe sted det er vondere å klemme ut en kvise enn i øret. 0 Siter
Zarine Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Det er nesten like vondt som å få dem i øret. Vet ikke om noe sted det er vondere å klemme ut en kvise enn i øret. ... og så så utrolig vanskelig å komme til for å klemme sjøl, da gitt! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Det er nesten like vondt som å få dem i øret. Vet ikke om noe sted det er vondere å klemme ut en kvise enn i øret. Også kan du tenke deg hvordan det er å måtte dytte et høreapparet inni øret når du har en kvise der da!!! *grøss* De to gangene jeg har hatt kvise i øra, har jeg faktisk hatt et bittelite ønske å å bli hørende (iallefall til kvisa hadde tørka inn) ;o) 0 Siter
Lurveline Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Også kan du tenke deg hvordan det er å måtte dytte et høreapparet inni øret når du har en kvise der da!!! *grøss* De to gangene jeg har hatt kvise i øra, har jeg faktisk hatt et bittelite ønske å å bli hørende (iallefall til kvisa hadde tørka inn) ;o) Det er ikke noe særlig med en kvise på nesa rett under nesebroen på brillene heller:o( 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Det er ikke noe særlig med en kvise på nesa rett under nesebroen på brillene heller:o( Usj, det høres ikke særlig godt ut det heller :-( 0 Siter
mrxx Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Det er nesten like vondt som å få dem i øret. Vet ikke om noe sted det er vondere å klemme ut en kvise enn i øret. Hehe, det er sant,best å la dem være i det lengste så de ikke blir altfor vonde å fjerne 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Verkebyll? Inngrodd hårstrå? En sånn verkebyll fikk jeg i brystvorten. Mens jeg ammet en liten frøken på 3 mnd som absolutt ikke tok flasken. Det var noen jævlige døgn for oss begge, all kontakt med lege/legevakt var nyttesløs. De sa det var brystbetennelse og at jeg skulle massere...og jeg så gjorde, hva viste vel jeg... En verkebyll går ikke over av massasje for å si det sånn. Etter x antall dager møtte jeg heldigvis fornuftige folk på legevakta og fikk hjelp. *grøss* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.