Gå til innhold

Lånekassa, noch einmal..

Anbefalte innlegg

Gjest litt forvirra
Skrevet

Jeg har studert et par år nå. Forrige semester studerte jeg uten studielån, og det samme gjør jeg dette semesteret (men akter å søke igjen til høsten). Nå har jeg fått først innbetalingsblankett fra Lånekassa... Det går jo ikke. Jeg er fortsatt under utdanning! Jeg trodde Lånekassa var oppdatert på dette.

Bare for å ha det på det reine: Jeg trenger ikke betale noe nå, som jeg fortsatt er under utdanning? Og det er vel snakk om rentefri utsettelse?

Takk, takk!

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke helt 100% sikker på dette, men jeg tror det er sånn: Hvis du har studert tidligre, tatt en pause med jobb eller andre ting - så må du betale. Får du utsettelse på betalingen går rentene likevel!

Ring dem og prøv å få klarhet i dette, men husk at de desverre ikke vet hva service er...

Gjest den ekte noor
Skrevet

Du trenger ikke å betale noe nei, men du må sende inn en bekreftelse fra studiestedet om at du er student, sånn var det iallefall da jeg var i bransjen for 2 år siden:)

Gjest papirtiger
Skrevet

Been there done that :) Lånekassen er medgjørlig, men de må bare vite at du fortsatt studerer. Skriv et brev, gjerne med kopi av semesterkortet.

Noen spesiell grunn til at du ikke søker om stipend? Jeg mottar bare det for tiden.

Skrevet

Ville bare si at det er dumt å ikke ta opp lån. Du kan bare sette pengene inn på en konto. Når du består eksamen blir jo endel av lånet omgjort til stipend, som du kan ta ut gratis og rentefritt!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ikke helt 100% sikker på dette, men jeg tror det er sånn: Hvis du har studert tidligre, tatt en pause med jobb eller andre ting - så må du betale. Får du utsettelse på betalingen går rentene likevel!

Ring dem og prøv å få klarhet i dette, men husk at de desverre ikke vet hva service er...

Man må ikke bet. selv om man har tatt en pause tidligere nei.

Når man søker på nytt lån feks. så går det automatisk at man slipper å betale det gamle.

Annonse

Gjest ikke så forvirra
Skrevet

Takk, sjøl om du var litt ute på viddene.. Hehe.

Gjest ikke så forvirra
Skrevet

Du trenger ikke å betale noe nei, men du må sende inn en bekreftelse fra studiestedet om at du er student, sånn var det iallefall da jeg var i bransjen for 2 år siden:)

Takk!

Gjest ikke så forvirra
Skrevet

Been there done that :) Lånekassen er medgjørlig, men de må bare vite at du fortsatt studerer. Skriv et brev, gjerne med kopi av semesterkortet.

Noen spesiell grunn til at du ikke søker om stipend? Jeg mottar bare det for tiden.

Takk for raskt og godt svar, du!

Jeg er litt sær på sånne ting. Alt kan ikke måles i penger, jeg har noen skuffer og skap inni hodet mitt som må ordnes på min måte.

Takk!

Gjest ikke så forvirra
Skrevet

Ville bare si at det er dumt å ikke ta opp lån. Du kan bare sette pengene inn på en konto. Når du består eksamen blir jo endel av lånet omgjort til stipend, som du kan ta ut gratis og rentefritt!

Min eks. var irritert på meg pga. dette, men jeg har mine grunner. :-P

Men takk for innspill!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...