Gjest litt forvirra Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Jeg har studert et par år nå. Forrige semester studerte jeg uten studielån, og det samme gjør jeg dette semesteret (men akter å søke igjen til høsten). Nå har jeg fått først innbetalingsblankett fra Lånekassa... Det går jo ikke. Jeg er fortsatt under utdanning! Jeg trodde Lånekassa var oppdatert på dette. Bare for å ha det på det reine: Jeg trenger ikke betale noe nå, som jeg fortsatt er under utdanning? Og det er vel snakk om rentefri utsettelse? Takk, takk! 0 Siter
Hugmee Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Ikke helt 100% sikker på dette, men jeg tror det er sånn: Hvis du har studert tidligre, tatt en pause med jobb eller andre ting - så må du betale. Får du utsettelse på betalingen går rentene likevel! Ring dem og prøv å få klarhet i dette, men husk at de desverre ikke vet hva service er... 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Du trenger ikke å betale noe nei, men du må sende inn en bekreftelse fra studiestedet om at du er student, sånn var det iallefall da jeg var i bransjen for 2 år siden:) 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Been there done that Lånekassen er medgjørlig, men de må bare vite at du fortsatt studerer. Skriv et brev, gjerne med kopi av semesterkortet. Noen spesiell grunn til at du ikke søker om stipend? Jeg mottar bare det for tiden. 0 Siter
flowy Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Ville bare si at det er dumt å ikke ta opp lån. Du kan bare sette pengene inn på en konto. Når du består eksamen blir jo endel av lånet omgjort til stipend, som du kan ta ut gratis og rentefritt! 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Ikke helt 100% sikker på dette, men jeg tror det er sånn: Hvis du har studert tidligre, tatt en pause med jobb eller andre ting - så må du betale. Får du utsettelse på betalingen går rentene likevel! Ring dem og prøv å få klarhet i dette, men husk at de desverre ikke vet hva service er... Man må ikke bet. selv om man har tatt en pause tidligere nei. Når man søker på nytt lån feks. så går det automatisk at man slipper å betale det gamle. 0 Siter
Gjest ikke så forvirra Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Ikke helt 100% sikker på dette, men jeg tror det er sånn: Hvis du har studert tidligre, tatt en pause med jobb eller andre ting - så må du betale. Får du utsettelse på betalingen går rentene likevel! Ring dem og prøv å få klarhet i dette, men husk at de desverre ikke vet hva service er... Takk, sjøl om du var litt ute på viddene.. Hehe. 0 Siter
Gjest ikke så forvirra Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Du trenger ikke å betale noe nei, men du må sende inn en bekreftelse fra studiestedet om at du er student, sånn var det iallefall da jeg var i bransjen for 2 år siden:) Takk! 0 Siter
Gjest ikke så forvirra Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Been there done that Lånekassen er medgjørlig, men de må bare vite at du fortsatt studerer. Skriv et brev, gjerne med kopi av semesterkortet. Noen spesiell grunn til at du ikke søker om stipend? Jeg mottar bare det for tiden. Takk for raskt og godt svar, du! Jeg er litt sær på sånne ting. Alt kan ikke måles i penger, jeg har noen skuffer og skap inni hodet mitt som må ordnes på min måte. Takk! 0 Siter
Gjest ikke så forvirra Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Ville bare si at det er dumt å ikke ta opp lån. Du kan bare sette pengene inn på en konto. Når du består eksamen blir jo endel av lånet omgjort til stipend, som du kan ta ut gratis og rentefritt! Min eks. var irritert på meg pga. dette, men jeg har mine grunner. :-P Men takk for innspill! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.