Gå til innhold

Kona mi har et forhold

Anbefalte innlegg

Kjemper videre

Hei!

Jeg som skriver dette har nettopp fått vite at min kone har et forhold til en annen mann. Dette har vart siden januar. De siste fire årene har vi vært fullt opptatt av å bygge hus. Det er nok mye av dette som er årsaken til at hun fant en annen, da jeg nok har "glemt" henne til fordel for at jeg har jobbet hele tiden med huset, for at vi skulle få et fint hjem. Vi har begge vært slitne, og når det da kommer noe alkohol inn i bildet, blir det som regel kangling av det. Dagen etter har vi begge angret og bedt om unnskyldning. Nå har hun fallt for en annen, som hun sier ga henne mye oppmerksomhet. Dette kan jeg forstå, for det er nok her jeg har sviktet den siste tiden. Jeg synes bare det er litt leit at hun ikke ga meg noe signal om at forholdet var så ille som det var for henne. Som sagt så hadde jeg nok huset vårt mest i fokus. Hun sier til meg at hun fremdeles er glad i meg, men også at hun er forelsket i den andre. Jeg innser at jeg ikke har brukt nok tid og oppmerksomhet overfor henne, og har sagt jeg vil tilgi henne. Jeg elsker henne, og kan egentlig bebreide meg selv for mye av årsaken.Hun sier hun vet ikke, trenger tid til å tenke. Å.g.a. jobb er hun ikke hjemme, derimot sammen med den andre i jobbsammenheng,Hun kommer hjem imorgen. Er det noen som kan gi meg råd om hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178308-kona-mi-har-et-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest et navn her

Selv om du har hatt det travelt og vært opptatt med ditt er det ingen unnskyldning for utroskap! Du burde tilbragt tid sammen med henne, ja. Men hun burde ikke ha et forhold!!! Man skal være ærlige med hverandre, og du kan ikke stole på henne. Har dere barn? Har du en kamerat du kan snakke med? Snakk sammen med kona di. Dere burde snakket sammen før dette sjedde, og hun burde sagt hva hun følte (at du ikke var nok med henne). Du kunne kanskje sett at du burde vært mer med henne, men det betyr ikke at hun skulle søke selskap i en annen. Hva vil du nå? Jeg anbefaler rådgivning om du vil redde forholdet. Kan du tilgi? Kan det skje igjen? Ellers mener jeg at om man er utro en gang kan man godt være det igjen.... Burde be deg droppe henne. Klem til deg.

Kjemper videre

Selv om du har hatt det travelt og vært opptatt med ditt er det ingen unnskyldning for utroskap! Du burde tilbragt tid sammen med henne, ja. Men hun burde ikke ha et forhold!!! Man skal være ærlige med hverandre, og du kan ikke stole på henne. Har dere barn? Har du en kamerat du kan snakke med? Snakk sammen med kona di. Dere burde snakket sammen før dette sjedde, og hun burde sagt hva hun følte (at du ikke var nok med henne). Du kunne kanskje sett at du burde vært mer med henne, men det betyr ikke at hun skulle søke selskap i en annen. Hva vil du nå? Jeg anbefaler rådgivning om du vil redde forholdet. Kan du tilgi? Kan det skje igjen? Ellers mener jeg at om man er utro en gang kan man godt være det igjen.... Burde be deg droppe henne. Klem til deg.

Ja jeg er villig til å tilgi henne. Vi har time hos familieverkontoret på tirsdag. Jeg har et barn fra et tidligere ekteskap. Jeg er 42 år, hun 32. Hennes nye venn er 46. Vi har vært gift i 6,5 år. Så det er vel en tidlig utgave av syvårskløen. Jeg er som sagt villig til å tilgi. Hun sier hun fremdeles er glad i meg, men vet ikke hva hun vil. Denne usikkerheten er veldig vond, særlig når hun nå ikke er hjemme. Er det noen som kjenner seg igjen?

Ja jeg er villig til å tilgi henne. Vi har time hos familieverkontoret på tirsdag. Jeg har et barn fra et tidligere ekteskap. Jeg er 42 år, hun 32. Hennes nye venn er 46. Vi har vært gift i 6,5 år. Så det er vel en tidlig utgave av syvårskløen. Jeg er som sagt villig til å tilgi. Hun sier hun fremdeles er glad i meg, men vet ikke hva hun vil. Denne usikkerheten er veldig vond, særlig når hun nå ikke er hjemme. Er det noen som kjenner seg igjen?

Har ingen gode råd til deg her, dessverre.

Vil bare ønske deg lykke til videre!

Får håpe dere får med noen gode råd på veien i fam.terapi og at dere finner en vei ut av dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...