Gå til innhold

Steking av rundstykker/loff!

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen
Skrevet

Hvor i ovnen skal det stå? Nederst eller midt i? Og kan jeg steke loff og rundstykker samtidig? Hvordan bør det i såfall plasseres?

Hm... Jeg er ikke den helt store bakeren, så jeg er litt spent på resultatet gitt...

Fortsetter under...

Gjest ikke-baker
Skrevet

Rundstykkene mine blir stekt midt i ovnen, med varmluft.

Skrevet

Rundstykker og "småtteri" skal stå midt i ovnen.

Loff (i form?) står også midt i.

Ting av forskjellig vekt trenger naturlig nok forskjellig steketid, så jeg vil ikke anbefale å steke loff og rundstykker samtidig.

Stek rundstykkene først (det går fort, 10-15 min., skal sikkert ha høyere temp også), og stek loffen etterpå.

Kan tenke meg at loffen må stå minst 30 min på 200 grader.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Rundstykker og "småtteri" skal stå midt i ovnen.

Loff (i form?) står også midt i.

Ting av forskjellig vekt trenger naturlig nok forskjellig steketid, så jeg vil ikke anbefale å steke loff og rundstykker samtidig.

Stek rundstykkene først (det går fort, 10-15 min., skal sikkert ha høyere temp også), og stek loffen etterpå.

Kan tenke meg at loffen må stå minst 30 min på 200 grader.

Jeg spurte for sent, og fikk derfor også svar for sent og måtte bare putte det inn i ovnene. Og det ble jo HELT FEIL! Også fikk jeg litt panikk og så ble det sikkert enda verre...

Først putta jeg loffen inn. Og satte den nederst. Jeg har ikke på varmluft. Burde jeg slå den på? Og så leste jeg innlegget ditt, og fikk litt "panikk" og satte inn rundstykkene OGSÅ. Så nå er ovnen helt pakka og jeg håper bare at NOE av det blir bra hvertfall.

Komisk. Må le av meg selv. Jeg tørr å PRØVE hvertfall, det skal jeg ha :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...