trubaduren Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Jeg lurer på hva som er årsak til at verenpleiere ikke får håndtere medikameneter på sykehus under samme ansvar som sykepleiere? Vernepleiere har akkurat samme medikamentlære samt krav til bestått medikamentprøve som sykepleierene, og dermed samme medisinkompetanse. Vernepleierne har somatikk, sykdomslære og pleie. I tillegg har de verdifull psykologi, pedagogikk og sosialmedisinsk utdanning. Men mitt spørsål dreier seg om medikamenter og læren som er lik både for vernepleiere og sykepleiere????? 0 Siter
flowy Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Jeg tror ikke vernepleiere har om infusjoner i sin medikamentregning. 0 Siter
trubaduren Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Skrevet 20. mars 2005 Jeg tror ikke vernepleiere har om infusjoner i sin medikamentregning. Ved min gjennomgang og sammenligning på hva sykepelierne har av medikamentregning i forhold til vernepleierne så er den helt likt noe høgskolene og forsåvidt bekrefter, men kan hende jeg tar feil? 0 Siter
Soria Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 På døgnavdeling i psykiatri har vernepleieren fått utdele medisiner 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.