Gå til innhold

klarer ikke å bøye fingrene !!

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet tegnspråkstudent
Skrevet

hei jeg studerer tegnspråk og derfor er dette problemet blitt stort for meg. jeg klarer ikke å rette opp tommel, pekefinger og langefinger mens de to andre fingrene skal ligge nede. Langefingeren går bare opp. Det er det samme på den andre hånda også.

Det ødelegger en del for meg når jeg skal utføre noen tegn

Læreren min mener at jeg er anspent, men dette har jeg aldri fått til.

skal jeg bare tøye og bøye?

Er dette en stor ulempe for meg hvis jeg ønsker å bli døvetolk? Bør jeg bare si takk for meg nå?

Fortsetter under...

Gjest kroppogsjel
Skrevet

kan du ikke spørre en fysioterrorist da? Evt prøve å kjøpe en tennisball eller klemmeball som du kan ha i lommen og klemme på mens du går, eller klemme på når du ser på tv el lign. Vet at bl.a gitarister bruker dette for å styrke fingre, kanskje du kan bruke det for å mykgjøre?

Skrevet

virker som om ringfingeren henger sammen med langefingeren. kan ikke bøye den ene uten at den ene følger med. håpløst

Gjest papirtiger
Skrevet

virker som om ringfingeren henger sammen med langefingeren. kan ikke bøye den ene uten at den ene følger med. håpløst

Dette er bare en treningssak. Det er bare snakk om motorikk.

Gjest togli
Skrevet

Dette er nok et ganske vanlig problem som du deler med mange! Jeg er tegnspråklærer og har iallefall sett dette flere ganger. Du får trene, tøye og bøye, så vil jeg tro problemet retter seg etterhvert :o)

Jeg har sett mange som ikke klarer å få til normal vridning av håndleddet, og det fører også til endel "gebrokne" tegn. Etterhvert klarer de å slappe av i muskulaturen i håndleddet og tegnene blir riktig utført.

Lykke til videre med studiet da;o)

Logitechmusa
Skrevet

Dette er bare en treningssak. Det er bare snakk om motorikk.

Vel, motorikk er ikke barebare!

Annonse

Skrevet