Gå til innhold

klarer ikke å bøye fingrene !!

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet tegnspråkstudent
Skrevet

hei jeg studerer tegnspråk og derfor er dette problemet blitt stort for meg. jeg klarer ikke å rette opp tommel, pekefinger og langefinger mens de to andre fingrene skal ligge nede. Langefingeren går bare opp. Det er det samme på den andre hånda også.

Det ødelegger en del for meg når jeg skal utføre noen tegn

Læreren min mener at jeg er anspent, men dette har jeg aldri fått til.

skal jeg bare tøye og bøye?

Er dette en stor ulempe for meg hvis jeg ønsker å bli døvetolk? Bør jeg bare si takk for meg nå?

Fortsetter under...

Gjest kroppogsjel
Skrevet

kan du ikke spørre en fysioterrorist da? Evt prøve å kjøpe en tennisball eller klemmeball som du kan ha i lommen og klemme på mens du går, eller klemme på når du ser på tv el lign. Vet at bl.a gitarister bruker dette for å styrke fingre, kanskje du kan bruke det for å mykgjøre?

Skrevet

virker som om ringfingeren henger sammen med langefingeren. kan ikke bøye den ene uten at den ene følger med. håpløst

Gjest papirtiger
Skrevet

virker som om ringfingeren henger sammen med langefingeren. kan ikke bøye den ene uten at den ene følger med. håpløst

Dette er bare en treningssak. Det er bare snakk om motorikk.

Gjest togli
Skrevet

Dette er nok et ganske vanlig problem som du deler med mange! Jeg er tegnspråklærer og har iallefall sett dette flere ganger. Du får trene, tøye og bøye, så vil jeg tro problemet retter seg etterhvert :o)

Jeg har sett mange som ikke klarer å få til normal vridning av håndleddet, og det fører også til endel "gebrokne" tegn. Etterhvert klarer de å slappe av i muskulaturen i håndleddet og tegnene blir riktig utført.

Lykke til videre med studiet da;o)

Logitechmusa
Skrevet

Dette er bare en treningssak. Det er bare snakk om motorikk.

Vel, motorikk er ikke barebare!

Annonse

Skrevet

Dette er nok et ganske vanlig problem som du deler med mange! Jeg er tegnspråklærer og har iallefall sett dette flere ganger. Du får trene, tøye og bøye, så vil jeg tro problemet retter seg etterhvert :o)

Jeg har sett mange som ikke klarer å få til normal vridning av håndleddet, og det fører også til endel "gebrokne" tegn. Etterhvert klarer de å slappe av i muskulaturen i håndleddet og tegnene blir riktig utført.

jeg klarer å få bøyd fingrene ved hjelp av den andre hånda men klarer ikke å holde ringfingeren nede. Den går bare opp igjen samme hva jeg gjør. og bøyer jeg ringfingeren så følger langfingeren etter, og den blir iallefall ikke rett.

Kan det ha noe å gjøre med at jeg har små fingre?

Skrevet

Vet du forresten om tolkestudenter kan komme inn under regelen om gratis fysioterapi? Siden det er en stor belastning på muskler og ledd?

Gjest togli
Skrevet

jeg klarer å få bøyd fingrene ved hjelp av den andre hånda men klarer ikke å holde ringfingeren nede. Den går bare opp igjen samme hva jeg gjør. og bøyer jeg ringfingeren så følger langfingeren etter, og den blir iallefall ikke rett.

Kan det ha noe å gjøre med at jeg har små fingre?

Hmm, jeg vet ikke om det har noe med korte fingre å gjøre... Har aldri tenkt på dette som noe uløselig problem, men vet ikke nok om anatomi til å si noe sikkert. Kanskje du burde hørt med en som har greie på anatomi og fysiologi?

Gjest togli
Skrevet

Vet du forresten om tolkestudenter kan komme inn under regelen om gratis fysioterapi? Siden det er en stor belastning på muskler og ledd?

Jeg har aldri hørt at man kan få gratis behandling i slike tilfeller. Det jeg vet er at døve/hørselshemmede (iallefall før) fikk dekket fysikalsk behandlig fram til de var 18 år gamle. Dette er ikke fordi de er tegnspråkbrukere, men fordi de anstrenger seg mye i kommunikasjonen med hørende.

Skrevet

Tommel, pekefinger og ringfinger er dønn umulig for meg å rette opp... det gjør vondt om jeg presser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...