Gå til innhold

Hva er egentlig "normalt"?

Gjest håper ikke jeg er "unormal"...;)

Anbefalte innlegg

Gjest håper ikke jeg er "unormal"...;)

Leser en del innlegg på "Seksualitet" hvor folk forteller hvor ofte de har sex o.l. Får helt prestasjonsangst, jeg! Etter ti år og tre barn må jeg si det ikke er spesielt ofte vi har sex... Alt fra 1 gang i måneden til 1 gang i uken. Og det er ikke akkurat akrobatikkøvelser vi driver med da...

Er vi helt annerledes enn alle andre? Mannen min kunne nok ønske seg sex oftere, men jeg har ikke lyst så ofte. Synes det er slitsomt med alle rollene jeg skal mestre samtidig: mor, husmor, kone, elskerinne, venninne, datter, kollega... Da jeg var yngre og ikke hadde barn var det liksom mer naturlig at vi hadde oftere sex. Da gikk vi på byn sammen og fant på andre spennende ting. Nå sitter vi utslitte i sofaen når kvelden kommer og det er ikke akkurat en stemning som får frem sex-lysten i meg... Mannen min er ikke så avhengig av den rette "stemningen", men slik er vel menn litt annerledes enn oss?

Ble litt langt dette her nå, men jeg lurte bare på hvordan dere andre har det? Alle tror vel at "naboen har et mye mer spennende sexliv", men slik er det kanskje ikke...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178361-hva-er-egentlig-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Når en har 3 barn og har vært sammen lenge så har en nok ikke sex så altfor ofte.

Problemet oppstår når en ikke er enige om frekvensen, noe jeg forstår du og din mann ikke er.

Jeg forstår godt at det ikke er lett med alle rollene du har. Men husk at dersom du ikke tar vare på rollen som kjæreste/elskerinne så forsvinner fundamentet for forholdet. Du kan ikke forvente at han skal klare seg uten denne delen av forholdet.

Skjønner også at du er sliten, men sex trenger ikke bety lange forspill og akrobatiske øvelser. Kanskje du også kan lære deg å nyte en kjappis.

Gjest spider voman

Kjenner meg igjen ja.Her blir det toppen 4 ganger i mnd.Nok for meg det.Orker ikke mere heller med arbeid,unger og trening.Mannen min skulle gjerne hatt det oftere men han forstår jo at jeg er sliten.Og det blir feil å ligger der vist lysten ikke er der

Tror ikke man skal være så opptatt av hva som er normalt eller ikke. Det viktigste må vel være at du og partneren din er fornøyd slik _dere_ har det? Men jeg leser jo mellom linjene her at du/ dere kanskje ikke er helt fornøyde med tingenes tilstand?

Skjønner det der med å slites mellom alle de ulike rollene en som kvinne skal fylle. Men som pettersmart sier, om kjærestedelen forvinner, blir også fundamentet for forholdet borte. Så det er viktig å ta vare på og pleie den delen av forholdet midt oppi alt.

At kvinner kanskje oftere er avhengig av en viss stemning for at sexlysten skal komme, kan dere kanskje jobbe litt med det? Ofte er det ikke mye som skal til. Et (rødt) fargebad, stearinlys på rommet, massasje osv.

Om man er trøtt og sliten midt i uka, kan man kanskje sette av èn kveld i helgen til å være kjærester?

Gjest en eller annen dame

Når en har 3 barn og har vært sammen lenge så har en nok ikke sex så altfor ofte.

Problemet oppstår når en ikke er enige om frekvensen, noe jeg forstår du og din mann ikke er.

Jeg forstår godt at det ikke er lett med alle rollene du har. Men husk at dersom du ikke tar vare på rollen som kjæreste/elskerinne så forsvinner fundamentet for forholdet. Du kan ikke forvente at han skal klare seg uten denne delen av forholdet.

Skjønner også at du er sliten, men sex trenger ikke bety lange forspill og akrobatiske øvelser. Kanskje du også kan lære deg å nyte en kjappis.

Men hvordan få mannen med på en kjappis?

Annonse

"Synes det er slitsomt med alle rollene jeg skal mestre samtidig: mor, husmor, kone, elskerinne, venninne, datter, kollega..."

Enn mannen din, jeg regner med at mannen din har noen roller han også, kanskje som ektemann-far-elsker-vedlikeholdsarbeider vedr. hus bil osv

Sett av tid sammen , når ungene er lagt, hvil ut hver for dere og kom sammen når natten faller på, det er en fin tid for elskov.

Så til det normale: For et år siden hadde jeg og kona en sex frekvens på ca 3-5 ganger i mnd, det var normalt for oss da. I dag har vi sex ca. 5-7 ganger i uka, det er også normalt

Det er viktig å beholde kjærestebiten uansett om man har lite eller mye sex, for uten den delen faller hele forholdet.

petter smart

Men hvordan få mannen med på en kjappis?

Overrask han. Sørg for å ta iniativet før han gjør det og når han ikke venter det. Kle deg sexy, både med undertøy og en sexy kjole. Start flørten utenfor soverommet, gjerne i offentlige omgivelser. Fortell han hva du skal gjøre med han når dere kommer hjem. Stryk utenpå klærne.

Evt kan du overraske han i dusjen, kle av deg og sette i gang.

Sørg for å ta styringen. Ikke spør, bare gjør det. Slipper han å ta iniativ eller gjøre noe (før han er blitt så kåt at han er med på det meste) så er det enklere å bli med.

Gjest en eller annen dame

Overrask han. Sørg for å ta iniativet før han gjør det og når han ikke venter det. Kle deg sexy, både med undertøy og en sexy kjole. Start flørten utenfor soverommet, gjerne i offentlige omgivelser. Fortell han hva du skal gjøre med han når dere kommer hjem. Stryk utenpå klærne.

Evt kan du overraske han i dusjen, kle av deg og sette i gang.

Sørg for å ta styringen. Ikke spør, bare gjør det. Slipper han å ta iniativ eller gjøre noe (før han er blitt så kåt at han er med på det meste) så er det enklere å bli med.

Takk for tips:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...