Gjest Timari er nysgjerrig igjen Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 kjenner en som har både norsk og tysk statsborgerskap. Hun er sammen med en fra Nederland, og de venter barn. Men barnet blir antakelig født i de Arabiske Eremiter siden de skal jobbe der i tre år. Kan de velge hva slags statsborgerskap barnet får? Eller hva er det mest naturlige her. NOen som kan loven. Ble så nysgjerrig på dette? 0 Siter
sheba Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Så lenge de ikke er gift mener jeg moren kan bestemme dette, aner ikke om praksisen er lik som når min minste sønn ble født... Er de enige kan de nok velge, men det vil jo bli mellom norsk, tysk eller nederlansk 0 Siter
monass Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Barna fikk automatisk mors statsborgerskap. Man kan søke om at barna også får fars statsborgerskap i tillegg. Dette er ikke avhengig av om foreldre er gift eller ikke. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Reglene er forskjellige i de ulike land, så jeg tror de må undersøke med de ulike lands myndigheter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.