Gå til innhold

Småbarnsforeldre og sex....

Gjest sukker litt, men ser ikke løsningen akkurat nå

Anbefalte innlegg

Gjest sukker litt, men ser ikke løsningen akkurat nå

Kan jeg få noen ærlige svar på hvor ofte småbarnsforeldre har sex ? Kunne lagt dette inn på sexologi-forum, men der er de bare opptatt av "en ting".

Vi har to små barn (under skolealder), den ene sover konstant i vår seng (hvis ikke våkner h*n hver natt, og det er så slitsomt).

Begge har 100% jobber og vel så det, og 1.5 - 2 timers reisevei til/fra jobb hver dag.

Vi orker ikke ha sex, vi! Har kanskje sex to ganger i måneden i snitt, og i perioder har det gått seks uker mellom...

Vi hadde begge en lang periode i sølibat bak oss før vi traff hverandre, så det kan nok hende vi ikke er av de med størst behov i utgangspunktet.

Men nå - vi legger oss til forskjellig tid, står opp grytidlig, i helgene må vi opp med unger, så det blir ikke noe tid for oss selv da heller.

Vi hadde sex 5 - 10 ganger i uken i årene før vi fikk barn, men da barna kom sank tallet rett til bunns.

Jeg savner å ha det sånn som det var, men det er ikke mulig å få det sånn nå.

Begges erfaring er at sex avler mer sex, men vi har ikke overskudd til å holde aktiviteten oppe.

I feriene, derimot, har vi ofte sex 3 - 5 ganger i uken, og de få alenehelgene vi har hatt har vært fantastiske.

Men vi har verken ork eller lyst til å ha masse sex i hverdagen, noen av oss - og vi fatter ikke hvordan andre har tid og ork?! Nå snakker jeg om folk i samme livssituasjon. At 25-åringer uten barn har sex 20 ganger i uken er ikke særlig imponerende...

Er det virkelig ingen som oss der ute ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178449-sm%C3%A5barnsforeldre-og-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

14

• favn

4

• løvinne71

4

• Babette

3

Mest aktive i denne tråden

Neida, dere er ikke alene. Det er bare å lese mange, mange innlegg på Dol om emnet.

Jeg har dessverre ikke festlige råd om dyre barnevakter og hotellopphold etc.

Trøsten er at de travle årene roer seg og at barna trekker ut av soverommet deres. Akkurat der kan dere jo gjøre en innsats, forresten. Ingen grunn til at barn skal sove permanent i voksensenga? Ja, rett og slett - få ut barnet!

Ellers kan man forholde seg til sex som med trening: Du vet at det er godt, at det gjør godt, at det bare er positivt. Men noen ganger, når man er dødssliten, er det et ork å komme i gang. Press dere! Noen ganger. Ikke legg lista høyt på avanserte teknikker etc, bare grynt deg over ham (eller andre vei), og begynn :-)

Visste du at en kjapp en ikke trenger å ta mer enn fem minutter bak låst badedør?

Lykke til!

Nå sier du ikke noe om hvor gammelt barnet som ligger i deres seng er, men få barnet over i sin egen seng! Jeg mener det ikke så brutalt som det høres ut altså. :o) Klart barnet våkner hver natt hvis belønningen er å få sove hos mamma og pappa!

Et dødt sexliv er, som beenthere sier, første skritt mot slutten på et forhold. Det er min erfaring også.

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver!

Sexlivet har vært en dalennde kurve de siste 4-5 årene.

Hvis jeg utelater den første tiden som barnløs og nyforelsket, så har sexlivet ligget jevnt på 2-4 ganger i uka, frem til for ca 4-5 år siden..

(Har vært sammen ca 11 år)

Nå er det vel nærmere 2-4 ganger i måneden, og det kan ofte gå bortimot 2 uker imellom...

Jeg er i tilnærmet lik situasjon som deg, med full jobb og barn, bortsett fra at mine barn er i tidlig barneskole alder, og vi trenger ikke stå opp med dem i helgene lenger...

Men problemet er jo det samme. Sålenge det er barn i huset kan man jo ikke bare "ta seg et nummer" f.eks rett etter jobb, eller lørdag formiddag når man har lyst og er opplagt.

Man må vente til kvelden

kommer og barna sover, og da er man ofte så trøtt og sliten selv, at man ikke orker allikevel...

Men en sex-dreper faktor som er vel så viktig som barn, tror jeg er den J..... TV`n!!!

Når barna endelig er i seng, blir man ofte sittende å glo på den kassa istedet for å bruke tiden på sex!!

Jeg er ihvertfall sikker på at TV og film har stjålet mye god sex fra meg disse årene....

Jeg savner også tiden som var før, men har ingen tro på at det noengang blir sånn igjen...

Har vel kanskje litt med alder å gjøre også? Vi er 33 og 35, så hormonene er vel kanskje litt sløvere enn for 5-10 år siden...

Hvis jeg utelater den første tiden som barnløs og nyforelsket, så har sexlivet ligget jevnt på 2-4 ganger i uka, frem til for ca 4-5 år siden..

Nå er det vel nærmere 2-4 ganger i måneden, og det kan ofte gå bortimot 2 uker imellom...

Jeg er i tilnærmet lik situasjon som deg, med full jobb og barn, bortsett fra at mine barn er i tidlig barneskole alder, og vi trenger ikke stå opp med dem i helgene lenger...

Men problemet er jo det samme. Sålenge det er barn i huset kan man jo ikke bare "ta seg et nummer" f.eks rett etter jobb, eller lørdag formiddag når man har lyst og er opplagt.

Man må vente til kvelden

kommer og barna sover, og da er man ofte så trøtt og sliten selv, at man ikke orker allikevel...

Men en sex-dreper faktor som er vel så viktig som barn, tror jeg er den J..... TV`n!!!

Når barna endelig er i seng, blir man ofte sittende å glo på den kassa istedet for å bruke tiden på sex!!

Jeg er ihvertfall sikker på at TV og film har stjålet mye god sex fra meg disse årene....

Jeg savner også tiden som var før, men har ingen tro på at det noengang blir sånn igjen...

Har vel kanskje litt med alder å gjøre også? Vi er 33 og 35, så hormonene er vel kanskje litt sløvere enn for 5-10 år siden...

'Vi er 33 og 35, så hormonene er vel kanskje litt sløvere enn for 5-10 år siden...'

Nei, det fungerer definitivt tvert imot.

Annonse

far til 3 adopterte

"Vi har to små barn (under skolealder), den ene sover konstant i vår seng (hvis ikke våkner h*n hver natt, og det er så slitsomt)."

Første bud er å plassere ungene på eget soverom,det er viktig, for det blir mye vanskeligere å avvenne dem fra å ligge i mamma og pappa sin seng når de blir større.

Våre unger er fordelt på hver sitt soverom.

Da kan vi voksne boltre oss som vi vil på eget soverom når natten kommer snikende.

Etter at vi fikk den tredje ungen, har vi gått motsatt vei, økt hyppigheten av sex/elskov.

Det handler om å finne tid, om ikke annet en rask en på badet, eller soverommet, ungene plassert foran tv. der de største passer de minste.

Mulighetene er mange.

Jeg og kona bruker ca. 1 time i reise pr dag for å komme til og fra jobb, pluss alt stresset som følger med i forb. med plassering/ henting av unger.

Utslitt blir man, men da må man prøve og hente seg inn når ungene er i seng.

Hyppig sex øker livslysten og overskuddet

Man må vente til kvelden

"Men problemet er jo det samme. Sålenge det er barn i huset kan man jo ikke bare "ta seg et nummer" f.eks rett etter jobb, eller lørdag formiddag når man har lyst og er opplagt."

Sånn tenkte jeg også før, men det er faktisk fullt mulig å "ta seg et nummer" når det passer en selv om barna er små. Kun mangel på kreativitet som setter en stopper der...

At TV (og PC) kan være like store hindere, medgir jeg gjerne. Der tror jeg bare man må ta seg selv (og partneren) i nakken og begrense tidsbruken foran skjermen.

Til "sukker litt" vil jeg si at første steg mot et mer aktivt sexliv må være å flytte barnet over i egen seng. Ville heller tatt den lille kampen med barnet med tanke på den store belønningen...

Gjest sukker litt, men....

"Vi har to små barn (under skolealder), den ene sover konstant i vår seng (hvis ikke våkner h*n hver natt, og det er så slitsomt)."

Første bud er å plassere ungene på eget soverom,det er viktig, for det blir mye vanskeligere å avvenne dem fra å ligge i mamma og pappa sin seng når de blir større.

Da kan vi voksne boltre oss som vi vil på eget soverom når natten kommer snikende.

Etter at vi fikk den tredje ungen, har vi gått motsatt vei, økt hyppigheten av sex/elskov.

Det handler om å finne tid, om ikke annet en rask en på badet, eller soverommet, ungene plassert foran tv. der de største passer de minste.

Mulighetene er mange.

Jeg og kona bruker ca. 1 time i reise pr dag for å komme til og fra jobb, pluss alt stresset som følger med i forb. med plassering/ henting av unger.

Problemet er ikke at barnet ikke sovner i egen seng på eget rom. Problemet er marerittene hver natt som vekker barnet og oss, og da må vi ut av sengen for å roe før vi kan sove igjen. Det er mer slitsomt enn noe annet, synes jeg - å bli vekket hver natt.

Hvordan får man barn til å slutte å våkne om natten/ha mareritt ? Gode råd mottas gjerne!

Nå sier du ikke noe om hvor gammelt barnet som ligger i deres seng er, men få barnet over i sin egen seng! Jeg mener det ikke så brutalt som det høres ut altså. :o) Klart barnet våkner hver natt hvis belønningen er å få sove hos mamma og pappa!

Et dødt sexliv er, som beenthere sier, første skritt mot slutten på et forhold. Det er min erfaring også.

Mener du virkerlig det - at et dødt sexliv er første tegn på slutten? Jeg håper ikke det, og tenker at så lenge deg funker i ferier, at vi absolutt ikke har mer lyst på noen andre, og at vi har det veldig bra ellers, gjør at det ikke nødvendigvis er et krisetegn.

Også er det som sagt det at begge nol i utgangspunktet kan leve lenge uten sex, relativt uproblematisk. Vi er ikke typen til ONS noen av oss, og vi hadde ikke hatt kjærester på et par år noen av oss, før vi traff hverandre. Så du kan tenke deg selv...

Håper du og beenthere tar feil !!!

Annonse

Mener du virkerlig det - at et dødt sexliv er første tegn på slutten? Jeg håper ikke det, og tenker at så lenge deg funker i ferier, at vi absolutt ikke har mer lyst på noen andre, og at vi har det veldig bra ellers, gjør at det ikke nødvendigvis er et krisetegn.

Også er det som sagt det at begge nol i utgangspunktet kan leve lenge uten sex, relativt uproblematisk. Vi er ikke typen til ONS noen av oss, og vi hadde ikke hatt kjærester på et par år noen av oss, før vi traff hverandre. Så du kan tenke deg selv...

Dere har da ikke et _dødt_ sexliv? Litt slumrende kanskje,- og det ser jo ikke ut til at det er det helt store problemet for dere heller? Dere er enige om at dere ikke har overskudd til mer, var det ikke så? Hvis den ene er misfornøyd, og legger skylden på den andre, er det nok anderledes.

Mulighetene er mange.

Enig. Det er bare tull at sex fordrer at man har overskudd. Tvert om, sex gir overskudd.

Gjest beenthere

Det er fullt mulig at du kan komme til å tilhøre unntakene, men jeg vil påstå at et forhold som utvikler seg slik som deres, er veldig vanskelig å få opp på skinner igjen.

Lykke til.

Dere har da ikke et _dødt_ sexliv? Litt slumrende kanskje,- og det ser jo ikke ut til at det er det helt store problemet for dere heller? Dere er enige om at dere ikke har overskudd til mer, var det ikke så? Hvis den ene er misfornøyd, og legger skylden på den andre, er det nok anderledes.

Nei, ingen av oss skylder på den andre. Og begge "stiller opp" når den andre tar initiativet. Tror ingen av oss har blitt avvist, toppen en gang eller to gjennom mange år.

Så vi er jo enige om at vi ikke orker, men begge skulle ønske at vi orket....Hvis du skjønner...

Gjest enig med du i det !!

Mulighetene er mange.

Helt enig med deg "far", bra skrevet.

"Hyppig sex øker livslysten og overskuddet " STOR signatur fra meg

'Vi er 33 og 35, så hormonene er vel kanskje litt sløvere enn for 5-10 år siden...'

Nei, det fungerer definitivt tvert imot.

Da er du ganske heldig, ellers så må det være noe annet alvorlig galt i vårt forhold...

Jeg kan jo bare snakke for oss, og personlig merker jeg at jeg har mindre og sjeldnere lyst nå enn før, og det gjør også min mann. Han merker tydelig at han ikke har samme energien til sex som tidligere. Har "gått ut på dato" - mener han..

Men det er jo sant som flere skriver, at sex avler sex, og hvis man gjør det "for" sjelden, så dør det kanskje mer og mer ut...

Og når han tar mindre og mindre intiativ, så gidder/orker ikke jeg heller...

Kommer nok inn i en ond sirkel der ja...

Merker jo også at eldre barn sovner senere om kvelden, så vår private voksen-kveld blir kortere.

Det å ta seg "en kjapp en" bak en låst badedør, med barn i nærheten, er ikke tilfredsstillende for meg.

Klarer ikke slappe av og nyte sexen under slike omstendigheter...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...