Gå til innhold

Småbarnsforeldre og sex....

Gjest sukker litt, men ser ikke løsningen akkurat nå

Anbefalte innlegg

Gjest beenthere

Jeg kan uansett ikke se at det har krøllet seg noe mer for dette paret enn det tydeligvis har krøllet seg i hodet ditt.

Ingen skiller seg bare fordi de har sex litt sjeldnere mens de har små barn.

Nei, skilsmissen i slike forhold kommer som regel når ungene er i alderen 10-15 år, når paret begynner å få mulighet til å få tid for seg selv, men da finner de ut at de ikke klarer å hente fram det de en gang hadde.

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

14

• favn

4

• løvinne71

4

• Babette

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mora2

Av sinnet ditt skulle man tro at jeg har truffet en eller annen spiker.

Ikke noen annen spiker enn at vi heller ikke har sex så ofte som før, siden vi har små barn og ikke like mye overskudd.

Men å påstå at det har krøllet seg for oss og at vi kommer til å bli skilt, det er den påstanden som gjør meg sint.

De fenomenene er veldig nær beslektet.

Det er ingenting i hovedinnlegget som tyder på at de kommer til å miste lysten på hverandre. At de i en periode med små barn sliter med å finne tid og rom for sex, er ingen uvanlig problemstilling.

Hun skriver jo at hun savner å ha det slik det var. Det betyr at de vil jobbe for å få det til.

En periode med sjeldnere sex trenger slett ikke å være begynnelsen til slutten.

Gjest beenthere

Ikke noen annen spiker enn at vi heller ikke har sex så ofte som før, siden vi har små barn og ikke like mye overskudd.

Men å påstå at det har krøllet seg for oss og at vi kommer til å bli skilt, det er den påstanden som gjør meg sint.

Print ut mine innlegg i denne tråden, gjem de godt, og ta de fram og les de om 10 år.;-)

Gjest Mora2

Det er ingenting i hovedinnlegget som tyder på at de kommer til å miste lysten på hverandre. At de i en periode med små barn sliter med å finne tid og rom for sex, er ingen uvanlig problemstilling.

Hun skriver jo at hun savner å ha det slik det var. Det betyr at de vil jobbe for å få det til.

Helt enig i det du skriver. Det er det samme som jeg også mener.

Annonse

Gjest beenthere

Vi er nok mange som engang har vært i den situasjonen at vi har savnet det som var, og som har kjempet for å få det til, men som har måttet innrømme at det aldri kommer tilbake.

Mange bruker nok litt for mange år av sitt liv til å prøve å finne noe som ikke er der lengre. Så også jeg.

Vi er nok mange som engang har vært i den situasjonen at vi har savnet det som var, og som har kjempet for å få det til, men som har måttet innrømme at det aldri kommer tilbake.

Mange bruker nok litt for mange år av sitt liv til å prøve å finne noe som ikke er der lengre. Så også jeg.

Jeg tror du er for sterkt farget av dine egne opplevelser til å diskutere disse problemstillingene med et åpent sinn.

Gjest Mora2

"Mange bruker nok litt for mange år av sitt liv til å prøve å finne noe som ikke er der lengre. Så også jeg."

Det trenger ikke å bety at alle blir skilt for det. Noen greier å innse at, nei, alt er ikke som før og vil heller aldri bli det, men de lever videre sammen allikevel.

Selvfølgelig får man det aldri igjen slik som man hadde det før man fikk barn.

De som tror at alt skal bli som før, har umulige forventninger, og da er det ikke noe rart om man blir skilt.

Annonse

Gjest Mora2

Det rekker lenge med alder og erfaring. Trenger ikke ha overnaturlige evner.

"Det rekker lenge med alder og erfaring. Trenger ikke ha overnaturlige evner."

Det virker som om du har bestemt deg på forhånd, og da er det klart det blir skilsmisse.

Unnskyld, men med alder og erfaring kommer ofte også en del skrullete oppfatninger av virkeligheten. Som f.eks. forventninger om at man skal klare å fortsette akkurat som før etter at barna har blitt store.

Selvfølgelig blir livet forandret, også etter at barna har blitt store.

Tror nok mange småbarnsforeldre kjenner seg igjen i den greia der.

Man skal være perfekte foreldre, påse å oppfylle arbeidsgivers krav slik at karrieren ikke ødelegges - og samtidig ha overskudd nok til å vha et aktivt sexliv.

Man pepres av media i alle formater om hvor fantastisk viktig sexlivet er, med multiorgasmer og ejakulasjoner i øst, vest, sør og nord.

Og selv sitter man der ved åtte-nitiden på kvelden i sofaen og kjenner at bare det å reise seg opp for å smøre seg en brødskive er et ork.

En start for å finne dette overskuddet, er å fjerne tidstyvene. Nedlegg forbud mot TV-titting og databruk på kveldstid inntil videre; det er nok den viktigste biten for å gjenfinne overskuddet.

Benytt tiden som blir frigjort på dere selv. Om det så bare er å sitte i hverandres armkroker og snakke sammen, så er det en start.

Med så lite overskudd som du skildrer dere har, vil dere nok også ha en del å snakke om som ikke kommer frem i en hektisk hverdag.

Uten TV og data får dere den tiden til å snakke hverandre, komme nærmere hverandre - og det kan fort utløse en liten lokal sexplosjon.

Men den vil nok ikke komme momentant - man trenger tid på å hente seg inn etter en lang periode med underskudd.

Okke som - lykke til!

Jeg har aldri møtt en eneste kvinne som ikke bekrefter det jeg sier, nemlig at seksuell appetitt tiltar kraftig fra og med 30 og oppover.

Mennene på sin side får økt kraft og potens, har forbedret teknikkene og er i stand til så mye bedre å gi sin kvinne det som trengs.

Men det er klart... jeg kan ikke snakke for alle, men henviser altså til egen erfaring og utveksling av erfaring med andre.

Jeg personlig synes synd på kvinner som ikke får sin "seksuelle oppvåkning" før de er i 30 årene!

De har gått glipp av mange gode år, vil jeg si...

Jeg oppdaget min sekualitet tidlig, og har hatt stor glede av sex i flere år allerede!

Spesiellt den gang man ikke hadde barn og kunne gjøre det når og hvor som helst.

Hvis lysten og aktiviteten skulle ha økt ytterligere nå etter passerte 30, så ville det ihvertfall for oss vært et problem å få tid og overskudd nok i en stresset hverdag og familie situasjon!

Vi har rett og slett mindre tid, og mere ansvar nå, enn vi hadde for 10 år siden!

Og det tror jeg gjelder for mange i vår livs situasjon!

Hvor får du det ifra at mannens potens og lyst også øker med alderen?

Vel så kjent som du stadfester at kvinners lyst normalt øker etter 30, er det jo også "bevist" at menn er på topp mens de er i 20 årene!

Gjest beenthere

"Mange bruker nok litt for mange år av sitt liv til å prøve å finne noe som ikke er der lengre. Så også jeg."

Det trenger ikke å bety at alle blir skilt for det. Noen greier å innse at, nei, alt er ikke som før og vil heller aldri bli det, men de lever videre sammen allikevel.

Selvfølgelig får man det aldri igjen slik som man hadde det før man fikk barn.

De som tror at alt skal bli som før, har umulige forventninger, og da er det ikke noe rart om man blir skilt.

Når et forhold etterhvert ender opp i to som bor sammen som bror og søster, så syns jeg at man bør avslutte. Selv om man på en måte er glad i sin partner, så er det ikke et godt nok fundament for et livslangt samliv.

Når et forhold etterhvert ender opp i to som bor sammen som bror og søster, så syns jeg at man bør avslutte. Selv om man på en måte er glad i sin partner, så er det ikke et godt nok fundament for et livslangt samliv.

Par som har sex et par ganger i måneden, lever da ikke som bror og søster? Du må ha noen merkelige forestillinger om søsken :-))

Gjest beenthere

"Det rekker lenge med alder og erfaring. Trenger ikke ha overnaturlige evner."

Det virker som om du har bestemt deg på forhånd, og da er det klart det blir skilsmisse.

Unnskyld, men med alder og erfaring kommer ofte også en del skrullete oppfatninger av virkeligheten. Som f.eks. forventninger om at man skal klare å fortsette akkurat som før etter at barna har blitt store.

Selvfølgelig blir livet forandret, også etter at barna har blitt store.

Jeg er fullstendig klar over at livet endrer seg, og at man ikke skal ha overdrevne forventninger til et livslangt samliv uten problemer, men graden av problemer, som følger i kjølvannet av at følelsene og tenningen er borte, er ganske store. Iallfall over tid.

Gjest beenthere

Par som har sex et par ganger i måneden, lever da ikke som bror og søster? Du må ha noen merkelige forestillinger om søsken :-))

Jeg snakker om en gjenkjennelig utvikling over TID. Man kan ikke bare skru på en bryter etter noen år hvoe sexen blir labrere og labrere. Mennesket er ikke maskiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...