Gå til innhold

Forslag til hobby etc..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ridekurs? Stadig flere ridesentre arrangerer egne kurs for voksne nå - kjempekoselig!

Har gått på mange ridekurs før, det er kjempegøy. Kanskje jeg skal begynne med det igjen ja.

Fortsetter under...

Skrevet

Hva med dansing?

Det fins mange forskjellige typer dansekurs, mye moro å velge mellom.

Magedans, salsa, swing, linedance (er det ikke det det heter, tro?)...

Det er bare å velge det du syns virker morsomst.

Skrevet

Hvilke aspekter av livet engasjeres du av ellers?

Når du snakker med mennesker, hvilke emner gjør at du føler et stort indre engasjement om å lufte dine meninger i samtalen?

Ovennevnte er greit å reflektere over når man leter etter en hobby, da det ofte er sammenheng mellom dette og hva som vil kunne være en egnet fritidssyssel.

Skrevet

Hvilke aspekter av livet engasjeres du av ellers?

Når du snakker med mennesker, hvilke emner gjør at du føler et stort indre engasjement om å lufte dine meninger i samtalen?

Ovennevnte er greit å reflektere over når man leter etter en hobby, da det ofte er sammenheng mellom dette og hva som vil kunne være en egnet fritidssyssel.

Jeg synes synd på de som bor på asylmottak e.eks og lurte litt på om det var noe jeg kunne hjelpe familiene der med. Har mye klær jeg kunne gitt bort osv. Men på den andre siden er jeg veldig følsom og vet ikke om jeg vil takle å se de triste skjebnene deres, særlig når det er barn i bildet.

Egentlig så er det ikke så veldig mye som engasjerer meg. Jeg har lett for å prate og le med andre mennesker, åpner meg lett osv, men har ikke noe spesielt jeg brenner for.

Sommerstid er hagen min store lidenskap da, har lagd meg en liten bekk og dam. I hagelag er det bare eldre mennesker synes jeg så d er ikke aktuelt.

Lurer på om jeg er litt vårdeppa og føler meg ensom. Men det er jo bare jeg som kan gjøre noe med min situasjon.

Takk for råd:)

Skrevet

Hva med dansing?

Det fins mange forskjellige typer dansekurs, mye moro å velge mellom.

Magedans, salsa, swing, linedance (er det ikke det det heter, tro?)...

Det er bare å velge det du syns virker morsomst.

Begynte på Salsa-kurs engang. (Hva har jeg ikke prøvd tro?)

Er bare sååå trist å begynne alene. Og når man er 30 er de andre enten mye yngre eller mye eldre.

Hva driver andre 30-åringer med? De er ikke der jeg er....

Skrevet

Begynte på Salsa-kurs engang. (Hva har jeg ikke prøvd tro?)

Er bare sååå trist å begynne alene. Og når man er 30 er de andre enten mye yngre eller mye eldre.

Hva driver andre 30-åringer med? De er ikke der jeg er....

Der jeg går på magedans har de som har gått på kursene vært mellom 16 og 50, nå er de fleste +/- 30, og noen få eldre og yngre.

Selv er jeg 31.

Annonse

Skrevet

Der jeg går på magedans har de som har gått på kursene vært mellom 16 og 50, nå er de fleste +/- 30, og noen få eldre og yngre.

Selv er jeg 31.

Da bor du kanskje i Oslo-området?

Ser ut som det er mer interesse for ulike kurs der, for ikke å snakke om utvalget.

Selv bor jeg på Østlandet og her er det lite med kurs.

Skrevet

Ser ut som det er mer interesse for ulike kurs der, for ikke å snakke om utvalget.

Nei, jeg bor på vestlandet. Her har det etterhvert blitt kjempeinteresse for denne typen kurs, og det er innimellom ventelister for å være med.

Men det er nok dessverre ikke like mange tilbud overalt, synd igrunnen. For det er sikkert en del som ville vært med dersom tilbudet fantes.

Skrevet

Jeg synes synd på de som bor på asylmottak e.eks og lurte litt på om det var noe jeg kunne hjelpe familiene der med. Har mye klær jeg kunne gitt bort osv. Men på den andre siden er jeg veldig følsom og vet ikke om jeg vil takle å se de triste skjebnene deres, særlig når det er barn i bildet.

Egentlig så er det ikke så veldig mye som engasjerer meg. Jeg har lett for å prate og le med andre mennesker, åpner meg lett osv, men har ikke noe spesielt jeg brenner for.

Sommerstid er hagen min store lidenskap da, har lagd meg en liten bekk og dam. I hagelag er det bare eldre mennesker synes jeg så d er ikke aktuelt.

Lurer på om jeg er litt vårdeppa og føler meg ensom. Men det er jo bare jeg som kan gjøre noe med min situasjon.

Takk for råd:)

Høres ut som om du hadde vært en god kandidat til besøkstjeneste :-)

Skrevet

Høres ut som om du hadde vært en god kandidat til besøkstjeneste :-)

eller å hjelpe til på varmestua, der de narkomane får mat etc.

Men da ender det vel med at jeg gir alt jeg eier og har til de stakkarne som ikke har det så bra.

Kan jeg bare ringe og spøre om de trenger hjelp tro?

Jobbet tidligere i hjemmetjenesten og md psykisk utv.hemmede så jeg trives med å jobbe med mennesker.

pga en sykd jeg fikk, klarer jeg ikke lenger å jobbe med det på dagtid.

Sitter derfor på kontor nå, og savner å jobbe med mennesker.

Skrevet

eller å hjelpe til på varmestua, der de narkomane får mat etc.

Men da ender det vel med at jeg gir alt jeg eier og har til de stakkarne som ikke har det så bra.

Kan jeg bare ringe og spøre om de trenger hjelp tro?

Jobbet tidligere i hjemmetjenesten og md psykisk utv.hemmede så jeg trives med å jobbe med mennesker.

pga en sykd jeg fikk, klarer jeg ikke lenger å jobbe med det på dagtid.

Sitter derfor på kontor nå, og savner å jobbe med mennesker.

Du bør nok ikke påta deg en tjeneste som medfører at du kommer i kontakt med narkomane eller andre sterkt nødlidende - av grunner du selv er godt klar over.

Men liker man å jobbe med mennesker, er det en del frivillige verv man kan påta seg.

Besøkstjeneste ble nevnt av meg over her. De fleste lokale menigheter i Norge organiserer besøkstjenester gjennom sine diakoner og/eller diakoniutvalg. Røde Kors har besøkstjenester. Mener at Kirkens Nødhjelp har dette og.

Så en telefon til lokalkontoret til Røde Kors eller det lokale menighetskontor hadde da muligens vært en ide?

Skrevet

Du bør nok ikke påta deg en tjeneste som medfører at du kommer i kontakt med narkomane eller andre sterkt nødlidende - av grunner du selv er godt klar over.

Men liker man å jobbe med mennesker, er det en del frivillige verv man kan påta seg.

Besøkstjeneste ble nevnt av meg over her. De fleste lokale menigheter i Norge organiserer besøkstjenester gjennom sine diakoner og/eller diakoniutvalg. Røde Kors har besøkstjenester. Mener at Kirkens Nødhjelp har dette og.

Så en telefon til lokalkontoret til Røde Kors eller det lokale menighetskontor hadde da muligens vært en ide?

Takker for tips, skal forhøre meg der.

Gjest engel 49+
Skrevet

Du kan ta initiativ og arrangere et kurs selv! Drive litt PR (plakater) . ta imot påmelding, ordne med lokaler, og å få en instrukstør en gang i uka!

Så får du også flere bekjente i nærmiljøet..

Annonse

Gjest engel 49+
Skrevet

Jeg prøvde meg på family,men likte meg ikke der. Skal ta en prøvetime på sats etter påske. De har en time som heter dans-aerobic, den synes jeg høres morsom ut.

På jobben er d bare meg, samboeren og to unge gutter. Savner derfor litt jenteprat. Skravle litt..

Det er bare å få ut fingeren og gjøre noe. Man blir jo så slapp av å se på tv hver kveld.

Etter påske, skal jeg begynne et nytt og aktivt liv:)

hmmm.. det høres stusselig ut på den jobben også.

Kan du ikke ta initiativ til en gourmet-klubb med jenter?

Hva gjør andre 30-åringer på stedet du bor? Prøv å søke rundt etter organisasjoner og foreninger, hobbyer, der du kommer sammen med andre.

Skrevet

Hva med quilting? :) Det ser kjempestilig ut og misunner de som har håndlag med det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...