Gjest virrevapp Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Altså: Når er man for gammel til å begynne på nytt igjen? Nytt yrke, nytt ekteskap og nytt boliglån? Nye vener o.s.v. Det er noe som heter at det aldri er for sent, men det er jo en klisje 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Neida! ) Skjønt, det er vel tvilsomt om en bank vil gi lån i millonklassen til en minstepensjonist som ikke eier nåla i veggen... Og kanskje tvilsomt om en arbeidsgiver vil satse for fullt på en på 63? men ellers er det da aldri for sent til noe!? Kjærligheten kjenner i alle fall ingen alder! Bare fantasien (og økonomien...) setter grenser! 0 Siter
Gjest glimt av sol Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Neida! ) Skjønt, det er vel tvilsomt om en bank vil gi lån i millonklassen til en minstepensjonist som ikke eier nåla i veggen... Og kanskje tvilsomt om en arbeidsgiver vil satse for fullt på en på 63? men ellers er det da aldri for sent til noe!? Kjærligheten kjenner i alle fall ingen alder! Bare fantasien (og økonomien...) setter grenser! Man er aldri for gammel til å finne ny kjæreste eller nye venner. Lån kan man faktisk få når man er gammel også. Sikkerhet i bolig, f.eks gjør at gamle kan ta opp lån og bare betale renter. Så har de mye å leve for på sine gamle dager:) Arvingene får ikke så mye, men det gjør jo ingenting! I arbeidslivet er det nok vanskeligere... Der blir man utgått på dato usedvanlig fort... 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Man er aldri for gammel til å finne ny kjæreste eller nye venner. Lån kan man faktisk få når man er gammel også. Sikkerhet i bolig, f.eks gjør at gamle kan ta opp lån og bare betale renter. Så har de mye å leve for på sine gamle dager:) Arvingene får ikke så mye, men det gjør jo ingenting! I arbeidslivet er det nok vanskeligere... Der blir man utgått på dato usedvanlig fort... Hvis man har sikkerhet i bolig er det selvfølgelig ikke noe problem å ta opp nye lån, det var helst de som ikke engang har det jeg tenkte på. ) 0 Siter
Gjest glimt av sol Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Hvis man har sikkerhet i bolig er det selvfølgelig ikke noe problem å ta opp nye lån, det var helst de som ikke engang har det jeg tenkte på. ) Ja, de får vi håpe det ikke finnes mange av... Gammel og ny i boligmarkedet, huff...! Da er man temmelig sjanseløs... 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Det eneste jeg ikke hadde orket av de tingene er nytt boliglån, jeg blir svett ved tanken ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Ja, de får vi håpe det ikke finnes mange av... Gammel og ny i boligmarkedet, huff...! Da er man temmelig sjanseløs... Jeg synes ikke at jeg er gammel altså men av mine venner er det kun jeg som eier leiligheten jeg bor i. Alle leier og har ikke råd til å kjøpe. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Vil si det er forskjellige svar til de forskjellige delene av spørsmålet her. Mine personlige synsinger på spørsmålene er som følger: Nytt yrke: Fortrinnsvis før fylte 40. Nytt ekteskap: Aldri for sent, kjærligheten har ingen aldersgrense (heldigvis) Nytt boliglån: Fortrinnsvis før fylte 50; om behandling i banken skal gå greit. Nye venner: Aldri for sent det heller, men jo eldre man blir jo lengre tid tar det å etablere nye vennskap. Bekjente og mer overfladiske omgangsvenner er det dog relativt enkelt å skaffe seg hele livet gjennom. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Det har kun med ens egne holdninger å gjøre. Og hva man 'orker'. Vil man, så kan man det meste!! Hvorfor spør du? 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Jeg synes ikke at jeg er gammel altså men av mine venner er det kun jeg som eier leiligheten jeg bor i. Alle leier og har ikke råd til å kjøpe. Det er i mange tilfellerl helt sprøtt at man ikke får lån. Man betaler jo gjerne minst like mye i husleie som man ville gjort på et lån! 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Det er i mange tilfellerl helt sprøtt at man ikke får lån. Man betaler jo gjerne minst like mye i husleie som man ville gjort på et lån! I hvert fall her hvor man må opp i rundt 2 mill for en trerom. Eller så er leia rundt 12 000 for samme leilighet. Så nå bor snart alle i kollektiv. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Nye venner er en aldri for gammel til. Nytt ekteskap mener jeg er tull hvis begge to har voksne barn fra før. Da bør en heller bare være samboere. Og skrive testament til fordel for sine respektive unger eller barnebarn. Nytt yrke; gir seg jo selv, når en er pensjonist er det for sent. Ellers er alt opp til deg selv. Du kan begynne å trene når du er åtti. Kanskje har du 20 år igjen! Og alle monner drar. Ta opp lån. Det bestemmer vel banken? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Da jeg studerte i Bergen hadde jeg en medstudent som var over 70 år gammel. Han var blitt pensjonist og kjedet seg, og fikk innhold og selskap i studiene. Det synes jeg er flott. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.