Gå til innhold

Irriterende!

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg blir så satt ut av en spesiell type venninne! Har en kusine som er sånn også.

Det følgende skjer: hun ringer, sier: "Kan ikke du og gubben komme bort i kveld!" eller "Kan ikke vi gå og shoppe på lørdag!" osv osv

Så sier jeg: "Vi kan desverre ikke, jeg skal det og det og dessuten er det slik at (osv)

Så sier hun: "Jammen, hvis jeg kommer og henter dere, da?" eller "Den tingen kan du da gjøre seinere!"

Så sier jeg (stadig mer irrtert, men forsiktig for ikke å såre): "Det var snilt, men det hjelper nok ikke, fordi skal (osv)"

"Ja, men hvis vi gjør det sånn og sånn, da kan dere jo, og så kan dattern min passe babyen din!"

Kort sagt: alle mulige utveier blir prøvd. At de vil seg sjøl så vondt!

Som regel er det jo helt sant det man sier, at man ikke kan. Men det hender jo en sjelden gang at man ikke vil/har lyst, heller. Da er det dobbelt ekkelt når de maser og maser.

Det er selvsagt en annen ting hvis en liten bagatell står i vien for å komme, og at det virkelig hjelper å bli tilbudt å bli hentet, eller at noen passer ungen din. Men det er ikke dette jeg snakker om.

Det er sånn ungemas, voksne damer og alt!

Æsj!

Fortsetter under...

Gjest Timari
Skrevet

Kanskje hun har hatt sånne curling-foreldre som aldri har sagt nei til henne, hvor de blir oppdratt til å diskutere i det uendelige for å vinne frem diskusjonen?

Gjest dina2
Skrevet

Hva med å si det hørtes koselig ut, men dessverre det passer ikke i dag uten og gi noe mer forklaring, så slipper du å utbrodere så mye:)

Gjest LucySky
Skrevet

Kanskje hun har hatt sånne curling-foreldre som aldri har sagt nei til henne, hvor de blir oppdratt til å diskutere i det uendelige for å vinne frem diskusjonen?

Kusinen har! :)

Men venninnen har det ikke. Derimot er hun en usikker person, jeg vet jo det. Redd for at folk skal ha det gøy uten henne og sånn.

I tillegg er det helt sant at skylden er delvis min, ettersom jeg "slipper henne til" - jeg har alltid kommet med for mange forklaringer ...

Gjest engel 49+
Skrevet

Kusinen har! :)

Men venninnen har det ikke. Derimot er hun en usikker person, jeg vet jo det. Redd for at folk skal ha det gøy uten henne og sånn.

I tillegg er det helt sant at skylden er delvis min, ettersom jeg "slipper henne til" - jeg har alltid kommet med for mange forklaringer ...

stakkar henne, da. Gi tydelig tegn på om du ønsker å være sammen med henne eller ikke. Så slipper hun å streve så fælt med masingen, go du slipper maset.

Si når du vil. Og når du ikke vil. Helt klart og greit.

:)

serendipity
Skrevet

Langt bedre å si at du ikke har lyst, enn å finen på argumenter for at du ikke "kan".

"Nei; vi har lyst til å være hjemme alen i kveld og bare slappe av"

"nei, har ikke lyst til å shoppe". (er det mulig ;-) he he)

Annonse

Gjest rutangis netu
Skrevet

Selv om en ikke har andre avtaler, er det faktisk lov å si at beklager, jeg hr rett og slett ikke lyst i dag. Er ikke i form eller noe slikt. Har gledet meg til å ligge i sofaen helt alene (eller sammen med gubben) og se TV. En er sin egen sjef.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...