Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får krupp av telefonselgere, og har for lengst reservert hver og ett av familiemedlemmene mot dette.

Det fungrere forsåvidt, men vi plages av disse meningsmålingsinstituttene som jeg skjønner er fritatt for å bry seg om reservasjonen.

Nå gir jeg aldri slike sjansen til å komme med sitt budskap, hører bare "dette er fra Norges Meningsmålingsinsitutt" eller no, før jeg slenger på røret. Fordi jeg mistenker disse for å egentlig ville selge noe.

Tar jeg feil? Burde jeg gi disse en sjanse til å komme med sine spørsmål? Hva er deres erfaringer?

Fortsetter under...

Skrevet

De vil ikke selge noe. De spør bare spørsmål, om et eller annet tema.

serendipity
Skrevet

NEi, de spør om ting. Og en gang satt jeg i 40 min. og svarte på en markeds og media undersøkelese. De spurte om jeg hadde tid til å svare på noen spørsmål.

Om det ikke tar så lang tid sa jeg, og dermed var det gjort... Sleipinger...

Skrevet

De bar spør - ha litt moro med dem og spør; "hva syns du?" hehe

Skrevet

Jeg har selv jobbet med sånne markedsundersøkelser og det tar som regel max ti min. å svare på sp.m.

Nå er det 5 år siden jeg jobbet med det, men jeg sier fortsatt aldri nei til å svare på noen spørsmål. Synes så synd på dem der de sitter. Får ikke provisjon, men er jo kjedelig å bare få nei :-)

Gjest Mr Papp
Skrevet

Du er ute og sykler. De er ikke ute etter å selge noe.

Jeg sier ofte ja, for flere ganger har jeg deretter blitt spurt om å delta i fokusgrupper. I slike grupper sitter man i to timer og prater om et eller annet tema, får gratis middag og 500 kroner. Det hjelper godt på, det.

Annonse

Gjest tidligere telefonintervjuer
Skrevet

Meningsmålinger er meningsmålinger. Salg er salg. Meningsmålingsinstitutter driver også med forbrukerundersøkelser, men det opplyser de høyst sannsynlig i innledningen. Slik at du vet hva du svarer ja til å delta i.

Meningsmålinger burde vel INGEN ha noe i mot å svare på, vel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...