Gå til innhold

Når sexlivet ikke fungerer lenger

Anbefalte innlegg

Gjest enda en frustrert frue

Har lest meg nedover i trådene om småbarnsforeldre og sex, forhold som ender i skilsmisse eller bror/søsterforhold(kjenner meg igjen),og nå det siste fra den frustrerte druen som skrev inn rett under.

Hva når man etter mange år finner ut at man rett og slett ikke passer sammen seksuelt?Når det blir mer og mer tydelig at partnerne tenner på forskjellige ting,og dette blir det bare mer og mer problemer utav.

Noen vil kanskje si at en skal gjøre litt det den ene vil,og litt det den andre vil.Men det blir bare sånn "da får vi gjøre det litt også,så blir hun fornøyd".Eller for at han skal bli fornøyd.

Så prater en om det,og finner ut at vi faktisk er så ulike,og tenner på ting som ikke passer sammen,så sexlivet ikke funker. Det blir mer sånn "så får vi se om vi får det til ikveld da".Men det er aldri noe å rope hurra for for noen av partene.Fordi den ene ikke tenner på det den andre tenner på,og omvendt.Noe så banalt som at hun vil prøve nye ting,utforske litt av hvert,være mer spontan.Og han ser bare problemene med det,altså kanskje det ikke går,det er så styrete,nja...vil det gå bra da?og videre i den duren.Det er kjempefrustrerende!Og ikke minst avtennende...

Men så prøver en kanskje noe for at den andre skal får noe av det en ønsker seg.Samtidig vet en godt at dette er noe partneren gjør kun "for min skyld",og ikke fordi han blir kåt av å gjøre det.Da blir ihvertfall jeg frustrert.

Det er ikke spesielt turn-on å vite at det han gjør for meg nå er bare for at jeg skal bli fornøyd,han har ingen glede av det.Da føler en seg temmelig dum,og for min del kan det da være det samme med hele greia.

Erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178513-n%C3%A5r-sexlivet-ikke-fungerer-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du tror det er normalt og nødvendig at vi skal tenne på de samme områdene?

Det er veldig lett å trekke fram ulikheter og forskjeller som årsak til problemer i stedet for å se det som spennende forskjeller vi kan dyrke og sette pris på. Det er mest en unnskyldning for å slippe å jobbe.

Vi glemmer nesten bestandig at det er viljen og engasjementet i sexlivet som skaper lidenskapen, tenningen og spenningen. Det er limet i forholdet, og altfor mange av oss skal ha spenning og lidenskap på plass for å yte noe. Det er helt umulig å komme videre når vi er så innsnevret at vi skal lete etter felles tenning.

Da har man oversett noe så viktig som at det er kreativitet og engasjement som skaper tenning.

Gjør et lite forsøk, så skal du se!

DU er vant til hans reaksjoner og væremåte, og han er vant til deg på samme måte.

Det vil si at når du sier og gjør en ting, vet du ganske nøyaktig hva hans reaksjoner blir. Og det samme vet han om deg. Er det lett å tenne hverandre da?

Det er fordi dere begge kanskje har prøvd å tilpasse den andre til å bli litt lik den seg selv?

Da lever man i kompromisset i stedet for å leve for spenning og forskjeller som kan skape tenning.

Gjør et lite forsøk for eksempel i kveld, gjør noe uventet positivt der han instinktivt for eksempel vil forvente en lunken eller likegyldig holdning. Det er ikke sikkert du får en positiv reaksjon med en gang, men etter hvert vekker du nysgjerrigheten hans.

Jeg begynte med å være bevisst blidere og mykere overfor mannen min. Og et bløtt kyss når jeg møtte han, gjorde han nesten helt stum.

Så fortalte jeg han at det gikk opp for meg at jeg var heldig som hadde han i livet mitt (god skuespiller første gang), ble han dobbelt så interessert i hva som skjedde.

Det kom så mange rare reaksjoner at jeg nesten øyeblikkelig begynte å kjenne igjen det jeg en gang forelsket meg i. Det var da jeg innså at jeg selv hadde skapt det jeg ikke likte, og jeg ble tent på han så det holder.

Han begynte å gi meg komplimenter, ikke bare for den deilige rumpa mi, men for hvem jeg var.

Det er jo det som er målet, at vi blir tent på hverandre. Da forstår vi at det er et bedrag alt pratet om HVA vil tenner på.

du spør jo egentlig om det fantastiske "ene" svaret som gjør et forhold perfekt:-) det svaret tror jeg ingen kjenner, det handler vel mer om og ta og gi:-) vi er alle forskjellige!

Det hele blir vel et spørsmål om forventninger? Hva forventer man av sexlivet når man går inn i et stabilt forhold som er forventet å vare i lang tid? Det eneste som er sikkert er at både vi og omgivelsene endres. Det sexlivet som bidro til å knytte de varige båndene vil også endre seg. Jeg tror man blir skuffet hvis man tror at spenningen og begjæret som preget samlivet den første fasen skal vare. Jeg har opplevd noe tilsvarende selv og har gått mange runder med meg selv. I tillegg framstår "gresset" på andre siden av gjerdet som svært grønt og friskt. Jeg har gjort følgende: Jeg har tatt et valg som baserer seg på det vi faktisk har. Jeg har altså fokusert på det vi har sammen og har kommet til at det er "større" enn et sexsliv som skranter. Jeg har også kommet til en annen erkjennelse for egen del: Forventer jeg et spennende og "saftig" sexliv resten av min tid, så må jeg velge vekk det stabile samlivet.

du spør jo egentlig om det fantastiske "ene" svaret som gjør et forhold perfekt:-) det svaret tror jeg ingen kjenner, det handler vel mer om og ta og gi:-) vi er alle forskjellige!

'vi er alle forskjellige!'

Oi, der kom yndlingssloganet til halve dol.

Men er det sant? Er vi virkelig helt ulike, alle sammen. Ingenting som overlapper?

Jeg tror vi er mer like enn ulike - for å si det sånn - når det kommer til stykket.

Gjest LaReodor

Dette er enkelt. Dere er i ferd med å skli fra hverandre og da hjelper ikke sengeøvelser. Høres ut som dette blir et pliktløp for å innbille dere begge at dere passer sammen.

Men se opp nå, vips så er du enslig og trist.

Veien til mannens hjerte går igjennom magen. Kan du lage mat? Eller gjøre noe med utseende ditt? Begynn for guds skyld ikke med sex, for dette handler om kjedsomhet og manglende nærhet.

Annonse

Gjest stoiker

Dette er enkelt. Dere er i ferd med å skli fra hverandre og da hjelper ikke sengeøvelser. Høres ut som dette blir et pliktløp for å innbille dere begge at dere passer sammen.

Men se opp nå, vips så er du enslig og trist.

Veien til mannens hjerte går igjennom magen. Kan du lage mat? Eller gjøre noe med utseende ditt? Begynn for guds skyld ikke med sex, for dette handler om kjedsomhet og manglende nærhet.

Så det er den helga, LaReodor. Du kjeder deg - og tror at dette er måten å få oppmerksomhet på. Legge inn massevis av dumme innlegg som irriterer. Akk ja - sørgelig at du velger denne formen å kommunisere på.

Ønsker deg en lykkelig påske, likevel! God Påske!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...