flisa Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 - Kjøpte vinterdekk hos Sharif's ved Skedsmokorset i fjor - på veggen stod et SVÆRT skilt; "TYVERI VIL IKKE BLI ANMELDT, MEN STRAFFET"... Tviler ikke på at de mener det heller. Er bare noen som tar saken i egne hender, enten det er selgere eller tyver.. *s* Kjøpte dekk der i sommer vi også hehe 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Kjøpte dekk der i sommer vi også hehe Det lønner seg nok å holde seg på den riktige siden av loven der iallefall... hihi.. 0 Siter
Champagne Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Godt det var en løgn. Jeg er ofte ikke spesielt hyggelig med innpåslitne selgere, altså, jeg oppfører meg greit mot de som tar nei for et nei, men ikke de andre pakkene som, omtrent, setter en fot innenfor døra og lar det stå til, så at jeg i går leste hvilke skritt dørselgere nå har gått til for å få solgt sine varer, begynte jeg naturligvis å frykte for liv og lemmer. Men nå, når jeg leste at det hele var oppspinn fra ende til annen, selv om jeg egentlig ikke har lest mer enn overskriften hva noen av oppslagene angår, er jeg helt rolig igjen, og kommer til å fortsette mitt ufine, dog litt morsomme, virke med å fortelle hvor landet ligger til de innpåslitne pakkene som lurer seg inn i oppgangen ved å skryte på seg at de bare skal levere noen blomster eller noe sånt, for så å ta dørene fatt. Puh! Det var et par lange setninger. Så da kan jeg komme ut av skapet, som den eminente Miss Marple jeg er 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Godt det var en løgn. Jeg er ofte ikke spesielt hyggelig med innpåslitne selgere, altså, jeg oppfører meg greit mot de som tar nei for et nei, men ikke de andre pakkene som, omtrent, setter en fot innenfor døra og lar det stå til, så at jeg i går leste hvilke skritt dørselgere nå har gått til for å få solgt sine varer, begynte jeg naturligvis å frykte for liv og lemmer. Men nå, når jeg leste at det hele var oppspinn fra ende til annen, selv om jeg egentlig ikke har lest mer enn overskriften hva noen av oppslagene angår, er jeg helt rolig igjen, og kommer til å fortsette mitt ufine, dog litt morsomme, virke med å fortelle hvor landet ligger til de innpåslitne pakkene som lurer seg inn i oppgangen ved å skryte på seg at de bare skal levere noen blomster eller noe sånt, for så å ta dørene fatt. Puh! Det var et par lange setninger. En setning skal visst ikke være lenger enn 25 ord (toppen) har jeg hørt. Jeg er en stor synder. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 En setning skal visst ikke være lenger enn 25 ord (toppen) har jeg hørt. Jeg er en stor synder. Det er naturligvis bare tull. En setning kan være så lang som et vondt år, uten at det gjør den "feil". Men når det er sagt er det vanlig at journalister går for denne 25-ords regelen, dog er det fordi også idiotene blant oss, og folk flest er idioter, skal klare å traktere seg gjennom en tekst og forstå hva forfatteren av teksten forsøker å si. Se i Dagbladet og VG. Der finner du tjukt av korte setninger. Hvorfor? Naturligvis fordi de kjenner sitt publikum. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Det er naturligvis bare tull. En setning kan være så lang som et vondt år, uten at det gjør den "feil". Men når det er sagt er det vanlig at journalister går for denne 25-ords regelen, dog er det fordi også idiotene blant oss, og folk flest er idioter, skal klare å traktere seg gjennom en tekst og forstå hva forfatteren av teksten forsøker å si. Se i Dagbladet og VG. Der finner du tjukt av korte setninger. Hvorfor? Naturligvis fordi de kjenner sitt publikum. Og derfor fortsetter vi å skrive lange setninger.. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Og derfor fortsetter vi å skrive lange setninger.. Synes lange setninger i ny og ne gjør seg, men det forutsetter at den som skriver dem skriver dem korrekt - slik jeg ikke gjorde i den første lange setningen over. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.