Gå til innhold

Blomster på døra..

Anbefalte innlegg

Gjest sol etter regn

Hadde rund dag i fjor og da jeg kom hjem fra jobb hang det en flott blomsterbukett på døra! Jeg elsker blomster og ble kjempeglad.

Da jeg kikket på kortet viste det seg at de kom fra en "beundrer", en som jeg hadde møtt noen ganger men som det ikke hadde vært det store med akkurat... Jeg var mildt sagt en smule skeptisk til han, mer av instinkt enn av noe annet.

I perioder har denne mannen tatt kontakt, han sier gang på gang at det er noe spesielt med meg og at han er forelsket i meg. Imellom disse periodene hører jeg ingenting..

SÅ fikk jeg tlf fra blomsterbutikken! De lurte på om jeg hadde adresse og telefonnummer til denne mannen, for de hadde fått oppgitt feil adr og et tlf nummer som ikke virket!

Jeg sa som sant var at jeg knapt kjente han, og ikke hadde adressen, men de fikk de to numrene jeg hadde..

Har hatt kontakt med denne mannen et par ganger siden, men han har aldri nevnt noe om det. Noe så patetisk!

Så gikk jeg innom den lokale blomsterhandleren for et par mnd siden. Det er en veldig liten butikk og tanken på dette har gnaget meg veldig.

Jeg spurte en som jobbet

der om hun kunne sjekke om blomstrene var betalt - og hun sa at butikken hadde skiftet eier i mellomtiden.

Hun "videreformidlet" meg og jeg fikk snakke med den forrige eieren som kunne fortelle at blomstrene fremdeles var ubetalt.

Jeg sa til eieren at jeg ville betale blomstrene selv, for jeg ville heller gjøre DET enn å få dem på denne måten. Det er faktisk litt FLAUT!

Hun sa at hun skjønte meg og at hun ble kjempeglad for hun slet innmari med etterslep fra butikken..

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178577-blomster-p%C3%A5-d%C3%B8ra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Saken er vel ganske enkel. Denne mannen er det ingen vits i å kaste bort noe mer tid på hverken i tankene eller ellers.

Synes det var fint gjort av deg å betale for blomstene, det er en virkelig god egenskap du har. Jeg hadde nok gjort det samme, hadde ikke likt å få blomster på denne måten. Så selv om jeg ikke kan noe for at andre ikke betaler, hadde jeg ville ha gjort opp for meg. Dette synes jeg var bra gjort av deg:-)

Gjest sol etter regn

Saken er vel ganske enkel. Denne mannen er det ingen vits i å kaste bort noe mer tid på hverken i tankene eller ellers.

Synes det var fint gjort av deg å betale for blomstene, det er en virkelig god egenskap du har. Jeg hadde nok gjort det samme, hadde ikke likt å få blomster på denne måten. Så selv om jeg ikke kan noe for at andre ikke betaler, hadde jeg ville ha gjort opp for meg. Dette synes jeg var bra gjort av deg:-)

takk! :))

Jeg vet at det ikke er mitt "ansvar", men liker ikke tanken på at andre skal "lide" pga meg..

God påske! :)

Gjest LaReodor

Sikkert en sprø kamerat av han som har sendt blomstene for å være morsom. Bra du betalte. Høres ut som en alt for ubemidlet kavaler for ei dame som deg. Du har tatt en fornuftig avgjørelse her. Stol på instinktet, og la han sende ubetalte blomster til noen som er dummere enn deg.

Gjest stoiker

takk! :))

Jeg vet at det ikke er mitt "ansvar", men liker ikke tanken på at andre skal "lide" pga meg..

God påske! :)

Beundringsverdig - men vær obs. Når du er så snill, kan det være at du er for "snill" mot sånne typer som han som sendte blomster, også.

Han trenger grenser. Han har sannsynligvis et problem, kanskje har han perioder der han er manisk, for eksempel - det behøver ikke være en slem mann i det hele tatt. Men har han problemer, trenge han at du setter grensene. Og du - bør holde deg unna ham, for du skal også ha et godt liv, ikke sant?

(Da jeg hadde rundt tall, gikk jeg til blomsterbutikken, kjøpte en fin bukett til meg selv og fikk den sendt hjem. Jeg gjorde dette lenge før dagen - og hadde nesten glemt hele greia de blomstene kom. Jeg var nyskilt og det gjorde godt å gi meg selv en oppmuntring på den måten, selv om det bare var "juks". Så jeg er kanskje ikke helt "god", jeg heller - ?)

Gjest sol etter regn

Beundringsverdig - men vær obs. Når du er så snill, kan det være at du er for "snill" mot sånne typer som han som sendte blomster, også.

Han trenger grenser. Han har sannsynligvis et problem, kanskje har han perioder der han er manisk, for eksempel - det behøver ikke være en slem mann i det hele tatt. Men har han problemer, trenge han at du setter grensene. Og du - bør holde deg unna ham, for du skal også ha et godt liv, ikke sant?

(Da jeg hadde rundt tall, gikk jeg til blomsterbutikken, kjøpte en fin bukett til meg selv og fikk den sendt hjem. Jeg gjorde dette lenge før dagen - og hadde nesten glemt hele greia de blomstene kom. Jeg var nyskilt og det gjorde godt å gi meg selv en oppmuntring på den måten, selv om det bare var "juks". Så jeg er kanskje ikke helt "god", jeg heller - ?)

hihi... det var den første tanken som slo meg da jeg så blomsterne på døra.. for det kunne jeg godt ha gjort selv, hadde jeg ikke vært så sliten den perioden før dagen. ;)

Mannen er ABSOLUTT ikke et alternativ for meg. Har bare litt telefonisk kontakt med han en sjelden gang i dag.

Gjest sol etter regn

En bekjent av meg opplevde nøyaktig det samme for et par år siden, skulle nesten tro det var samme mann.

Synes ikke du hadde noen grunn til å føle ansvar overfor butikken, det var jo ikke du som hadde bestilt blomster.

..Han var vel ikke fra laangt oppi gudbrandsdalen vel? :P

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...