Katt-ja Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 For ikke så lenge siden var det et program på TV med en gjeng ungdommer som ble spurt om de ville sagt fra om de hadde fått for mye penger igjen på butikken. De var vel 8-10 stykker, og ikke en av dem (såvidt jeg husker) mente at de ville sagt i fra. Det syntes jeg var litt skremmende... Kan jo selvsagt hende at noen av dem sa det for å være tøffe...men... 0 Siter
Gjest Kverrulant Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Men er det tyveri? Man har jo egentlig ikke stjelt, men fått pengene av den som satt i kassa? Hvis man da får får lite penger igjen? Er det da tyveri fra butikkens side? 0 Siter
Gjest vis Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Men er det tyveri? Man har jo egentlig ikke stjelt, men fått pengene av den som satt i kassa? Hvis man da får får lite penger igjen? Er det da tyveri fra butikkens side? nei, men det er tyveri hvis den ansatte gir tilbake for lite penger og oppdager det uten å si ifra 0 Siter
Katt-ja Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Skrevet 23. mars 2005 Men er det tyveri? Man har jo egentlig ikke stjelt, men fått pengene av den som satt i kassa? Hvis man da får får lite penger igjen? Er det da tyveri fra butikkens side? Kanskje ikke direkte tyveri, men for meg ville det ha føltes som tyveri, når jeg faktisk hadde oppdaget det, og kunnet rette på det. Kassabetjeningen sitter igjen med problemet på slutten av dagen når kassa skal gjøres opp. Det kan vel sammenlignes med å se at noen mister penger på bakken, og ikke gjøre dem oppmerksomme på det, men ta pengene selv? 0 Siter
Gjest Kverrulant Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Kanskje ikke direkte tyveri, men for meg ville det ha føltes som tyveri, når jeg faktisk hadde oppdaget det, og kunnet rette på det. Kassabetjeningen sitter igjen med problemet på slutten av dagen når kassa skal gjøres opp. Det kan vel sammenlignes med å se at noen mister penger på bakken, og ikke gjøre dem oppmerksomme på det, men ta pengene selv? Enig i det du sier. Personling merker jeg aldri dette, ver ken den ene eller andre veien. Burde har skjerpet meg. "Kassabetjeningen sitter igjen med problemet på slutten av dagen når kassa skal gjøres opp." Av egen erfaring gjør ikke kassabetjningen dette selv. Men butikksjefen gjør det. (Gjelder nok ikke alle butikker.) Hvem blir da ansvarlig? Umulig å finne ut hvem som har gjort feil i løpet av dagen. 0 Siter
Gjest Mr Papp Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Enig i det du sier. Personling merker jeg aldri dette, ver ken den ene eller andre veien. Burde har skjerpet meg. "Kassabetjeningen sitter igjen med problemet på slutten av dagen når kassa skal gjøres opp." Av egen erfaring gjør ikke kassabetjningen dette selv. Men butikksjefen gjør det. (Gjelder nok ikke alle butikker.) Hvem blir da ansvarlig? Umulig å finne ut hvem som har gjort feil i løpet av dagen. Skal du virkelig kalle deg "Kverulant", så får du pokker meg skrive det riktig! Kun én "r". 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Enig i det du sier. Personling merker jeg aldri dette, ver ken den ene eller andre veien. Burde har skjerpet meg. "Kassabetjeningen sitter igjen med problemet på slutten av dagen når kassa skal gjøres opp." Av egen erfaring gjør ikke kassabetjningen dette selv. Men butikksjefen gjør det. (Gjelder nok ikke alle butikker.) Hvem blir da ansvarlig? Umulig å finne ut hvem som har gjort feil i løpet av dagen. Da jeg jobbet i butikk måtte man alltid dra ID-kortet sitt gjennom en tingest på kassaapparatet før man kunne slå inn noe, slik hadde de kontroll over de ansatte, og hvem som ev. gjorde feil i kassa. 0 Siter
Gjest Kverrulant Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Skal du virkelig kalle deg "Kverulant", så får du pokker meg skrive det riktig! Kun én "r". Men det står på dialekt! He he (Eller så er jeg bare dårlig i norsk) 0 Siter
Gjest Kverrrulant Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Da jeg jobbet i butikk måtte man alltid dra ID-kortet sitt gjennom en tingest på kassaapparatet før man kunne slå inn noe, slik hadde de kontroll over de ansatte, og hvem som ev. gjorde feil i kassa. Ok. Det gjorde ikke vi! Men sikkert en lur ting. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Skrevet 23. mars 2005 Skal du virkelig kalle deg "Kverulant", så får du pokker meg skrive det riktig! Kun én "r". Tenkte at jeg for en gangs skyld skulle være snill og ikke pirke, men så gjorde du jobben istedet for ;-) 0 Siter
amber sun Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Enig i det du sier. Personling merker jeg aldri dette, ver ken den ene eller andre veien. Burde har skjerpet meg. "Kassabetjeningen sitter igjen med problemet på slutten av dagen når kassa skal gjøres opp." Av egen erfaring gjør ikke kassabetjningen dette selv. Men butikksjefen gjør det. (Gjelder nok ikke alle butikker.) Hvem blir da ansvarlig? Umulig å finne ut hvem som har gjort feil i løpet av dagen. Da jeg jobbet i butikk, logget vi inn med egne nummer. Da vi talte opp kassen, ble dette registrert på pc'en under vårt navn. Da ble også avvik registrert. Så det kom alltid fram hvem som hadde gjort feil, eller fått for stor differanse. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Da jeg jobbet i butikk, logget vi inn med egne nummer. Da vi talte opp kassen, ble dette registrert på pc'en under vårt navn. Da ble også avvik registrert. Så det kom alltid fram hvem som hadde gjort feil, eller fått for stor differanse. Sånn var det da jeg jobbet i butikk også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.