Gjest wigwamvera Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Kvinner som røyker under graviditeten, gir barn med lavere intelligens som voksen. Danske forskere har studert intelligensen på 3044 menn. I den forbindelse er det stilt spørsmål om mødrenes røykevaner under svangerskapet. Underøkelsen viser at de kvinnene som røykte under graviditeten fikk barn med lavere IQ som voksne, sammenlignet med ikke-røykende mammaer. Årsaken kan være at sigaretter påvirker utviklingen av det sentrale nervesystemet hos fosteret. http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/sexogsamliv/article364484.ece 0 Siter
Gjest malun Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Det ville vært interessant om de samtidig sjekket intelligensen til de intervjuede mennenes mødre, for å se hva som er årsak og hva som er virkning. Altså: Kanskje kvinner som røyker i svangerskapet er dummere enn snittet og dermed får dummere unger? *dukker* 0 Siter
Velouria Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Det ville vært interessant om de samtidig sjekket intelligensen til de intervjuede mennenes mødre, for å se hva som er årsak og hva som er virkning. Altså: Kanskje kvinner som røyker i svangerskapet er dummere enn snittet og dermed får dummere unger? *dukker* He, he! Godt poeng, Malun. Jeg tenkte på det samme da jeg leste innlegget. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Det ville vært interessant om de samtidig sjekket intelligensen til de intervjuede mennenes mødre, for å se hva som er årsak og hva som er virkning. Altså: Kanskje kvinner som røyker i svangerskapet er dummere enn snittet og dermed får dummere unger? *dukker* Klapp igjen ;o) 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Ufattelig egoistisk å røyke når man er gravid eller ammer. 0 Siter
Gjest forferdelig irriterende Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Ufattelig egoistisk å røyke når man er gravid eller ammer. Ja, like egoistisk som å få barn. Blir så forbanna provosert av at sigarettene skal få skylda for det meste. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Ja, like egoistisk som å få barn. Blir så forbanna provosert av at sigarettene skal få skylda for det meste. Du har kanskje ikke fått det med deg, det faktum at sigaretter faktisk er skyld i mange helseskader? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Det ville vært interessant om de samtidig sjekket intelligensen til de intervjuede mennenes mødre, for å se hva som er årsak og hva som er virkning. Altså: Kanskje kvinner som røyker i svangerskapet er dummere enn snittet og dermed får dummere unger? *dukker* Jeg skulle til å skrive noe av det samme. Er disse mødrene som var med i testen like intelligente? Hva med fedrene? Vil tro at også vår sperm har litt den skulle ha sagt. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Det ville vært interessant om de samtidig sjekket intelligensen til de intervjuede mennenes mødre, for å se hva som er årsak og hva som er virkning. Altså: Kanskje kvinner som røyker i svangerskapet er dummere enn snittet og dermed får dummere unger? *dukker* Rart det der med fordommer og forestillinger. Tankene dine angående dette har vært slik jeg har tenkt i alle år. Så ble min lynende intelligente niese gravid og hun røykte under hele svangerskapet. Dermed falt liksom teorien min om uintelligente kvinner som røyker under svangerskapet bort. Ikke for det, ingen regel uten unntak.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Rart det der med fordommer og forestillinger. Tankene dine angående dette har vært slik jeg har tenkt i alle år. Så ble min lynende intelligente niese gravid og hun røykte under hele svangerskapet. Dermed falt liksom teorien min om uintelligente kvinner som røyker under svangerskapet bort. Ikke for det, ingen regel uten unntak.... Jeg klarer ikke for mitt bare liv å forstå at en som er "lynende intelligent" velger å fortsette å røyke under svangerskapet... *rømmer ut fra DOL* 0 Siter
Elbereth Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Vil nå tro at genetikk og miljø har mest å si for intelligensen. Ærlig talt, hvor blir det av "farsarven" her da? Ikke at jeg forsvarer/synes det er lurt å røyke, verken generelt, under svangerskap eller under amming. Tenk på alle PepsiMax-babyene som kommer til verden etter hvert. Man kan sikkert finne noe rart med dem også 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Jeg klarer ikke for mitt bare liv å forstå at en som er "lynende intelligent" velger å fortsette å røyke under svangerskapet... *rømmer ut fra DOL* Nei, det var det jeg ikke skjønte heller. For det er virkelig snakk om en lynende intelligent jente. Men selv med bare topp karakterer og reflektert som fy ellers, var ho nok vekk i timen de snakka om sundt bondevett i forhold til barn og røyk. 0 Siter
Gjest forferdelig irriterende Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Du har kanskje ikke fått det med deg, det faktum at sigaretter faktisk er skyld i mange helseskader? Jo selvfølgelig har jeg det, men hvorfor skal sigarettene få skylden okke som. Har et ferskt eksempel på en som fikk lungekreft. Han fikk i klare ord høre fra legen at årsaken var røyking og at dette måtte han slutte med. Vedkommende hadde aldri i sitt liv røykt!!! Hadde også en slektning som røykte i årevis, han passerte 100 år. Ikke nok ned det, han var hos legen for første gang i sitt liv etter fylte 90 år. Da var det ei tå som plaget han. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.