Gå til innhold

Er det noe som er verdt å se på tv ikveld da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utenom sånne gammelmodige krimserier. Det gidder jeg ikke.

Fagerstrand går vel ut, regner jeg med.

Er det noen bra filmer jeg kan glede meg til?

Hvis ikke tror jeg at jeg vier kvelden til tapetsering og doling...

*kjeder meg litt*

Fortsetter under...

Gjest Isbeee
Skrevet

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men hva med å leie Forbannelsen på video?

Det har jeg tenkt å gjøre enten i dag eller i morra. Egentlig er det galskap å betale for å bli vettskremt, men litt moro er det jo.

Skrevet

Coyote ugly går på tv3 i kveld, ellers er det bare sånne skumle gufne saker...

Skrevet

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men hva med å leie Forbannelsen på video?

Det har jeg tenkt å gjøre enten i dag eller i morra. Egentlig er det galskap å betale for å bli vettskremt, men litt moro er det jo.

Den så jeg i går, og satt med fingra foran øya nesten hele tiden (Ja, jeg tror ting blir mindre farlig da :P) Jeg satte popkornet i halsen opptil flere ganger. Mange sånne "bø-momenter".

Gjest Isbeee
Skrevet

Den så jeg i går, og satt med fingra foran øya nesten hele tiden (Ja, jeg tror ting blir mindre farlig da :P) Jeg satte popkornet i halsen opptil flere ganger. Mange sånne "bø-momenter".

Huff. Jeg hater egentlig slike filmer. Selvpining med andre ord?

Ei på jobben så den på kino, og hun kom på jobb dagen etterpå med røde fingertupper. Hun hadde bitt neglene ned til kjøttet!

Skrevet

Jeg liker sånne gammelmodige britiske krimserier, jeg.

Annonse

Skrevet

Rose Red av Stephen King begynner på TVNorge i kveld. Så ganske skummelt ut, og ikke gammelmodig. :)

Jeg skal ta det opp og se det i morra så jeg ikke mister nattesøvnen. ;)

bugge -jenta
Skrevet

Rose Red av Stephen King begynner på TVNorge i kveld. Så ganske skummelt ut, og ikke gammelmodig. :)

Den skal jeg se også. Jeg lider fordi jeg ikke klarer å få med meg alle seriene, jeg. Elsker krim, og så går alt på samme tid. Arr i sjelen kan jeg spare meg for forresten, men ellers...

Skrevet

Gleder meg til den ja. Elsker det meste av Stephen King.

Ellers er det vel lite spennende å se på tv i kveld...

Skrevet

Gleder meg til den ja. Elsker det meste av Stephen King.

Ellers er det vel lite spennende å se på tv i kveld...

Stephen Kings bøker er iallfall spennende nok! Filmatiseringene har en tendens til å bli litt for "over the top", og får ofte dårlige kritikker.

Men det er mange bra filmer basert på Stephen King-bøker/manus da... The Shining, Den Grønne Mil, Stand by me, IT, The Shawshank Redemption...

Hm, jeg motsier visst meg selv her, men pytt pytt.. :)

Den verste filmen jeg har sett EVER var forresten basert på en Stephen King-bok, nemlig Dreamcatcher. IKKE SE DEN! Uffameg, jeg ønsker meg pengene tilbake for kinobilletten.

Gjest LaReodor
Skrevet

Stephen Kings bøker er iallfall spennende nok! Filmatiseringene har en tendens til å bli litt for "over the top", og får ofte dårlige kritikker.

Men det er mange bra filmer basert på Stephen King-bøker/manus da... The Shining, Den Grønne Mil, Stand by me, IT, The Shawshank Redemption...

Den verste filmen jeg har sett EVER var forresten basert på en Stephen King-bok, nemlig Dreamcatcher. IKKE SE DEN! Uffameg, jeg ønsker meg pengene tilbake for kinobilletten.

Reklameinnslagene er mine favoritter! Finner mange ideer til ting jeg kan kjøpe, og får alt i huset skinnende rent og vakkert. Dessuten får jeg vakker hud, og masse gode ideer til hva jeg skal spise.

Skrevet

Hah...sånn går det når du ikke ser på BB ;-)

Da er det bare å tapetsere i veg da!

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har helt rett. De fleste av King sine filmatiseringer er rett og slett ikke engang verdige en betegnelse som c-filmer.

De du nevner er unntaket. Men det må sies at det kan diskuteres om The Shining egentlig ikke bør tilskrives Kubrick. For den er i svært liten grad basert på King sin bok.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg ble også skuffa når jeg så Dreamcathcer, jeg som likte boka så godt!

Gjest Shira12
Skrevet

Reklameinnslagene er mine favoritter! Finner mange ideer til ting jeg kan kjøpe, og får alt i huset skinnende rent og vakkert. Dessuten får jeg vakker hud, og masse gode ideer til hva jeg skal spise.

He he, du er inne på noe der ;-)

Skrevet

Dreamcatcher var en stor skuffelse. Har ikke sett The Shawshank Redemption, men nå har jeg lyst :) De andre du nevnte er iallefall blant de beste.

Har også stor sans for både Carrie og Misery.

Skrevet

Du har helt rett. De fleste av King sine filmatiseringer er rett og slett ikke engang verdige en betegnelse som c-filmer.

De du nevner er unntaket. Men det må sies at det kan diskuteres om The Shining egentlig ikke bør tilskrives Kubrick. For den er i svært liten grad basert på King sin bok.

Jepp.

King ble jo fly forbanna over Kubrick sin versjon, og lagde sin egen (elendige) tv-versjon.

Hihi...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jepp.

King ble jo fly forbanna over Kubrick sin versjon, og lagde sin egen (elendige) tv-versjon.

Hihi...

Stemmer det. Men jeg er ikke helt enig i at den er elendig. Den mangler riktignok uhyggen til Kubrick, samt skuespillere som Jack (han bærer jo Kubrick sin versjon helt alene), og er helt klart noe å se for de som er for late til å lese boka.

For denne er jo veldig tro mot boka, naturligvis, og viser i det minste hvor utrolig lite tro Kubrick er mot boka.

Egentlig burde Kubrick skiftet navn på hovedpersonene, navn på filmen, og ikke blandet inn King. For hans The Shining (den er jo Kubrick sin!) er så ulik at han (i hvert fall nesten) ville sluppet unna med det.

Skrevet

Huff. Jeg hater egentlig slike filmer. Selvpining med andre ord?

Ei på jobben så den på kino, og hun kom på jobb dagen etterpå med røde fingertupper. Hun hadde bitt neglene ned til kjøttet!

ja, litt selvpining, men det er vel meningen med skrekkfilmer? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...