Gå til innhold

Mannen min er et surrehode.. :c(

Anbefalte innlegg

Gjest kvitsymra

Heisann!

Han klarer ikke å ha styringen med økonomi. For to år siden da han hadde ansvaret for fellesøkonomien,

"rævkjørte" han hele opplegget og satte oss i minus med 140.000NOK. Han holdt tilbake et rekommandert for meg, med varsel om huset vårt skulle inndras. (komm.avg ikke betalt) Forsikringer på bil eller hus var heller ikke iorden. *Grøss og gru*

Banken hjalp oss, og eg er nå finansministeren her hjemme! Og økonomien er i orden nå.

Det er sjelden eg gir han "oppdrag" om å sende eller utføre ærend i for familien. Og hvis eg gjør det, må eg etterkontrollere at han har utført oppdragene. Og ofte har han ikke gjort det... Tingene kan ligge i uker, ja måneder til eg tar saken selv. Som for eksempel ligger det 5 takkekort i boden som han skulle finne adressene til og sende, og det er snart 1 år siden bryllupet var..

Dette var eg klar over da eg giftet meg med han...

Men:

Han er medeier i et firma, og eg ofrer mye av fritidsaktiviteter og venner for at han skal jobbe overtid, jobbe 18 timer i strekk, jobbe natten over hvis ting "krasjer".. Eg har sagt at han får høsten 2007 til å bygge opp firmaet sitt sammen med de tre andre gutta. Og han vet han ikke skal ta dette forgitt. Etter det er det min tur å utdanne meg ferdig.

I går kveld snakket eg med den ene medeieren hans. Han opplyste at mannen min "surrer" der også.. Fullfører ikke oppdrag riktig, glemmer å føre logg, glemmer å sende regninger til kunder, går langt over tidsskjema, alltid hengende etter..

Firmaet har gitt han stadig mindre avanserte oppdrag. Kun 2 dager i uka skal han være produktiv. De andre 3 er han innleid som konsulent for et stort firma.. Han har en enorm kompetanse på det han holder på med, og er en viktig ressurs!!

Toppen av kransekaken er da eg hørte at han tillater en kompis å holde han med selskap de to dagene på jobb. Når han egentlig skal programmere/fikse. En arbeidsdag satt kompisen hans på kontorgulvet i 3-4 timer mens mannen min egentlig skulle arbeide. Og kompisen er innom titt og ofte, viser det seg.

Eg ble veldig lei meg da eg hørte dette. For han har alltid så liten tid, og har alltid så mye å gjøre... og eg ofrer og forstår og prøver stadig å backe han opp.

Er eg innom, har han knapt 5 minutter til meg.

Og er eg skikkelig syk, prioriterer han å kjøre moren sin til øyeklinikken i arbeidstiden, noe som kan ta 3 timer (hun bor 2 km unna klinikken)

Han skriver mangelfulle regninger i siste liten, ofte en uke etter firmaets frist, og firmaet har tapt 1000-vis av kroner pga det. Denne våren har ikke firmaet har ikke råd å gi forbrukslån for de ansatte, kun lønninger. Eg lånte 15.000NOK av en vennninne for noen uker siden for at vi skulle pusse opp hjemme. Han nikket samvittighetsfult, selv om han da visste at han var en del-årsak at at firmaet har dårlig likviditet.

Til slutt. Han vet han er et rotehode, og har prøvde å forbedre seg... men... Egentlig burde han bare vært en vanlig ansatt og hatt 9-16 jobb, og ikke drevet et firma.

Vennene mine reagerer på at eg er så mye alene med ungene, og at han jobber og jobber.. Tar han det for gitt at han har "fri bane" enda to år til?

Hvor er samvittigheten hans? Driver han "ap" med meg?

Noen kommentarer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178718-mannen-min-er-et-surrehode-c/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke funnet meg i at ei dame skulle styre livet mitt på den måten du gjør!

La mannen ha litt frihet til å tenke selv uten å måtte stå til ansvar for alt som ansees som "avvik" i dine øyne.

Det var da en lettvint og billig kommentar til en så alvorlig situasjon som kvitsymra legger fram? Mener du at hun ikke bør bekymre seg over en mann som åpenbart ikke kan håndtere økonomi, firma og familie?

Jeg har ikke et eneste råd, men skjønner veldig godt at du er bekymret.

Mannen er ikke bare et surrehode, men uten nødvnedig struktur og ansvarsfølelse. Og når hans kolleger sier fra, har det gått langt. Ikke bli overrasket om de kvitter seg med ham.

Ikke slipp tak i bankaffærer og annet, nå spiller det mindre rolle med arbeidsfordeling og ansvar - viktigere er at A/S Familien ikke går dukken.

Men dette kan du ikke leve med et helt liv. En dag blir du drittlei og ønsker deg en voksen mann.

Lykke til.

Gjest anonymus

Jeg hadde ikke funnet meg i at ei dame skulle styre livet mitt på den måten du gjør!

La mannen ha litt frihet til å tenke selv uten å måtte stå til ansvar for alt som ansees som "avvik" i dine øyne.

jaja, bra ikke alle er som deg da;)

mannen er jo ikke stabil i det hele tatt, det merker du jo om du leser innleggene hennes. hun må jo ordne opp i alt han roter til...

så jeg tror han trenger at hun kontrollerer henne ;)

Annonse

skorpionfisken

Går du hjemme og er fullstendig avhengig av hans økonomi da? Han jobber rundt og du lar ham prioritere det fordi du skal studere etter 2007?

Du er avhengig av at hans firma kan gi forbrukslån til sine ansatte, og når de ikke kan så låner du 15000 av en venninne? Jøss, tenk å ha en venninne som glatt låner deg 15 store? Jeg hadde aldri lånt så mye av venner, med mindre det sto om død og liv og jeg visste jeg kunne betale fort tilbake. Låne penger for å pusse opp? Kan dere ha hatt det så ille hjemme da?

Det er visst ikke bare mannen din som er rotehue. Om du jobber, så sørg for at dere har separat økonomi. Ha formuesgjenstandene på deg, for hvis firmaet hans går konkurs grunnet hans surr, så går det han eier med i dragsuget. Om du jobber, så sørg for å jobbe din tid, og vær uavhengig økonomisk uavhengig.

Er du ikke i jobb, så kom deg ut i jobb.

Gjest Påske uten mann

Går du hjemme og er fullstendig avhengig av hans økonomi da? Han jobber rundt og du lar ham prioritere det fordi du skal studere etter 2007?

Du er avhengig av at hans firma kan gi forbrukslån til sine ansatte, og når de ikke kan så låner du 15000 av en venninne? Jøss, tenk å ha en venninne som glatt låner deg 15 store? Jeg hadde aldri lånt så mye av venner, med mindre det sto om død og liv og jeg visste jeg kunne betale fort tilbake. Låne penger for å pusse opp? Kan dere ha hatt det så ille hjemme da?

Det er visst ikke bare mannen din som er rotehue. Om du jobber, så sørg for at dere har separat økonomi. Ha formuesgjenstandene på deg, for hvis firmaet hans går konkurs grunnet hans surr, så går det han eier med i dragsuget. Om du jobber, så sørg for å jobbe din tid, og vær uavhengig økonomisk uavhengig.

Er du ikke i jobb, så kom deg ut i jobb.

Jo, jeg har jobb og tjener 350"NOK, så eg er ikke avhengig av han.

Når man bor på 70m2, og 1åringen skal ut av soverommet, så koster det litt å lage 2 nye rom, fjerne dør og vegger, kanskje legge parkett på 10m2.. osv... Denne venninna mi kommer fra en bedre stilt familie, og merker de 14.000NOK knapt på kontoen, og hun skal få alt tilbake om 2 mnd hvis du lurte på det. Poenget var at mannen min ikke yter effektivt, men sludrer og tuller på jobb - noe som går utover kollegene hans og kjernefamilien sin. Han viste ingen selvbebreidelse selv om han visste at riktige regninger til kundene, ville gitt oss et billigere forbrukslån enn i banken.

Prøv å lese innleggene litt nøyere neste gang du "bombanderer". Eller er du rett og slett her inne for å lage kvalme?

Gjest kvitsymra

Det var da en lettvint og billig kommentar til en så alvorlig situasjon som kvitsymra legger fram? Mener du at hun ikke bør bekymre seg over en mann som åpenbart ikke kan håndtere økonomi, firma og familie?

Takk favn! Eg setter pris på tilbakemeldingene dine i dag!

Klem

skorpionfisken

Jo, jeg har jobb og tjener 350"NOK, så eg er ikke avhengig av han.

Når man bor på 70m2, og 1åringen skal ut av soverommet, så koster det litt å lage 2 nye rom, fjerne dør og vegger, kanskje legge parkett på 10m2.. osv... Denne venninna mi kommer fra en bedre stilt familie, og merker de 14.000NOK knapt på kontoen, og hun skal få alt tilbake om 2 mnd hvis du lurte på det. Poenget var at mannen min ikke yter effektivt, men sludrer og tuller på jobb - noe som går utover kollegene hans og kjernefamilien sin. Han viste ingen selvbebreidelse selv om han visste at riktige regninger til kundene, ville gitt oss et billigere forbrukslån enn i banken.

Prøv å lese innleggene litt nøyere neste gang du "bombanderer". Eller er du rett og slett her inne for å lage kvalme?

Nei jeg er ikke her for å lage kvalme, men du må regne med at ikke alle er enige i alt som blir skrevet her inne. Det hender man får svar man ikke liker.

Slik jeg leste innlegget ditt så leste jeg at du var fullstendig avhengig av hans inntekt og hans måte å utøve sin økonomi på.

Men om det er sånn at du sekv tjener 350.000,- i tilegg til at han har litt inntekt så ville jeg tro at du ville ha alle muligheter til å klare deg bra økonomisk. 350.000,- er faktisk over gjennomsnittet, og med en sånn inntekt i tilegg til mannens inntekt så har de fleste andre råd til å bo på litt over 70 kvm med mindre de må bo midt i en storby. De fleste med den inntekta har faktisk også litt overskudd til å kunne ta en oppussing på 15.000,-.

Selv tjener jeg bare 300.000,- sambo er et rotehue økonomisk, han tjener det samme som meg, men sitter igjen med mye mindre hver måned. Jeg styrer den felles økonomien vår. Vi bor på 120 kvm, har ny bil og hytte, og vi har overskudd til å pusse opp for 15.000,- om det trengs. Men siden jeg bor med et økonomisk katastrofeområde, står alle disse formuesgodene, leiligheta, bilen, hytta og alt vi eier på meg.

Bedre føre var... hans økonomi får ikke knekke min økonomi. Det er ham jeg elsker ikke økonomien hans.

Tror han ser på det som en "sovepute" at det er din tur først i 2007, det er jo lenge til da..

Frem til da kommer han helt sikkert til å fortsette å rote og tulle det til både her og der.

Prøv og vær litt forutseende og sikre dine økonomiske interesser best mulig "i tilfelle".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...