Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Marielle

Hjelp!Leste akuratt i noen gamle innlegg at det var farlig å bytte fyllinger i tennene når man er gravid.Jeg var hos tannlegen i går fordi jeg hadde mistet en fylling, og han ga meg bedøvelse og ny amalgam-fylling.Jeg sa ikke at jeg var gravid fordi jeg ante ikke at det kunne ha noe å si.Nå ble jeg kjempenervøs.Kan det være så farlig som det virket på de forrige innleggene?Jeg er 8 uker på vei.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17873-amalgam-og-bed%C3%B8velse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sa fra til tannlegen min at jeg var gravid forrige gang jeg var der. Jeg rotfylte en tann, og måtte ha bedøvelse, og oppå rotfyllinga la han en amalgamfylling. Jeg var 10 uker på vei da han rotfylte og 12 uker da han la på amalgam. Jeg tror ikke dette skader fosteret, det har ikke skadet mitt som jeg vet. Jeg var på UL for en uke siden, og der så alt bra ut (18+2 i dag). Du bør imidlertid si i fra til tannlegen at du er gravid neste gang du er der, i fall han skal ta røntgen av deg. Da får du et blyforkle over magen for å beskytte den lille.

Klem fra

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker inte att du behöver att vara orolig över detta. Det är dock viktigt att upplysa tandläkaren om att man är gravid. Detta gäller mest pga röntgen. En "vanlig" bedövning och lagning av tänderna tror jag inte är farligt för fostret. Ring tillbaka till din tandläkare och ta reda på om sprutan som du fick kan vara farligt för fostret.Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...