Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært så uheldig å få en liten rift i skjedeåpningen som går litt innover og litt utover åpningen.

Jeg har vært hos gynekolog som sa at "dette var ingenting å bry seg om", samt brukt diverse sårsalver, aloe vera og sinksalve. Jeg har gjentatte ganger forsøkt å la det gro ved å ikke være i seksuell aktivitet.

Nylig lot jeg det være i fred i en måned, og det så ut til å være grodd, men huden forblir ekstremt tynn. Når jeg igjen forsøkte samleie, begynte riften å åpne seg igjen.

Det gjør vondt å ha samleie da jeg føler jeg revner, og av og til merker jeg det er vondt når jeg går på do og må være borti.

Er det kun snakk om å være helt borte fra noen form for sengeaktivitet over en lang periode på x antall måneder (i såfall, hvor lenge?), eller går det på noen måte ann å fremskynne helings prosessen med å sy / lime / krem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178784-rift-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Mon ikke det er en fissur du har, en liten brist i huden? Den sitter ofte bak til ved skjedeinngangen og skyldes en svakhet i huden. Du kan forsøke å smøre med hemoroide-salve som Scheriproct eller Alcos-anal. Dessverre er det ikke noe som sikrer mot at det ikke kan komme tilbake. Forsøk ev med en glidekrem ved samleie så det ikke blir for mye gnissing.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178784-rift-i-underlivet/#findComment-1202897
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...