cecily Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Noen her som har PCO og korte sykluser? Jeg sluttet på p-piller i starten av august i fjor og har hatt ustabile sykluser siden dette. Min siste syklus nå var på kun 15 dager. Syklusene mine etter pilleslutt har vært på henholdsvis 63 17 36 19 20 19 28 20 15 dager. Jeg har vært hos legen for gu og blodprøver, alt virket visstnok normalt, men syklusene bedrer seg likevel ikke. Nå tenker jeg litt av hvert i hodet mitt. Jeg har forsøkt el-tester i to sykluser nå, men får ikke noe utslag. Er PCO helt uaktuelt? Jeg har lest litt på nettet, men finner ikke detaljerte nok sider. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/178956-pco/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk81 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hei Cecily! Gynekologen mente jeg hadde PCO. Jeg har hatt laange og uregelmessige sykluser. Hun sa dette skyltes manglende eggløsninger. Hun sa også at som regel når man har mensen har man hatt eggløsning 14 dager før. Så hvis du har en syklus på 15 dager, hadde du eggløsning på dag nummer 1! Huffda, de gir ingen mening de syklusene dine. Sylusene mine har variert mellom 33 og 82 dager. Legen nektet å hjelpe meg i begynnelsen (sluttet på pillen i begynnelsen av juli) fordi det er vanlig å ha lange sykluser etter pilleslutt. Selv om jeg prøvde å forklare at det alltid hadde vært sånn. Nå har han gitt seg etter mange besøk hehe... har begynt utredning, holder på med pergotime og fyren skal ta sædprøve i slutten av uken... Jeg skal ta sånn lapraskopi, men det var 3 måneder ventetid. Kanskje du også skal ha det, da kan det være en får flere svar på noen av spørsmåelene... Dette ble svært rotete menmen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/178956-pco/#findComment-1201157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Hei Cecily! Gynekologen mente jeg hadde PCO. Jeg har hatt laange og uregelmessige sykluser. Hun sa dette skyltes manglende eggløsninger. Hun sa også at som regel når man har mensen har man hatt eggløsning 14 dager før. Så hvis du har en syklus på 15 dager, hadde du eggløsning på dag nummer 1! Huffda, de gir ingen mening de syklusene dine. Sylusene mine har variert mellom 33 og 82 dager. Legen nektet å hjelpe meg i begynnelsen (sluttet på pillen i begynnelsen av juli) fordi det er vanlig å ha lange sykluser etter pilleslutt. Selv om jeg prøvde å forklare at det alltid hadde vært sånn. Nå har han gitt seg etter mange besøk hehe... har begynt utredning, holder på med pergotime og fyren skal ta sædprøve i slutten av uken... Jeg skal ta sånn lapraskopi, men det var 3 måneder ventetid. Kanskje du også skal ha det, da kan det være en får flere svar på noen av spørsmåelene... Dette ble svært rotete menmen... Jeg har vært hos legen to ganger allerede og han sa at han kunne henvise meg dersom det ikke var bedring innen mai. Ved første konsultasjon sa han at han ville vente til et år hadde gått, men gikk altså tilbake på det ved andre konsultasjon og sa at vi skulle slippe å vente så lenge. Det er fint å bli tatt på alvor. Jeg burde vært til legen pga allergien min uansett, så jeg tenkte å spørre hva han syntes om syklusene mine nå. Syklus på 15 dager er ikke noe å skryte av, åtte mnd etter pilleslutt. Nei, det er helt umulig å vite når mensen kommer, men denne gang tok det kaka. Kvisene på bryst og skuldre er også irriterende, ikke særlig pent akkurat. Da jeg sluttet på pillen hadde jeg ikke en eneste kvise, de poppet opp ved juletider. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/178956-pco/#findComment-1201173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk81 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg har vært hos legen to ganger allerede og han sa at han kunne henvise meg dersom det ikke var bedring innen mai. Ved første konsultasjon sa han at han ville vente til et år hadde gått, men gikk altså tilbake på det ved andre konsultasjon og sa at vi skulle slippe å vente så lenge. Det er fint å bli tatt på alvor. Jeg burde vært til legen pga allergien min uansett, så jeg tenkte å spørre hva han syntes om syklusene mine nå. Syklus på 15 dager er ikke noe å skryte av, åtte mnd etter pilleslutt. Nei, det er helt umulig å vite når mensen kommer, men denne gang tok det kaka. Kvisene på bryst og skuldre er også irriterende, ikke særlig pent akkurat. Da jeg sluttet på pillen hadde jeg ikke en eneste kvise, de poppet opp ved juletider. Hei igjen Kviser, overvekt og uønsket hårvekst skal være symptomer på PCO. Det kommer av at man produserer for mye mannlige hormoner visstnok. Jeg er ikke så plaget av de to første, men er litt rundere enn jeg burde vært, veier 66kg og er 1,54 høy. Hadde du uregelmessige sykluser før du begynte på pillen? Eller er det først etterpå du er plaget med dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/178956-pco/#findComment-1201602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Hei igjen Kviser, overvekt og uønsket hårvekst skal være symptomer på PCO. Det kommer av at man produserer for mye mannlige hormoner visstnok. Jeg er ikke så plaget av de to første, men er litt rundere enn jeg burde vært, veier 66kg og er 1,54 høy. Hadde du uregelmessige sykluser før du begynte på pillen? Eller er det først etterpå du er plaget med dette... Jeg er ikke bombesikker, men jeg tror jeg hadde ganske regelmessige sykluser før jeg begynte på prevensjon. Jeg hadde oversikten i starten, men ikke etterhvert. Tidlig på videregående hadde jeg i hvertfall sykluser på ca 30 dager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/178956-pco/#findComment-1201772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.