Gå til innhold

Uff, jeg tenker så mye på exen hans..

Anbefalte innlegg

Gjest dum og usikker

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 2 år nå. Vi har kjøpt leilighet sammen og har bodd der sammen i nesten 1 år. Vi sier begge at vi elsker hverandre, og jeg tror vi begge mener det:)

Problemet mitt, som ikke han vet noe om, er at jeg tenker så vanvittig mye på exen hans.

Når jeg traff ham var han sammen med henne. De hadde ikke et bra forhold da, hun hadde vært utro mot ham flere ganger, og hun slet med en psykisk sykdom som slet på forholdet mellom dem.

Jeg var intim med ham før det ble slutt mellom dem, og etter det ble slutt mellom dem traff jeg ham endel. MEN det gjorde hun også..

Det tok vel et halvt år før de to sluttet å gjøre ting sammen, og det tok også veldig lang tid før han ville være offentlig sammen med meg. Han sa det var med hensyn til henne, at hun ikke skulle bryte sammen. For når han gjorde det slutt med henne klikka hun, og ville ha bare ham. Pga sykdommen hennes (sa han da) så følte han veldig ansvar for henne og ville ikke gå for fort frem med meg.

Samtidig måtte jeg trøste ham utallige ganger da han grein på skuldra mi pga henne.

Alt dette i begynnelsen av forholdet vårt, eller før forholdet vårt startet, gjør at jeg er så usikker på ham, og på hva han nå føler for denne exen. Jeg tror ikke de har noe særlig kontakt nå lengre, men jeg føler liksom at jeg var den som han måtte ta siden det ikke gikk med henne. At hun var hans nummer 1 liksom, og jeg er andre valget.

Det gjør det ikke noe bedre at jeg når jeg ser henne, eller bilder av henne synes hun er så vanvittig fin. Høy og spennende, i motsetning til meg... Klarer liksom helt greit å se HVORFOR hun kan være nummer 1 i forhold til meg liksom.

Hvordan skal jeg greie å slutte å tenke på henne, sammenlikne meg med henne, og tro at min kjære savner henne, og heller ville hatt henne?

Han har jo sagt til emg t han var glad jeg kom inn i livet hans da jeg gjorde så han kom seg ut.. forholdet deres var jo litt destruktivt, men samtidig elsket han henne tydeligvis veldig høyt...

Føler meg så dum og umoden som faktisk går rundt og tenker på denne jenta, og er sjalu på henne nesten, fordi jeg føler HUN er drømmedama hans.. At hvis han kunne valgt, og omstendighetene hadde vært annerledes ville valgt henne.

Fortsetter under...

Gjest Ikke så lett

Det samme gjør kona mi og - tenker på min ex, og tror jeg har noen som helst slags følelser for henne (exen). Noe som overhodet ikke stemmer.

I motsetning til deg som klarer å holde det for deg selv får jeg høre dette, og blir beskyldt for litt av hvert. Dette er i ferd med å ta drepen på hele ekteskapet. Utrolig tragisk og helt unødvendig.

skorpionfisken

Det tar litt tid å bryte seg fra hverandre. Det er ikke sånn at han sier, du nå er det slutt, og så er det slutt. Det er mange følelser på begge sider som skal bearbeides, usikkerhet som må prøves ut til visshet.

Min mann kjørte også dobbelt. Han var intim med meg, samtidig som han hadde den nye kjæresten sin og selvfølgelig også var intim med henne. Det tok en stund før han bestemte seg for å satse på henne og skilles fra meg. Mye følelser og mye bearbeiding fra begge sider måtte til.

Men selv om det var mye fram og tilbake i starten, hvor han ofte tok mer hensyn til meg enn til sin nye kjæreste så er det så definitivt slutt.

Jeg ville ikke hatt ham tilbake for alt i verden. Jeg lurer av og til på hvorfor i all verden vi var sammen i det hele tatt, selv om jeg vet at vi elsket hverandre. Den delen er liksom så fjern nå.

Jeg vet også 100% sikkert at han aldri ville ønsket å komme tilbake til meg. Selv om han respekterer meg som sine barns mor, finnes det ikke en romantisk følelse tilbake.

Jeg håper at hans nye kone har selvtillit nok til å innse det.

Gjest dum og usikker

Det samme gjør kona mi og - tenker på min ex, og tror jeg har noen som helst slags følelser for henne (exen). Noe som overhodet ikke stemmer.

I motsetning til deg som klarer å holde det for deg selv får jeg høre dette, og blir beskyldt for litt av hvert. Dette er i ferd med å ta drepen på hele ekteskapet. Utrolig tragisk og helt unødvendig.

Uff, ja skjønner det blir slitsomt for deg også, men det er ikke lett å være henne heller. Regner med du har forsikret henne om hva du føler/tenker.

Hadde det vært slik at det var min kjære som hadde gått fra henne uten alt det andre styret rundt, det at han fortsatte å treffe både meg og henne en stund, så hadde jeg nok ikke brydd meg. Jeg tenker tross alt ikke på de andre eksene hans. Men det er liksom hun her ene, som tydeligvis betydde så mye for ham at han grein og grein på skuldra mi...

Håper det ordner seg for dere! Er det forresten noen spesiell grunn til at hun er usikker på din ex?

Gjest dum og usikker

Det tar litt tid å bryte seg fra hverandre. Det er ikke sånn at han sier, du nå er det slutt, og så er det slutt. Det er mange følelser på begge sider som skal bearbeides, usikkerhet som må prøves ut til visshet.

Min mann kjørte også dobbelt. Han var intim med meg, samtidig som han hadde den nye kjæresten sin og selvfølgelig også var intim med henne. Det tok en stund før han bestemte seg for å satse på henne og skilles fra meg. Mye følelser og mye bearbeiding fra begge sider måtte til.

Men selv om det var mye fram og tilbake i starten, hvor han ofte tok mer hensyn til meg enn til sin nye kjæreste så er det så definitivt slutt.

Jeg ville ikke hatt ham tilbake for alt i verden. Jeg lurer av og til på hvorfor i all verden vi var sammen i det hele tatt, selv om jeg vet at vi elsket hverandre. Den delen er liksom så fjern nå.

Jeg vet også 100% sikkert at han aldri ville ønsket å komme tilbake til meg. Selv om han respekterer meg som sine barns mor, finnes det ikke en romantisk følelse tilbake.

Jeg håper at hans nye kone har selvtillit nok til å innse det.

Ja, men av og til så setter man noenpå en pidestall i tankene sinde da. Husker bare det fine. Er sånn jeg føler det er med min kjære og hans ex. Har aldri hørt han si noe stygt om henne selv om hun var helt jævlig mot ham. Nesten så han bare følte at det var hans skyld som ikke var snill nok mot henne og sykdommen hennes.

Hadde han kommet med bare en liten kommentar i retning en spydighet eller mislikende mot henne, hadde jeg turt å være sikker. Virker så unaturlig å ikke si noe negativt liksom, akkurat som han forstatt setter henne veldig høyt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...