Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg mistet over to liter blod da jeg fødte min datter for snart 14 år siden. Siden den gangen har jeg vært unormalt sliten. tåler dårlig både fysiske og psykiske påkjenninger. Jeg er 52 år og kom i overgangsalder allerede for 9 år siden. ca 5 år etter fødslen. Jeg er veldig ofte helt utmattet.Må ofte sove på dagen. Sover dårlig om natten.Har Vært på sovnundersøkelse på SIA, ble reistrert dårlig kvalitet. Men ikke forslag om hva som kan gjøres. Har veldig mye smerter i nakke ,skuldre og mellom skulder blader. svetter om natten og har hetetokter på dag tid. tar litt østrogen og natulig progiston. svimmel og ustø. vært igjennom mange utredninger. påvist betennelse i høyre skulder. pga noe feilstilling da den har vært ut av ledd. prøvd kiropraktor og napropat. korison direkte i slimposen. hjalp noe, men blir ikke bra. blir bestandig enda dårligere ved værforandringer, spes ved regn og vind. Mangler DHea hormon. mistanke om binyresvikt, men prøven var negativ. alt er sjekket, kun hormonmangler. har så vidt hørt om Sheehan`s syndrom. Finner ingenting på norsk om dette. Har fått diagnose på Fibromyalgi. føler ikke det stemmer helt. Ønsker så sterkt å bli friskere. Ble 50% uføretrygdet et år etter fødslen, 100% for 7 år siden. Har flere ganger prøvd å jobbe noe, da dårlig økonomi heller ikke hjelper på helsa. blir bare da bare enda dårligere. Dette ble både kjempelangt og roteteHilsen Friskere

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179100-sheehans-syndrom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved Sheehans syndrom oppstår en skade på hypofysen så den blir mer eller mindre ødelagt. Hypofysen styrer andre kjertlers funksjon, og det kan derfor komme flere ulike mangelsymptomer som lavt stoffskifte, lav produksjon av cortisol og mangel på kjønnshormoner som tilsvarer det man ser etter overgangsalderen. Det siste jeg har lest om tilstanden er at man kan forsøke behandling også med veksthormon. Det burde du kanskje snakke med din lege om, ev. få en ny henvisning til endokrinolog. SiA/Ahus har dyktige endokrinologer. Jeg fant følgende svenske nett-sted. Du kan evt. ta oversikte med til legen?

Vennlig hilsen Mette H Moen

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=395

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179100-sheehans-syndrom/#findComment-1202913
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...