Gå til innhold

Miste alle tennene...tannkjøttsykdom

Anbefalte innlegg

Gjest huffa-

Hvilken tannkjøttsykdom er dette?

Hørte at en ung dame ville miste alle tennene sine pga en tannkjøttsykdom. Hvilken sykdom er dette? Og er det noe som er smittsomt? Kan det skje hvem som helst liksom?

Hun må sette alle tenne på stifter eller bruke gebiss.

Syntes at det hørtes skummelt ut. Vet noen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179137-miste-alle-tennenetannkj%C3%B8ttsykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest huffa-

Her står det at hvem som helst kan få det ved utilstrekkelig renhold av tennene...Tanntråd og å redusere sukkerinntak vil gjerne virke forebyggende da?

Jeg drikker og spiser så mye med sukker for tiden, og fikk litt panikk når jeg hørte om dette.

Er det smittsomt?

Hvordan oppdaget mannen din dette? Hvor vanlig er det? Mister han alle tennene??

Gjest mannen min har det

Her står det at hvem som helst kan få det ved utilstrekkelig renhold av tennene...Tanntråd og å redusere sukkerinntak vil gjerne virke forebyggende da?

Jeg drikker og spiser så mye med sukker for tiden, og fikk litt panikk når jeg hørte om dette.

Er det smittsomt?

Hvordan oppdaget mannen din dette? Hvor vanlig er det? Mister han alle tennene??

Mange spørsmål ;0)

Han er arvelig belastet, mora har det, og onkelen tror jeg.

Han går til tannpleier to ganger i året i tillegg til vanlig tannlegesjekk.

Innen han er noenog førti vil nok så mange av tennene være løse/ute at det må settes på stift. Han har per i dag svært lange tannhalser og mye mellomrom. Men ingen smerter.

Det skal sies at han er sløv å passe på, både med tannstikker, røyking og søtsaker...*hmf*

Om du passer godt på tenna dine og ikke slurver med stell, tannlegetimer og matinntak, så tror jeg ikke du har noe å frykte! ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...