Gå til innhold

p-sprøyte, ble den satt riktig?

Anbefalte innlegg

Har på nytt besluttet å begynne med p-sprøyte, har brukt det et par perioder tidligere.

Derfor har jeg et spørsmål nå, for jeg er litt redd at den ikke ble satt riktig denne gangen...

Det var nemlig en student som satte den, og han har bare satt vaksiner før - sa han.

Denne gangen ble sprøyta satt som ei "vaksine-sprøyte", den ble satt slik som jeg har sett mine barn har fått vaksiner - med et raskt stikk.(stikkområdet ble målt ut høyt på skinka). Denne gangen svidde det som f... da det ble sprøytet inn. De tidligere sprøyene jeg har tatt, der ble sprøytespissen ført langsomt inn, deretter følte jeg en svak trykkfølelse.

Tidligere har jeg hatt et ømt punkt der sprøyta var satt, men denne gangen ble det skikkelig vondt etter et par timer - som om jeg hadde fått et kraftig knyttneveslag på skinka. Det var vondt å sitte, og ikke minst å ta på. Det jeg syntes var mest skremmende, var at jeg fikk vondt nedover baksiden på låret, på den siden sprøyta ble satt.

Det jeg lurer på, er om virkningen av sprøyta er den samme? Jeg er redd for at den ikke vil virke som den skal.

Eller er det nok at den kom "innenbords"?

Beklager at dette ble litt langt, men jeg håper virkelig De har tid til å svare meg. Da det er viktig for meg, om jeg kan føle meg trygg på at den vil gi meg sikker prevensjon...

Masse hilsner

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17917-p-spr%C3%B8yte-ble-den-satt-riktig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han var nok bare dårlig til å sette sprøter.. Du kan jo sette den selv neste gang? Be helsesøster eller noen andre kyndige veilede deg..

Jeg tok den selv, og det gikk helt fint, den skal jo bare settes i en muskel. Nesten ikke mulig å sette den feil.

Jeg har fått p-sprøyta 3 ganger. 1. og 3. gang av samme ganske nyutdannede person og 2. gangen en eldre lege. Med den nyutdannede gjorde det vondt å få satt sprøyta og jeg hadde vondt i et par dager etterpå (å sitte, snu seg i sengen, å gå ...). Med den eldre legen merket jeg så vidt et stikk og 0 smerte etterpå.

Fra en afrikatur husker jeg også ei vaksinesprøyte i rompa. Da fikk jeg vondt nedover i en muskel i øverste låret i en stund etterpå ...

Derfor vil jeg tro at det var inkompetanse (=lite trening) som gir deg smertene. Effekten kan jeg ikke si noe om.

Gjest anti-mensen

Jeg har fått p-sprøyta 3 ganger. 1. og 3. gang av samme ganske nyutdannede person og 2. gangen en eldre lege. Med den nyutdannede gjorde det vondt å få satt sprøyta og jeg hadde vondt i et par dager etterpå (å sitte, snu seg i sengen, å gå ...). Med den eldre legen merket jeg så vidt et stikk og 0 smerte etterpå.

Fra en afrikatur husker jeg også ei vaksinesprøyte i rompa. Da fikk jeg vondt nedover i en muskel i øverste låret i en stund etterpå ...

Derfor vil jeg tro at det var inkompetanse (=lite trening) som gir deg smertene. Effekten kan jeg ikke si noe om.

hva er farlig med det? har hørt så mye forskjellig. Legen min sa de ikke var farlig..eneste at jeg kunne få probemer med å få barn senere, andre sier du kan få benskjørhet.Dessuten har jeg hørt om kvinner som alri har htt mensen..ikke pga undervekt eller hardtrening eller noe..de var fullt ut fruktbare hadde bare ikke mensen.

men altså jeg lurer på hva som egentlig er farlig ved langvarig menstap?!

Gjest anti-mensen

hva er farlig med det? har hørt så mye forskjellig. Legen min sa de ikke var farlig..eneste at jeg kunne få probemer med å få barn senere, andre sier du kan få benskjørhet.Dessuten har jeg hørt om kvinner som alri har htt mensen..ikke pga undervekt eller hardtrening eller noe..de var fullt ut fruktbare hadde bare ikke mensen.

men altså jeg lurer på hva som egentlig er farlig ved langvarig menstap?!

ooopppss..den skulle ikke stå der (: sorry

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...