Gjest cilimor Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har to sønner, fikk den første da jeg var 16 år. Noen år senere hadde jeg en infeksjon som førte til at begge egglederene mine er tette. Har vært gjennom masse prøverørs (gravid to ganger men mistet) og da jeg skulle inn på siste forsøk gikk jeg til fotsone for å være mest mulig forberedt. Ble da til vår store overaskelse gravid før jeg rakk å gjennomføre forsøket. Fikk en sønn til som nå er 5 år. Vi har veldig lyst på ett barn til, men ønsker ikke å gjennomgå flere forsøk. Den høyre egglederen min er helt tett men når jeg har tatt røngen av de er den venstre også tett men det mangler bare litt på at kontrastvæsken trenger igjennom. Hvorfor annbefaler dere ikke å blokke ut eggledere lengerere? Har de ikke kommet opp med en metode som gjør dette lettere å lykkes med enn før? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179178-blokke-ut-eggleder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Du ble gravid 'av deg selv' for fem år siden. Da må det være en åpning i egglederne, og da er det håp om at du kan bli gravid igjen. Tidligere opererte man eggledere som var tette, men resultatene var dårlige: få ble gravide og hos en del ble det svangerskap utenfor livmoren. Det er ikke bare et spørsmål om å få åpnet egglederne, men å få dem til å fungere med oppfanging og transport av egget. Normalt sørger små flimmerhår inne i egglederen for dette, men de ødelegges under betennelse og kan ikke repareres. Prøverørsbehandling er mye mer effektiv, så kirurgi på eggeledere gjøres praktisk talt ikke lengre, og det har ikke skjedd noen utvikling på denne fronten. Så bevar håpet om at det skal skje spontant! Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179178-blokke-ut-eggleder/#findComment-1204010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.