Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet på pillen for 6 mnd siden og har hatt ustabil syklus etter det. De to siste månedene har det gått 38 dager mellom hver mens. Jeg har heller ikke hatt noe positiv eggløsningstest fra dag 14-25 i syklusen. Er det noen som har noen erfaringer med Rosenrot for å få syklusen stabil igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179189-rosenrot-og-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest håper å håper

Rosenrot er vel mest for mer energi, sexlyst, overskudd osv.

Har ikke hørt noe om at rosenrot får syklusen til å bli stabil...

Det er blant annet noe som heter Solaray Sarsparilla som er hormonregulerende og den er blitt brukt ved forskjellige underlivsprobl. f.eks. hvit utflod, hormonelle forstyrrelser og infertilitet... Så dette kan være ett alternativ:)

• 2 uker senere...

Vet ikke om rosenrot er den urten som anbefales for å stabilisere menssyklus.

Hva med wild yam eller bringebærblad?

Leste et sted at roenrot ikke skulle tas dersom man var gravid.

Prøv heller å spise sundt, ta vitamin tilskudd, folat, sink og evitaminer er bra for å øke fruktbarheten.

Det å trene litt kan også gi virkning.

Jeg hadde eggløsning så sjelden som deg over lang tid, men ble gravid med dette som bakgrunn.

Pergotime, hormontilskudd kan også gi virkning.

Ta kontakt med legen.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...