Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jobber i et hektisk miljø med mye løping. Og da jeg har meget kraftig blødning under menstruasjonen så bruker jeg ofte tamponger(begynner med største type de første dagene og går over til størrelsen mindre resten av perioden).

Men når jeg har fri prøver jeg å minske litt på bruken av tampong.

Det jeg lurer på er om tampongbruk har noen innvirkning på varigheten av menstruasjonen?

Når jeg ikke bruker tampong har jeg mens i ca 7-8 dager. Og de gangene jeg går m tampong hele tiden har jeg mens 4-5 dager.

Er det noen sammenheng?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17928-kortere-menstid-ved-bruk-av-tampong/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Menstruasjonen er av samme styrke, men tampongen suger opp blod som ellers ville ligge tilbake i skjeden og bruke noe tid på å komme ut.

vil dette da si at hvis jeg vil bli kvitt mensen fortere så lønner det seg å bruke tamponger så ofte som mulig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...