Gå til innhold

spørsmål ang. hypothyreose

Anbefalte innlegg

Gjest trett og sliten

Jeg er en 21 år gammel jente som muligens har hypothyreose, dvs. lavt stoffskifte. i følge informasjon på nettet har jeg fått med meg at symptomene sannsynligvis avtar eller at man hvertfall blir mye bedre når man kommer i gang med behandling. noe bekymrer meg imidlertid: stemmer det at sjansene for å få kreft i skjoldbruskkjertelen øker dramatisk ved lavt stoffskifte? Og er det vanskelig å bli gravid (jeg har veldig sjeldne menstruasjoner)? Er det sannsynlig at jeg vil utvikle leddgikt og andre plager i tillegg?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/1793-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-hypothyreose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -trett og sliten. Det er ingen stor sjanse for at du skal utvikle kreft i bukspyttkjertelen,og sjelden mens er et symptom som vil rette seg når medisinene får justert stoffskiftet,og det er da ingen større problemer med å bli gravid.Det er heller ingen stor sjanse for at du skal utvikle leddgikt,og andre plager som tretthet,muskelsmerter etc.er symptomer på hypothyreose,og vil rette seg når du får justert dosen med thyroxin riktig,men dette kan ta litt tid.Jeg kjenner ikke årsaken til din hypothyreose,så for en sikker vurdering må du rådføre deg med egen lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...