Gå til innhold

Hvordan kunne du...

Anbefalte innlegg

Gjest fridgida

Bare sånn et spørsmål - betaler han for seg hos naboen - eller har han også nå fått helt husleiefri? Om du sitter alene med betalingen, må du passe på å få tilbake det du betaler mer enn han dersom dere skal selge etterhvert.

Skulle ikke forundre meg om den naboen ikke studerer, heller, så hun har tid nok for ham på ettermiddagene, i stedet for å sitte med lekser?

Og hvordan tar han seg av barna - passer han dem lenge nok av gangen til at du får studert i fred noen helger og kvelder, eller har du barna alene, også? Min eks. mente at jeg jobbet jo ikke, så han kunne bare jobbe fra tidlig til seint og så gå ut på kveldene - for jeg studerte jo bare og bestemte tida selv! Nyttet ikke å protestere, heller.

Av og til tenker jeg: at ikke vi enslige foreldre slår oss sammen i kollektiver, leier eller kjøper store villaer med skikkelig hage rundt og lever godt! I stedet sliter vi med økonomi og barnepass i hver vår vesle leilighet. På den annen side - orker jeg leve sammen med noen andre en gang til? Krangle om oppvask, klesvask og matlaging og menyer?

Men ideen er god, ikke sant? Slå seg sammen, noen flere, leie en skikkelig villa, hage og kaniner og krydderhage og hengekøye og kunne gå ut en kveld eller to fordi man alltid har barnevakt...

Eller slå seg sammen og reise på ferie sammen...

Akk ja...drømme kan man jo. Men studiene må man få gjennomført, og så får vi se om vi får jobb og kan bedre økonomien.

Fortsetter under...

Det er fordi du elsker din kone at du sier at du ikke ville gjort det mot henne.

De som forlater på den måten, elsker ikke lenger sin første. De er knekkende likegyldige følelsesmessig, og da bryr de seg heller ikke lenger med hva de utsetter dem for heller.

Man er da ikke likegyldige til alle man ikke elsker? For en merkelig ting å si. Jeg er jo ikke slem mot mennesker jeg ser på gata, bare fordi jeg ikke har følelser for de? På samme måte respekterer jeg alle jeg har mulighet for å såre, uansett hvordan jeg føler det angående de.

petter smart

Du har fått masse støtte og jeg føler også med deg. Men jeg kan ikke ut fra det du skriver skjønne hvorfor så mange kaller ham en drittsekk.

Hva har han egentlig gjort? Han har sluttet å elske deg, blitt forelsket i en annen kvinne. Dette er ikke noe han styrer selv. Så lenge han ikke var utro så ser jeg ikke hva galt han har gjort.

At han bor så nære er jo bra for barna som ikke trenger dra langt bort fra venner, skole o.l. for å besøke far. Mange ville satt pris på at begge foreldrene bodde i nærheten av hverandre. Selv om jeg selvfølgelig skjønner at det er tøft å se dem sammen.

Har ikke han også like mye gjeld? Evt at du eier huset?

At du er under utdannelse er jo heller ikke hans feil. Skulle han ventet til du var ferdig med den?

Du har fått masse støtte og jeg føler også med deg. Men jeg kan ikke ut fra det du skriver skjønne hvorfor så mange kaller ham en drittsekk.

Hva har han egentlig gjort? Han har sluttet å elske deg, blitt forelsket i en annen kvinne. Dette er ikke noe han styrer selv. Så lenge han ikke var utro så ser jeg ikke hva galt han har gjort.

At han bor så nære er jo bra for barna som ikke trenger dra langt bort fra venner, skole o.l. for å besøke far. Mange ville satt pris på at begge foreldrene bodde i nærheten av hverandre. Selv om jeg selvfølgelig skjønner at det er tøft å se dem sammen.

Har ikke han også like mye gjeld? Evt at du eier huset?

At du er under utdannelse er jo heller ikke hans feil. Skulle han ventet til du var ferdig med den?

Har han ikke vært utro da? Det virker da sånn ettersom han bor hos naboen allerede 7 mnd etter bruddet...

Det er fordi du elsker din kone at du sier at du ikke ville gjort det mot henne.

De som forlater på den måten, elsker ikke lenger sin første. De er knekkende likegyldige følelsesmessig, og da bryr de seg heller ikke lenger med hva de utsetter dem for heller.

Man slutter vel ikke å bry seg om en person bare fordi man ikke elsker ham/henne lenger...

Annonse

petter smart

Har han ikke vært utro da? Det virker da sånn ettersom han bor hos naboen allerede 7 mnd etter bruddet...

Det var et syltynt grunnlag å anta utroskap på. Hun skriver ikke noe om det og at det "kun" er 7 måneder siden og at han nå bor hos naboen sier ikke noe som helst om utroskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...