Gå til innhold

Anbefalte innlegg

thor351365380839
Skrevet

Hei

Jeg heter Thor og er 35 år og er samboer med Tove på 41 år. Vi ønsker å få barn, men får det ikke til. Mitt spørsmål er: hvor gammel kan kvinnen være før prøverørsmetoden er utelukket. Jeg har tidligere hørt at alderen var satt til 36 år her i Norge, stemmer dette? Finnes det slike tilbud i andre land som ikke har aldersbegrensing f.eks i danmark og vet du av noen?

På forhånd takk. MVH Thor

Skrevet

Jeg fikk gjort det i Gøteborg da jeg var 41 år. Ble gravid på første forsøk også :o)

Så lykke til.

Mette Moen, Gynekolog
Skrevet

Det er ikke faste regler, dels endrer aldersgrenser seg fra tid til tid, dels fra klinikk til klinikk. Grensen ligger mellom 38 og 42 år. I offentlig klinikk vil alderen nok være for høy, men privat er det mulighet. Grunnen er at det er mindre sjanse for å lykkes ved høyere alder hvor eggene er blitt eldre. Hvis dere er villige til å betale selv om sjansen er redusert, så vil det nok være mulig. Jeg foreslår at dere tar kontakt med infertilitetsklinikk (f.eks. Volvat) og hører om deres grenser. En blodprøve tatt tidlig i syklus kan si noe om eggstokkenes funksjon, men ikke alt.

Lykke til, med vennlig hilsne Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...