Pristina Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hei Mette. Jeg har gått igjennom 4 prøverørsbehandlinger i haugesund (det ene forsøket ble ikke fullført pga ingen egg som kunne settes tilbake).Under utredningen i forkant ble jeg ikke henvist til laparaskopi selv om jeg spurte om dette. Legen mente at det ikke var nødvendig, at den beste beh. uansett ville være prøverørsbeh.Etter mine 4 forsøk var vi til avsluttende samtale med legen. Da spurte jeg igjen om henvisning til laparaskopi. Jeg ønsket å vite om det var noe fysisk galt. Jeg ble da henvist til laparaskopi og hysteroskopi. Jeg fikk vite etter denne u.s. at jeg hadde endometriose og at jeg skulle gå på Synarela spray i 4 mnd og så evt prøve med et nytt IVF forsøk privat.Det jeg nå lurer på er:Har jeg pga av at jeg ikke ble skikkelig utredet på forkant, sløst bort mine forsøk hos det offentlige. Vil endometriosen ha hatt noen innvirkning på at forsøkene mine ikke førte til graviditet? Lurer jo litt siden jeg nå blir satt på behandling før et nytt forsøk. Burde jeg ikke hatt rett på å få mine tre forsøk på nytt hvis det er sykehuset som ikke har utredet meg skikkelig i forkant.Dette ble mye, men dette plager meg skikkelig. Tenker på det hele tiden. Det er tross alt en stor påkjenning å gå igjennom alt dette.Håper på raskt svar.Vennlig hilsenPristina 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179476-endometriose-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Den mest effektive behandling for barnløshet assosiert med endometriose er faktisk prøverørsbehandling. Så du har ikke sløst bort dine muligheter. Ble det foretatt noe forsøk på kirurgiske behandling av endometriosen under laparoskopien? Det kan muligens bedre sjansen -uten prøverørsforsøk-. Synarela i seg selv bedrer ikke muligheten for graviditet, men kan nok bedre sjansen under et IVF-forsøk. Jeg synes du skal snakke med de som foretok laparoskopien og høre om de forsøkte å fjerne endometriosen. Man bør ha vært uten hormonbehandling i tre måneder før laparoskopi, ellers kan endometriosen være vanskelig å oppdage. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179476-endometriose-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r/#findComment-1206468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.