Gå til innhold

Begynner å lure på samboeren

Anbefalte innlegg

Gjest Andre Bjarte

Jeg har hjulpet min samboer gjennom det hun kalte et skrekkelig brudd.

Hun har fortalt at hennes far misbrukte henne, at faren til barna hennes misbrukte barna, at barnas besteforeldre misbrukte dem og at alle er fæle mot henne.

Jeg har støttet henne gjennom alt. Selv om både hennes foreldre og tidligere venner sier det er hun som har store psykiske problemer og finner på disse tingene.

Nå er hun innom VOP og barnevernet. Begynner å lure på om hun vikrelig har løyet om alle disse tingene. Føler meg som en idiot. Hvordan skal jeg gripe dette an? Barna er vanskelige, og vi har kun kontakt med noen få slektninger og venner - de hun enda ikke har beskyldt for noe.

Hun blir rasende om jeg antyder at det er henne det er noe galt med på noen måte, og snakker ikke til meg på dagesvis. Dette tør jeg nesten ikke nevne for henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179490-begynner-%C3%A5-lure-p%C3%A5-samboeren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en person med en eller annen form for store psykiske problemer dette ja.

Bruker hun historiene for å oppnå sympati og oppmerksomhet, for å unnskylde egne handlinger (eventuelt fraskrive seg ansvar for egne handlinger), bruker hun dem som maktmiddel for å oppnå noe?

Om du svarer ja på noe av det over her - vil mitt råd være å pakke snippesken litt faderlig fort.

Gjest LaReodor

Uff, det hørtes ikke godt ut.

Jeg har egentlig ingen råd å komme med. Kanskje bør du finne noen profesjonelle å prate med, enten det er så eller så?

He, he he. Hva f.. er det å lure på lengre? Den dama er IKKE god. Det kan jeg love deg.

Annonse

Angela1365380318

Datet en lystløgner for noen år tilbake, når seg ser på det nå blir jeg overrasket over hvor lang tid det gikk før jeg begynte å tvile på hisoriene hans. Han hadde de villeste historiene, nesten slik den du beskriver, desverre for han så oppdaget jeg at han sa noe når han igjenfortalte historiene som ikke stemte med den orginale, jeg stilte spm ved det og han endret forklaring. Etter en lang stund inså jeg at jeg nok ble lurt, vi ble aldri sammen men han ble sammen med en bekjent av meg og de var i kretsen min. De hadde veldig mye problemer i forholdet pga hans lystløyner, men til hans forvsr så inrømmet han at han hadde problemer med lyøner etter en god stund, men når han ble spurt midt i en utalelse er dette en løyn nektet han altid for det.

Dersom det er ingen som kan bekrefte historiene hennes er det mest sansynlig løyn.

Du må ikke føle deg dum dersom du har blitt lurt, det er svert vanlig fordi lystløynere vet akkurat hvordan de skal luere hver enkelt.

skorpionfisken

Hvor stor sannsynlighet er det for at hun er en svamp som tiltrekker seg overgripere?

At hennes far misbrukte henne, og dermed fikk mulighet til å misbruke barna hennes er kanskje ikke utenkelig. Men du skriver besteforeldrene, da høres det suspekt ut.

At hun så etterpå blir sammen med en misbruker som selv har misbrukerforeldre...? Jaja, det går vel ann, men er det stor sannsynlighet.

Da er kanskje du også en misbruker siden hun trekker til seg slike?

I allefall kan du risikere å bli beskyldt for å være det om du stikker halen mellom bena og skygger banen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...