Gå til innhold

Barn er kvinnens ansvar?

Anbefalte innlegg

Gjest lørdagstenker

Jeg tror det finnes menn - overraskende mange menn - som rett og slett er sinte på kvinner og gir dem skylda for at de blir gravide! Graviditeter og barn oppfatter de som konkurrenter som tar fra dem den hele og fulle oppmerksomheten. Og sexlivet deres.

Hvor var disse mennene i biologitimene? Vet de ikke at det trengs to for å bli gravide? Vet de ikke at det bare er for dem å bruke prevensjon om de ikke vil ha barn?

Men nei, det er så tungvint for menn, det der. Det nedsetter følelsen - da er det mye bedre at kvinnene roter til systemene sine med hormoner som kan sette dem i livsfare - bare menn kan fortsette sine sexliv?

Jeg møtte engang en voksen mann - ca. 60 - som sa at alt hadde vært greit mellom ham og kona - til hun "begynte å presse ut unger som kaniner!" Som om det var hennes skyld, hennes ansvar. De hadde 5 barn.

Hva er det med menn? Jeg ser det av innlegg her inne, også - vi slet klærne av hverandre den første måneden - men så dabbet det av...

Hva vil og hva forventer egentlig menn? Er de ikke istand til å se verden fra andre perspektiver enn egen seksuell tilfredsstillelse? Og lek? For de skal jo eksperimentere med alt mulig, også!

Jeg bare spør, under samliv - for dette er samliv - ikke seksualitet - men begge deler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179579-barn-er-kvinnens-ansvar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du skriver om prevensjonsbruk er en ting som har forundret meg også mer enn èn gang. At mannens nytelse veier tyngre enn kvinnens helse, det er for galt. Jeg har også hørt om menn som nekter å sterilisere seg fordi sæden visstnok skal bli mer tynnflytende etterpå. Da får heller kona fortsette å dytte i seg hormoner, selv om det kan skade kroppen hennes alvorlig.

Jeg venter i spenning på at p-pillen for menn skal komme på markedet. Det blir interessant å se hva som skjer da.

Det du skriver om prevensjonsbruk er en ting som har forundret meg også mer enn èn gang. At mannens nytelse veier tyngre enn kvinnens helse, det er for galt. Jeg har også hørt om menn som nekter å sterilisere seg fordi sæden visstnok skal bli mer tynnflytende etterpå. Da får heller kona fortsette å dytte i seg hormoner, selv om det kan skade kroppen hennes alvorlig.

Jeg venter i spenning på at p-pillen for menn skal komme på markedet. Det blir interessant å se hva som skjer da.

Men hadde du turt å stole på at mannen ikke slurvet med p-pillen da?

Det er jo i 99% av tilfellene jenta som blir sittende igjen med den daglige omsorgen og mesteparten av ansvaret, dersom han velger å stikke...

Annonse

Kjæresten min sa en gang han trodde kvinner hadde et slags omsorgsgen som menn manglet (jmf. moren skal passa barna). La meg bare si: jeg fikk ham på andre tanker....

Kjæresten din deler i så fall dette synet med opp til flere høgskoler som utdanner sosionomer og barnevernspedagoger.

Fikk sjokk jeg, av å lese i min mors skole-papirer (hun utdanner seg litt sent i livet).

Det er jo i 99% av tilfellene jenta som blir sittende igjen med den daglige omsorgen og mesteparten av ansvaret, dersom han velger å stikke...

Hadde det vært min faste partner hadde jeg vel stolt på ham. Dersom dette ikke var noe langtidsprosjekt hadde jeg vel brukt kondom og/eller p-piller selv(alt etter hvor kort korttidsprosjektet var, hehe).

Kjæresten din deler i så fall dette synet med opp til flere høgskoler som utdanner sosionomer og barnevernspedagoger.

Fikk sjokk jeg, av å lese i min mors skole-papirer (hun utdanner seg litt sent i livet).

Trodde det var blitt likestilling i Norge nå ja... men akk..

petter smart

Menn stoler på (som regel) på at kvinnen ikke slurver (eller lyver) med p-pillene.

Er menn mindre til å stole på enn kvinner?

Annonse

Menn stoler på (som regel) på at kvinnen ikke slurver (eller lyver) med p-pillene.

Er menn mindre til å stole på enn kvinner?

Det er nå engang slik at det er kvinnen som bærer fram barnet (og dermed har aller størst behov for å beskytte seg, men ikke ansvaret alene!), og som fortsatt i langt de fleste tilfellene blir sittende igjen med hoved-omsorgen for barn etter brudd. Altså har mannen minst å tapå, selv om han må betale bidrag.

Men det er selvsagt forskjeller på hvor etablert et forhold er osv, jeg sier ikke at jeg ikke ville stolt på mannen under noen omstendighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...