Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var til kontroll hos jordmor på fredag, dette var termin datoen min. Så skulle jordmor kjenne etter om det var noen tegn til modning. Hun sa at livmortappen hadde sentralisert seg + at den var begynt å trekke seg oppover.

Men, hun må ha røsket eller dratt ganske mye i livmortappen, for jeg begynte å blø ganske kraftig. Hun sa at jeg kom til å gjøre det, men jeg ble så paff der og da, at jeg glemte helt å spørre om hvorfor hun gjorde dette.

Har dere/du noen formening om det?

Lurer også på nå som blødningen har stoppet, og det bare kommer brunt gammelt blod ut, hvor lenge kommer det til å vare?

Mange takk for svar.

Hilsen meg, 2 dager over termin dato

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17963-bl%C3%B8dning-etter-gu-av-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Livmoderhalsen är extra lättblödnade under graviditeten. Vid gynekologiska undersökningar är det därför inte ovanligt att man börjar att blöda lite. Vid större blödningar skall man alltid kontakta födeavdelningen,jormor eller doktor för en undersökning.Det hörs dock ut som dina blödningar nu har upphört och att det nu endast kommer lite gamalt blod. Detta kommer att försvinna helt inom kort. Lycka till vidare!

De røsker gjerne litt i livmorhalsen for å irritere..og dermed kanskje,med litt flaks,sette litt fart i prosessen.

Det samme gjorde min gynekolog på meg en mandag og torsdag,og jeg fødte natt til lørdag ( 5 minutter mellom riene natt til fredag :)

Men det var vondt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...