Gå til innhold

Hvorfor liker middelaldrende kvinner samboeren min så godt?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Nå er jeg så lei! Samboeren min har vært aldeles umulig det siste halvåret. Han har vært utro, han har vært sur og grinete dag ut og dag inn, slenger utrolig mye dritt, stikker av, har til og med slått meg ved et par anledninger osv. osv.

Vi bestemte oss for å prøve å gjøre noe med forholdet vårt, og han har vært til terapeut alene i tillegg til at vi har vært hos familieterapeut sammen. Pga. ferier på familiekontoret har vi vært hos to ulike "middelaldrende" damer, også terapeuten han har vært hos alene er en dame i 50-åra. Problemet er at disse damene så tydelig synes at han er en "drivandes ålreit fyr", samtidig som de helt tydelig synes jeg er "håpløse", krever for mye osv.

Samboeren min er en rimelig tafatt, men hjelpsom fyr. Han er hyggelig og hjelpsom overfor "overfladiske bekjentskaper", men sur, tverr og/eller likegyldig overfor nærmere familie/venner. Det virker som disse damene ikke tror meg på hvordan han faktisk oppfører seg hjemme, men ser ham som en hyggelig, velmenende fyr, og meg som ei skikkelig vanskelig førkje. Jeg har også tidligere opplevd det som damer i denne alderen liker ham, og har spøkt med at han burde finne seg en eldre dame. Vi har tidligere vært hos en mannlig terapeut og han var klart mer balansert i sitt syn på oss, og mer kritisk til samboeren min sin oppførsel. Folk på vår egen alder oppfatter ham gjerne som tafatt og med lite tak i. Er han de eldre damenes drømmemann, og evner ikke disse damene å se at unge i dag lever i en annen verden enn den de lever i?

Fortsetter under...

....du glemte å tilføye at du selvfølgelig er det perfekte mennesket, men i og for seg så kunne vi lese det mellom linjene.

Egentlig litt synd at perfekte mennesker som deg er så forsiktige med å fortelle det til omverdenen.

Gjest Ulykkelig

Syns Garden var spydig mot deg her.

Min egen samboer oppfører seg noenlunde som din. Han er riktignok ikke utro, men driver ikke med annet enn å beskylde meg for falske ting, snoke i sakene mine, bruke et utrolig sinne og kaller meg hele tiden. Slik har han alltid vært, og går man bak, ser man at han er vokst opp hos en dominerende far, og underkuet mor, og har de samme likhetstrekk.

Ovenfor andre er han smilende, stille, og veldig hjelpsom. INGEN vil tro meg når jeg forteller hvordan han er hjemme.

Dette minner mye om deg og ditt, og jeg tror ikke på at det er du som krever mye, og han som egentlig er snill.

Jeg tror det ligger mye psykopati blandt slike menn. Omverdenen oppfatter dem som snille og hjelpsomme, men hjemme turner de om, er giddesløse, og slemme.

Jeg har fått svar av leger før at det kan dreie seg om personlighetsspaltning, eller psykopati.

Tro du meg, JEG tror deg!

Gjest (Anonymous)

....du glemte å tilføye at du selvfølgelig er det perfekte mennesket, men i og for seg så kunne vi lese det mellom linjene.

Egentlig litt synd at perfekte mennesker som deg er så forsiktige med å fortelle det til omverdenen.

Tro meg - jeg pleier ikke å legge skjul på at jeg er perfekt. Jeg passer på å si ifra til alle jeg møter at jeg er det.

Hvordan står det egentlig til med deg?

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg kan ikke svare på hvorfor middelalder-damer liker samboeren din. Men jeg tror du er eksperten på ditt samliv, og hvordan du opplever partneren din.

Å leve med en sur, tverr og likegyldig samboer går ikke i lengden. Det må du konfrontere partneren din med. Hvis han avviser deg og fremholder at han fikk medhold på familiekontoret, synes jeg du skal stå på din opplevelse av situasjonen, og invitere han med på en idedugnad om hva dere selv kan gjøre for å forstå hverandres behov bedre.

Du har alt å vinne på å fortelle hva du ønsker og hva du kan bidra med. Dette handler jo om dere begge to.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...