Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er bedt i to konfirmasjoner denne våren, og jeg lurer på hva som er rimelig å gi mht. gaver, dessuten trenger jeg gavetips. Den første er til kaffen i konf. til min barndomsvenninnes sønn. Den andre er min nevø, han er den første av tante - og onkelbarna våre som blir konfirmert, så gaven vil jo på en måte "sette standard" for framtiden. Tips? På forhånd takk! :)

P.S. Innlegget var opprinnelig postet på foreldre-tenåringer, uten resultat, håper noen svarer her.

Fortsetter under...

Gjest Flystripa
Skrevet

Vi gir 500,- til nieser/nevøer. Til venners barn 200-300 kr.

Det er vel stort sett penger de ønsker seg.

Skrevet

Vi gir 500,- til nieser/nevøer. Til venners barn 200-300 kr.

Det er vel stort sett penger de ønsker seg.

Takk for svar. Ja, det er nok helst penger de er ute etter, ja...

Gjest Flystripa
Skrevet

Takk for svar. Ja, det er nok helst penger de er ute etter, ja...

Du kan jo høre med eventuelle andre tanter/onkler av barnet. Vi er enige om sum, og gir likt.

Skrevet

Hm. Vi har visst tatt av litt hos oss. Vårt første tantebarn konfirmeres i vår og vi tre tantene spleiser og tar henne med på Londontur... Vi betaler flytur, hotell og en musical og muligens en middag. Bortskjemt? Nei, hun er ikke det, ikke av oss tantene fra tidligere i alle fall!

Det er tilsammen 5 søskenbarn bare og det ser ikke ut til å bli flere heller så standarden er vel ganske grei.

Annonse

Skrevet

Vi gir penger fordi det er det de alle helst ønsker seg i de alderen ;o)

Vi gir 500.- til alle nieser/nevøer.

Foreløpig har vi 9, og flere kommer vel, så vi gir ikke mer.....

Skrevet

Du kan jo høre med eventuelle andre tanter/onkler av barnet. Vi er enige om sum, og gir likt.

Samme her, vi har avtale om å gi likt, 500.-

Skrevet

Penger er jo ofte det "hotteste".

Vi skal i konfirmasjon 30. april til et tantebarn. Familien på den siden er så liten, og vi har så god kontakt at vi velger å gi henne 1000 kroner.

I fjor var vi i konfirmasjon til sønnen til et vennepar, og han fikk 500 kroner.

Til venners barn (der vi ikke er invitert), pleier vi å gi 200 kroner.

Gjest midia
Skrevet

Kommer nok til å gi 1000 kroner til tantebarnet vårt,det er også fadderbarn.

Har 4 tantebarn og det ser ikke ut til å bli så mange flere.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg pleier lage konfirmasjonsbok på data, er alltid en stor suksess.

Skrevet

Jeg pleier lage konfirmasjonsbok på data, er alltid en stor suksess.

Wow, ja, det kan jeg tenke meg! :) Kunne du dele noen tips om hvordan, design osv.? Send gjerne en mail om du har tid [email protected]

Skrevet

Hm. Vi har visst tatt av litt hos oss. Vårt første tantebarn konfirmeres i vår og vi tre tantene spleiser og tar henne med på Londontur... Vi betaler flytur, hotell og en musical og muligens en middag. Bortskjemt? Nei, hun er ikke det, ikke av oss tantene fra tidligere i alle fall!

Det er tilsammen 5 søskenbarn bare og det ser ikke ut til å bli flere heller så standarden er vel ganske grei.

Wow, det var litt av en gave å få! Kreativt. :)

Annonse

Gjest ChiengMai
Skrevet

Wow, ja, det kan jeg tenke meg! :) Kunne du dele noen tips om hvordan, design osv.? Send gjerne en mail om du har tid [email protected]

Har sendt en mail vett'u! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...