Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei doktor.

jeg er en ganske fortvilet ung gutt som har et spørsmål jeg håper du kan svare på. jeg er sammen med en jente og vi har vært sammen ganske lenge. i det siste så har vi hatt det ganske tøft i forholdet. for et halvt år tid tilbake så var jeg utro med en annen jente. dette skjedde en gang. en uke etter det skjedde så kom hun å sa at hun kanskje hadde klamydia, og at hun skulle sjekke seg. jeg lå da ikke med hun jeg er sammen med mens dette pågikk. for ikke å smitte henne. det viste seg at hun andre ikke hadde klamydia. og jeg tenkte da ikke mer over dette. senere så fikk dama mi en infeksjon som hun var til behandling for hos lege. hun spurte om det kom fra meg men jeg sa nei, dum som jeg var. nå for et par uker siden så fikk hun livmorbetennelse og måtte få behandling. legen sa da at hun hadde fått det i forbindelse med en abort hun tok i sommer. når da sanheten om hva jeg hadde gjordt i høst nå kom for dagen, så sier hun at det er min feil at dette har skjedd. at jeg har smittet henne med noe. hun sier hun står i fare for å bli steril og at jeg da har ødelagt livet hennes. jag spør da deg kan dette ha skjedd? kan det være pga meg? jeg er så fortvilet over det hele, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. søsteren min har hatt det samme og sier at dette ikke kan ha gått ann. men hva stemmer? håper du kan svare meg på dette. for dette spiser meg opp innvendig.

hilsen en dypt fortvilet gutt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17973-hjelp-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Såvidt jeg kan forstå ble du ikke smittet av jenta du hadde et "sidesprang" med. Hun hadde ikke klamydia da dere var sammen.Jeg går ut fra at alle snakker sant og at testen er gjort riktig.

Dermed burde saken vært grei, du har ikke smittet henne. En annen ting er at langt de fleste sokm smittes med klamydia blir ikke sterile av det.

Problemet for jenta di er selvsagt at hun nå kommer til å gå rundt og være redd for ikke å kunne få barn fordi du har smittet henne og gjort henne steril. Det er en ganske håpløs situasjon både for deg og henne. Jeg syns dere skal snakke med den legen som har undersøkt dere, få litt råd og hjelp hos han, slik at jenta di ikke skal gå rundt å frykte for noe som viser seg ikke å være hold i.

Jeg håper at behandlingen jenta di har vært gjennom har kurert henne. Så får dere se hva det blir til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17973-hjelp-meg/#findComment-80973
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...