Gå til innhold

Utroskap

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke lest det innlegget du svarer pa, men: Hvorfor i aller huleste skal det vaere vanskelig for henne aa faa beholde barnahvis hun er i et lesbisk forhold? Min soster brot ut av et heller platonisk ekteskap og fant lykken med en annen dame - og hun hadde da ingen problemer med aa beholde barna selv om hun var i et lesbisk forhold? Her er det KUN opp til de som faktisk er foreldrene, aa finne ut av hvordan de skal takle en dette. Og det er aldri noen god losning aa bruke barna som brekkstang. I dette tilfellet vil man evt overfore diskriminerende holdninger til dem i tillegg, og DET er ivertfall ikke bra.

Mine tantebarn har det aldeles utmerket, de....! Og dt kommer mye av at foreldrene har klart aa takle skilsmissen seg imellom, og latt barn faa vaere barn. det er ikke noen rarere at mamma faar seg dame enn at pappa faar det.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17975-utroskap/#findComment-80842
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Har ikke lest det innlegget du svarer pa, men: Hvorfor i aller huleste skal det vaere vanskelig for henne aa faa beholde barnahvis hun er i et lesbisk forhold? Min soster brot ut av et heller platonisk ekteskap og fant lykken med en annen dame - og hun hadde da ingen problemer med aa beholde barna selv om hun var i et lesbisk forhold? Her er det KUN opp til de som faktisk er foreldrene, aa finne ut av hvordan de skal takle en dette. Og det er aldri noen god losning aa bruke barna som brekkstang. I dette tilfellet vil man evt overfore diskriminerende holdninger til dem i tillegg, og DET er ivertfall ikke bra.

Mine tantebarn har det aldeles utmerket, de....! Og dt kommer mye av at foreldrene har klart aa takle skilsmissen seg imellom, og latt barn faa vaere barn. det er ikke noen rarere at mamma faar seg dame enn at pappa faar det.....

En kvinne som har barn og bryter ut av sitt ekteskap, og deretter etablerer et lesbisk samboerforhold, vil vanligvis ikke ha problemer med å beholde barna, så sant hun av andre grunner ikke anses å være uskikket til å ha foreldreansvaret for sine barn.

Vanligvis tilfaller foreldreansvaret og den daglige omsorgen for barna, særlig hvis de er små, mødrene. Etter hvert har fedrene kommet mer på banen. De ønsker det daglige foreldreansvaret, og har fått det i en del tilfeller. Men såvidt jeg har kunnet bringe i erfaring er det mødrene som gjennomgående blir tilbake med ungene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17975-utroskap/#findComment-80969
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...