Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Min samboer og jeg ble hepatitt A-vaksinert første gang i juli i fjor. Vi ble nå revaksinert den 30.3.05. Idet vi forsøker å få barn, er jeg nå redd for at denne vaksinen kan føre til fosterskader. Vi har hatt ubeskyttet samleie etter revaksinering. Vil du anbefale oss å vente med å forsøke å få barn: evt hvor lenge? Er det mindre risiko med tanke på evt fosterskader forbundet med revaksinering enn førstegangsvaksinering?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179766-graviditet-og-hepatitt-a-vaksine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg er ganske sikker på at dere ikke har noe å frykte i forbindelse med vaksinasjonene. Det er ikke anbefalt at man tar vaksine mens man er gravid, men det finnes ingen regler for hvor lenge i forveien man bar ta vaksine hvis man planlegger graviditet. Siden jeg ikke kan gi noe mer inngående svar enn dette, betaler dere ikke for tjenesten.

• 4 måneder senere...

Hva er poenget med Hepatitt A vaksinen?

For det første er den ikke vanlig i vesten og for det andre blir de som er infiserte bra igjen etter noen ukers mild sykdom. De fleste trenger ingen behandling. Og latterligst av alt: hepatitt A vaksinen Havrix har som en av bivirkingene hepatitt! Dette sier produsenten selv, GlaxoSmithKline på side 1545 i 2002 utgaven av PDR (Physicians Desk Reference).

Hvis man ser bort fra virusmiksen selv, er det andre ting i vaksinen som bør bekymre en person som setter pris på egen helse:

Aluminium (Alzheimers)

Formaldehyd (kreft)

Og, den inneholder også fenoxyeetanol som er en bestanddel i frysevæske, som umulig kan være sunt å få sprøytet direkte inn i blodet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...