Gå til innhold

Kan noen fortelle meg om metoder....

Anbefalte innlegg

Gjest Takk for det
Skrevet

tenker da på i observasjon/interjvu.

Fortsetter under...

Gjest ex-bridget
Skrevet

Hva tenker du på, skal du være med kun som observatør i et intervju?

De gangene jeg har vært det så har det vært en eller to andre personer fra vårt firma som har gjort selve intervjuet, og jeg har observert.

Det jeg da har gjort er å notere flittig hva som blir sagt (greit å ha i etterkant), samt følge med på hvordan personen ter seg, hvordan personen reagerer på spørsmål osv.

Og dersom intervjuet nærmer seg slutten og det er ting som er viktige som ikke er blitt tatt opp, så har jeg tilføyd spørsmål på sluttrunden.

Viktig at den som er ansvarlig for intervjuet presenterer deg ved intervjuets start og gir uttrykk for at du er med som observatør. Hvis ikke kan det virke dumt med en "tause Birgitte" sittende på enden av bordet liksom.

Gjest surreal
Skrevet

observasjon/intervju som i barnehagen/skolen?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kan du utdype litt hva du mener??

Mener du generell fakta om observasjon og intervju? Eller om forskjellige typer observasjon?

Gjest Takk for det
Skrevet

Kan du utdype litt hva du mener??

Mener du generell fakta om observasjon og intervju? Eller om forskjellige typer observasjon?

Skal observere og interjvue en person med pu....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...